|
Sida 155 av 173
|
|
|---|---|
| Våren är väl också en bättre säsong att sälja bilar som m2 och liknande bilar. Folk är nog mer sugna då. | |
| Burne: De allra flesta slots fylls med kundordrar men är det en populär modell så lägger handlarna ofta beställningar för att få behålla sin tilldelning, chansen att få den såld innan leverans är stor men det är klart det ibland står några extra bilar i hamnen/hallen. | |
| Är man intresserad av en bil och vill ha de stora bromsarna får man dra öronen åt sig. Beställningar i England/Tyskland visar på att nybeställning med stora bromsarna inte kan förväntas levereras förrän tidigast q3 -19. | |
|
dd88, vet läget men det lät rätt skönt när du skrev som du gjorde... |
|
|
Nya M2 Comp är 8 sekunder snabbare runt ringen än vanliga M2. Några andra jämförbara tider: -M4 GTS= 7:37 by Sport Auto -M3 CS= 7:42 by Sport Auto -M5 (F90)= 7:38 by Sport Auto -M3 GTS= 7:48 by Sport Auto -M3 CSL= 7:50 by Sport Auto -M2 Comp= 7:52 by Sport Auto -M4= 7:52 by Sport Auto -M2= 8:01 by Sport Auto -M3 (E92)= 8:05 by Sport Auto -1M= 8:15 by Sport Auto -M4 GTS= 7:28 by BMW -M2 Comp= 7:50 by BMW -M4= 7:52 by BMW -M2= 7:58 by BMW |
|
| Byter man stötdämpare och fjädrar på en "vanlig" m2 till något mindre studsigt, hamnar man antagligen på liknande tid som competition. Tittade på ett test där det nämndes att dämpare och fjädring modifierats på competition. | |
| Ja, men ska man modifiera bilarna så är nya ändå en bättre grund. Mer effekt ger ju ganska bra utväxling på ringen också. | |
|
Fast det skiljer bara sex sekunder mellan vanliga M2 och M4 så det tyder på att standard-chassit är väldigt bra på M2:an för Ringen med tanke på att M4 har minst 50hk mer. Mest intressant vore att veta med vilka däck som tiderna är satta, med vanliga M2:an så var det Michelin Pilot Super Sport. Är det någon som vet vad som är standard-däck på M2-comp? Om det är Cup-2 så förklarar det mer än väl skillnaden på 8 sekunder. |
|
| Såg ett test i "rullbänk" av en M2 där gav den ca 390 hk i standard utförande. Men däcken spelar ju helt klart stor roll vid bantest. | |
|
Dämpare och fjädrar är enligt uppgift exakt samma på M2 och M2C. (M2 "fick" inte vara snabbare än M4 då den testades, hur skulle det ha sett ut?) |
|
|
M2C levereras på pilot supersport. Flertalet bilar som är körda i bänk har levererat 440hk/600nm. |
|
| Twinsturbo: gärna länk till dynos. | |
|
Länk Där är ett par exempel eu-spec. Finns fler men orkar inte leta! Bra med krut verkar dem ge i alla fall! |
|
|
Kan inte låta bli att se skillnad på priserna mellan Sverige och Tyskland på M2 Competition. för 60, euro så får man en M2C med DKG, hur kan bilhandlarna i Sverige ta 750´SEK för samma spec ? Eller ska man kallt kliva in hos närmaste BWM handlare och skambjuda bort en hundring ? Ser också att antalet MC2 till salu stiger för varje dag och verkar också vara lite svårsålt, både i Tyskland och Sverige. Är som sagt sugen på en MC2 men vågar inte då marknaden svajar en del och tror att sportbilsmarknaden kommer att sjunka med 20-30 % närmaste 2 åren. Trevlig helg på er alla : ) |
|
|
462hk, grundpriset på en Competition med Dct är 662’ SEK och motsvarande i Tyskland ungefär 66Eur. Borde vara förmånligast att köpa en ny i Sverige med tanke på att du säkert kan fåt 8-10% rabatt. |
|
|
Angående svårsålt för M2C så är det knappt möjligt att ta den på företaget. Du har ju en skatt på drygt 10kkr per år. Har man ju iof även vid privatköp men sedan läggs ju samma skatt på en gång till på förmånsvärdet. Jag har min M2 på företaget men en M2C ligger drygt 3kkr högre i förmånsskatt vilket blir för högt för min del. Det jag ville säga är att man tagit död på företagsmarknaden med malus för motorstarka bilar (vilket är tanken förstås). Hur stor del det är vet jag ju inte. |
|
| Fattar inte varför säljarna lägger ut lagerbilar på blocket osv. för listpris. Gäller inte bara m2c, i mina ögon skrämmer det bort köpare. Sen tror handlarna på allvar att det är intressant med demobilar som ligger 10-12% under listpris när standardrabatt är 8%? Borde vara minst 20% på en demobil. | |
| Fö. frågade jag min säljare jag köpte nytt av vad man kunde förvänta sig för rabatt på m2c. "4-5% högst" fick jag till svar, jo visst tänkte jag. Ett mail senare erbjöd sig en annan handlare 9% rakt av utan ens förhandling. Det verkar som att vissa handlare inte förstått att sötebrödsdagarna dem haft sista 5åren är slut. Och det är nog inte bars bonus malus som står för den. | |
| Vissa bmw handlare ger låga rabatter andra högre så har det alltid varit. | |
|
Finns det några fynd på blocket, letar 2017-2018, max 1000mil och dct,hk,navi pro. Vad tror ni prutmånen är på en sån ? Står ju horder av bilar hos handlarna som det verkar stendött att få sålt, speciellt nu när man kan få en ny CS för strax över 600. Kan man kanske hitta en 2018 för låga 400 i vinter ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.