|
Sida 154 av 173
|
|
|---|---|
| Eller kanske frun vill att han blir författare... | |
| :-) | |
|
Ha, ha, ja jag är helt övertygad om att någon här gladeligen skulle vilja byta fru med mig :-) Jag har åtminstone förstånd förstå att jag inte har vare sig kompetens eller fallenhet att bli författare. Min fru är nöjd med min nuvarande sysselsättning och vill inte att jag ska bli författare. Kan även påminna att det är helt frivilligt att läsa det jag skriver eller att avstå. Likväl att svara på eller kommentera mina inlägg... |
|
| För många år sedan när vi fick vårt första barn bytte jag bil från en 2-dörrars 325 till en 4-dörrars m3. Tyckte det var en bra och rolig bil. Har aldrig ångrat mig. Mina vänner tyckte att jag var "galen" och fullständigt kompromisslös i mitt bilval, för får man barn eller har familj så bara måste man ha en kombi i Sverige, annars har man en skruv lös någonstans. Nu tycker jag diskussionen verkar ta en liknande riktning vad det gäller m2, den är så bullrig och man kan inte åka långt i den, och jag skulle kanske kunna tänka mig den som tredjebil osv. Några av er kanske skulle fundera på att köpa en Volvo istället. M2 är en bil byggd för entusiaster inte kombisvenskar. | |
|
blixten, jag förstår inte, jag har ju redan en kombi, absolut inte en Volvo, men ändå... Menar du att jag och andra inte ska få ha glädjen av att äga en M2 om vi inte har den som vardagsbil? Jag har haft kombibilar (och ibland även någon rätt tråkig bil) samtidigt som jag under mer än 35 år också samtidigt har haft många rätt så hyggliga tävlingsbilar och sportbilar. När barnen växte upp tyckte jag oftast att det fungerade bättre i vardagen, med barnvagnar, cyklar, skidor och annat, att skjutsa dem i en kombi än i någon av mina sportbilar. Även som dragbil, till och från tävlingar med tävlingsbilen på trailer, så tycker jag att kombi med dragkrok har fungerat bättre än att dra med en sportbil, särskilt om den saknar dragkrok... Att kombinera flera olika bilar samtidigt tycker jag i vart fall att det har fungerat bra för mig. |
|
| Blixten: Tack, hade inte kunna säga det bättre själv. Vore brukligt om folk kunde ordbajsa i nån annan tråd. Tror fler med mig högaktningsfull struntar vad folks fruar föredrar för bil och annan info som inte ger tråden, de som äger eller kan tänka sig äga en M2 någonting. | |
|
blixten Du ska inte underskatta kombisvenskar då du skulle inte ha en chans med en fjuttig M2 mot en Audi RS6a, just saying... |
|
|
lanab: Sist jag mötte en RS6:a var på Mantorp och den hade inte en chans att hänga med, inte för att jag är en guru på att köra utan för att det är en stor tung komfortsoffa som är snabb rakt fram. |
|
| Nu har tråden visst börjat svänga lite till att "min pappa är minsann starkare än din". Varför inte en Mercedez S-klass AMG när du ändå jämför med elefanter som RS6. | |
| Tillbaka till prisbilden, 87st ute nu på blocket och det verkar vara otroligt seg omsättning. Folk får nog dumpa priser rejält om man vill ha sålt innan vintern. | |
|
Tror ni inte generallt att dessa "sportbilar" får mindre intresseen ? Jag tänker på den yngre generationen. Alla vill ha men få har råd. Köper och kör bara några 100 tals mil för att sedan inse att de är för dyra och äga. Jag "umgås" med många runt 25-35, deras syn på jobba/pengar/bilar är inte helt solid. De 87 på blocket kommer blir 97 om 8 månader. Klart de som vill äga en M2 köper den oavsett. |
|
|
Haha, vilken tråd detta har blivit. Sitter här med en påse chips och fnissar åt alla roliga kommentarer. Köper man en M2 för komforten skull lr att man ska få plats med 4 personer lr ev. kanske bli dragen av en RS6 :)? Jag gjorde inte det. Köpte den för att jag tycker det är klart den roligaste, snyggaste M-bilen idag och sen låter den underbart. Kör försiktigt. |
|
|
Håller med dig Biderman, jag gjorde detsamma, men det jag borde gjort var att försökt provköra en innan. Så hade jag undvikit att få en babianstjärt pga allt skumpande. ;) M2 är fantastisk ingenjörskonst men avsaknad av fjädringskomfort och ljudisolering måste man kunna bli kompis med och tyvärr börjar jag väl bli för bekväm av mig. Blev aldrig heller riktigt kompis med motorkaraktären, ogillar turbolagg helt enkelt. Man förlorar liksom kontakten med kärran tycker jag, i jämförelse med en sugis som svarar på momangen. |
|
| pellepirat: så kan det vara, eller att man t.ex. flyttar och inte längre kan motivera en t.ex. M2a, så var det för mig iallafall, när vi flyttade i somras och jag hade promenadavstånd till jobbet så vart m2an nästan bara stillaståendes, samt att kommunen var otroligt värdelösa med att rensa vägarna från grus gjorde inte saken bättre. | |
|
M2-17 Då kan jag tala om att det var skit bakom ratten för en RS6 slår en M2 på bana om man vet hur man ska köra. |
|
| @lanab På vilken bana då? | |
| Reflektion. Nu finns det 10 st M2 Competition till salu på Blocket och antagligen några till på väg. Dom som är till salu är demobilar eller är det bilar man kan köpa direkt? Om det nu är bilar man kan köpa direkt så trodde jag i min enfald att dessa skulle springa iväg men tydligen så gör dom inte det...... Hmmm, Varför det... Kollade Mobile också och där fanns det ca 60 st till salu. Det som slog mig var att den första Competition högst upp på sidan var redan nedsatt pris på.... Från 68 till 66´Euro. Vad är det som händer ? Kommer till och med M2 Competition reas ut för att bli av med dom ? Jag är jäkligt sugen på M2 eller M2 competition eller för den delen M3 Competiton F80 som börjar närma sig M2 priser men jag blir för osäker på hur marknaden beter sig. | |
| Jag vet att Bilia Göteborg har sålt alla sina slots (inkl demobilen) till våren 19 så annonser du ser är troligtvis bilar som på ett eller annat sätt kommer säljas innan leverans. | |
| Tror nog bonus malus slår endel mot köpsuget, sen är väl konjunkturen lite avsvalnade och dom som tidigare köpt bil genom att låna upp bostad lär ju ha minskat drastiskt. | |
| Säljs inte de flesta bilar innan leverans...;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.