AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.854

Leverans M2

Sida 151 av 173
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Bjornthe: gratulerar till en fin bil. När är leverans?
P.T: Kan du komma mer off topic än att jämföra en M2 med en V90? Kom igen.

PS. Det är alltid kul med folk som "vet" hur bilars värde blir i framtiden. Konstigt att vetandet ofta sammanfaller med eget bilägande.
DS.
Det är lite synd att M2 blev lite "volymbil" från att ha varit så unik för ett par år sedan. Det är åf som beställt hem för många bilar tycker jag. M3-orna som kommer ut på Blocket verkar säljas betydligt snabbare och finns heller inte i samma volym. Jag skulle tveklöst välja en M3 istället, men det beror förstås vad man vill använda bilen till.

/Anders
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Jag har kommit att gilla M2:ans utseende alltmera med tiden. Kanske inte vacker/snygg men ändå läcker på något vis.
En sportbil/M-bil/hobbybil är för mig i första hand en tvådörrars kupé. En fyradörrars M3 går helt bort i min smak meden en M4 är mera rätt.

Av liknande skäl går en M5 bort för min del.
En stor/tung 5-serie kan aldrig bli en sportbil i min värld utan då mera en bil som används i vardagen. Om jag ska ha sådan bil att leva med i vardagen så väljer jag mycket hellre en 550i (eller 550d), självklart med xDrive. Om man ska vara ärlig så har dessa många fördelar i dagliga livet i jämförelse med en M5 (trots att även den klokt nog har xDrive nu för tiden...).
Och dessutom får jag pengar över till en hobbybil, typ en M2...
Jag ville ha leverans till våren så jag fick produktionsvecka 2 2019😀

Tänkte ha den tills alla garantier försvunnit och sen mappa om den till etanol. Så jag tänkte köra ner värdet till noll. Med en accelererande takt!
Vad gäller värde brukar halvering på 3 år stämma rätt bra. Får man mer än 50% efter 3 år får det anses bra. Bilar är konsumtion. Inte investering.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Hur ser det ut med rabatter på m2c? Funderar på manuell och nära på grundutrustad.
Vet inte hur det är nu. Men i juli när jag beställde gick priset att diskutera.
malcus: 12mån medlemskap i bmw klubben ger dig 8% på nyköp

"Performance" is a function of far more than horsepower and torque.
Jag gick ju med i BMW CS i god tid innan beställning 😁 känns ju bra att börja pruta på -8%
"Börja på 8%...", vad blev resultatet då?
Äh det blev bara några procent till. Bestämde mig att 12 % var max. Men jag nöjde mig med 11% det gick väldigt trögt över 10%
Min bil började byggas i början av veckan. De stora bromsarna är det stopp på va de gäller nybeställningar enl tyskarna! Flertalet beställda bilar med stora bromsarna(2NH) skjuts på först till efter april -19 och de har inte svarat på när efter april ens. USA mfl marknader har dem standard och där börjar också förseningar synas.
P.
148
P.T
440ix GranCoupe -16
520xd Touring -20
@ areobat: vet inte om du läste vad jag skrev. Men om M2an passerar en V90 framför mig och att V90 därmed utgör referensbil av den enkla anledning att dem är bredvid varandra, är det då inte rimligt att jämföra med nyss nämnda V90?
Undrar hur många M2C som beställts i Sverige. Det kanske har en dämpade effekt med 30000 kronor malus. Någon som vet? Den lär ju bli ovanlig jämfört med första årgångarna.
Vi hoppas att vanliga M2 mättat marknaden ^^
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
@PT: Nej, jag tycker det är helt off topic att på något sätt jämföra en M2 med en V90 i denna tråd.
Jag föreslår en ny tråd: "M2:s höjd, längd och bredd i förhållande till familjebilar"
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
Jo jag är medveten om det, är dock lite svårt att vänta 12 mån på att få cs rabatt. Kan man förvänta sig att få 9%? Är ju bara ett halvår sedan jag plockade ut en ny bil.
Frågade min säljare lite skämtsamt om han kunde fixa en M2 CS med samma rabatt som jag gav för M3an och han sa ”det går väl ordna”. Så 12% lär inte vara omöjligt.
P.
148
P.T
440ix GranCoupe -16
520xd Touring -20
Vad får man diskutera i denna tråd då? Bara så att jag vet, för det diskuteras det mesta i denna tråd som är relaterat till M2 och ytterst lite som enbart vidrör leverans.

Och jag beklagar om du har tagit illa vid ( förstår dock inte varför ) att en M2 är i princip lika hög som en V90, där V90 inte medför någon annan egenskap till jämförelsen än sin höjd. Det fina med en måttskala är att den är oberoende av vad den mäter, t ex är 1410mm också 1410mm oavsett om det är en bil eller en hund man mäter. Sen att du själv drar paraleller till vad det är för typ av bilar och vad det medför får stå för dig. Jag har på inget sätt skrivit något om dessa två skall jämföras i annat avseende än höjd, isåfall får du gärna hänvisa till var jag skrev det.
ma
557
malcus
330d xdrive Touring -20
dd88 vilken säljare/åf har du? ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.