AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.817

Leverans M2

Sida 15 av 173
Verdi
Dm3,
Japp. Hämtade bilen igår. Fantastisk bil! Bra komfort också förutom ett (onödigt?) högt vägbuller. Riktigt läckert hur den letar grepp när man gasar. Liksom "sätter sig" innan den skjuter iväg. Man känner även att däcken är lite mjukare än de jag hade på 330:n. Och ljudet! Låter otroligt bra tycker jag. Riktigt beroendeframkallande. Får tvinga mig att hålla varven nere nu innan första servicen efter 200 mil.

Dock känner jag att jag inte riktigt gör bilen rättvisa som förare. Blir lite "pärlor åt svin"-känsla. Ska öva lite på att växla med paddlarna och se om det hjälper. :) Funderar även på att ta den där M Drivers Package-kursen i Tyskland som bilen är utrustad med. Men det är inte helt lätt att komma iväg själv med en 4-åring och en liten bebis här hemma.

Var lite spänt att ta den till jobbet också men det gick hyfsat. De flesta verkade tycka att det var roligt. Bara en kille som sa nåt surt om att det kanske skulle kosta mig 100 tusen att ha den i 4 månader. "Vi får se" svarade jag. Och det får vi ju. Inget är säkert. Men nog tror jag den håller värdet bättre än så...
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
@Med känsla Wow, hur bär ni er åt? Jag beställde i oktober och har inte ens fått datum.
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Verdi, oroa dig inte så mkt för värdet. Om 4 mån är det högsommar och det växer inga nya bilar på träd då heller ;-)
Tror att Du borde kunna gå minst breakeven +/- 5-10k beroende på miltal och när du säljer.

LBB och AW kommer nog däremot ha mest konkurrens bland utbudet. Följt av svart och mineralgrå. En mineralgrå eller svart manuell kommer vara udda och udda kan ibland vara bra.

M2an är nog den mest prisvärda och hypade sportbilen runt halvmilen just nu och kommande 1-2 åren skulle jag tippa. Likt Cayman R borde priserna hamna stadigt runt 600-650' beroende på utrustning, mil och skick efter sommaren till nästa sommar.
Pratade återigen med en säljare idag och görs beställning idag visar datorn på leverans augusti 2017. Säg att 100 bilar levereras i år och ytterligare minst 50 köpare verkligen vill ha en bil i år så lär det ju skapa utrymmen och möjligheter.

Det är iaf min gissning!
wo
77
wolfbane1967
Porsche 991.2 Carrera GTS-19
Verdi
Min tanke är en mindre och mer bananpassad bil.
M4an har jag haft i 1,5 år nu. Grym å värre på alla sätt. Men dags å byta
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Kul att höra att du är nöjd Verdi. En månad kvar för mig...
Verdi
Stilren,
Nej, är inte speciellt oroad över det ekonomiska. Det enda jag oroar mig över är väl i så fall att jag känner att jag måste hålla den i perfekt skick. Dörruppslag, stenskott... Går ju inte att styra över helt dock. Shit happens ibland. Förhoppningsvis inte nu.

wolfbane1967,
Aha. Fick för mig att du tänkte ha båda två samtidigt. Du får höra av dig framåt augusti om du fortfarande är intresserad då. :)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Holmgrens i Vimmerby har en vit för 679, det måste vara ok...
Fortfarande 130k mer än vad jag betalade för min.
Verdi
Imola, Med samma utrustning? Antar att den i Vimmerby ligger ute för bruttopris. 19% rabatt är rätt mycket... ;-)
Ja, jag har i princip exakt samma utrustning ja.
Den ligger ute för ett påslag på bruttopriset på ca 50 000kr.
Verdi
Imola, Oj, överpris? Så handlarna är så fräcka alltså? Fast å andra sidan, varför skulle de inte vara det när folk antagligen betalar det?
Ja, BMW Solna la ju på 130k överpris eller något liknande och Malmö vill ha 700k för ett demo med uppskattat 600 mil på mätaren.

Trams!
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag har också lite svårt att se att varför man vill betala brutto eller ännu mer.
Nog för att M2an är en kanonbil, men för 700.000 kr eller mer hade jag valt en hyfsat sparsamt utrustad M3 med DCT låda alla dagar i veckan

BMW CS #5139
RE
96
RE
BMW iX1-23

Börjar verkligen bli sjuka priser som begärs! De som nu går och köper en M2:a för dessa priser kommer att få en enorm värdeminskning om tanken är att behålla bilen mer än en kortare tid. Min M3:a hade ett listpris på drygt 850 Ksek, vilket efter rabatt landade på ca 740 Ksek. M2:an är uppenbarligen en fantastisk bil, men den har också en hel del begränsningar i förhållande till M3/M4 vad gäller utrustningsmöjligheter, mindre påkostad konstruktion etc. Därav att den är prissatt ca 200 Ksek lägre. Har svårt att se att någon skulle ge de nu begärda priserna, när det trots allt går att beställa en med sedvanliga rabatter, men leverans först under andra halvan av 2017.

Men det är spännande att följa utvecklingen!
Ni
153
Nils-Johan
Volvo v90 t4 2019
BMW M3 30 jahre ed 2017
Mercedes v300 AMG 2020
Porsche 992 Carrera S 2020
Man kan också vända på detta

Om ni hade köpt bil eller har bil och prisutveckligen som nu är !!!
då tror jag nog inte att ni tyckt att det är fel Eller ???

Det finns alltid två sidor på ett mynt !!

Man kan också vänta att köpa om man nu inte vill betala för att vara först .
De kommer garanterat gå ner i pris

Ha det gott idag
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Någon som vet hur produktionen kommer vara framöver. Av vad man sett på forum kommer den även framöver vara begränsad. Om det stämmer kommer värdet sannolikt vara högt på bilar. Det blir egentligen inte svårare än hur stor efterfrågan är i förhållande till utbud.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Dm3, lite svårare än utbud och efterfrågan av M2 är det allt. Beroende vilket pris de står i så påverkar det vilka jämförbara alternativ som finns. Många har inte som högsta önskan att ha en M2 om M4 går att få för jämförbara pengar, eller annat som köparen finner motsvarande eller bättre.

Men att M2 kommer ha ett utmärkt andra handsvärde ett tag framöver är nog väldigt sannolikt. Så det är bara att gratulera er som beställde i tid till en rolig bil till väldigt rimlig summa pengar.
Ma
82
Mats72
M3 3.2 -97
325iM Cab -94
750 iL -99
Grelle: Det blir aldrig svårare än utbud och efterfrågan. Du argumenterar ju själv för det i din text: blir priset för högt så minskar efterfrågan.

/Mats
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag säger att det blir svårare "än utbud och efterfrågan av M2." Jag tolkade det som att Dm3 kopplade sin argumentation om utbud och efterfrågan helt till modellen M2. Om utbudet är 100 och efterfrågan 200 kan man lätt tro att priset sticker iväg väldigt högt, men det måste också matchas av utbud och efterfrågan av andra modeller, samt efterfrågan kopplat till priset.

Du, Mats blandar ihop utbud och efterfrågan i stort, med det jag skrev, "utbud och efterfrågan av M2". Det kan dessutom fortfarande finnas en stor efterfråga av en produkt, men inte till det pris som utbudet annonseras. Men efterfrågan av modellen har inte gått ner, utan bara efterfrågan till det utannonserade priset.
Ma
82
Mats72
M3 3.2 -97
325iM Cab -94
750 iL -99
Grelle: Du skriver "Om utbudet är 100 och efterfrågan 200 kan man lätt tro att priset sticker iväg väldigt högt".

Det är väl ingen som påstår att i de fall det råder obalans mellan utbud och efterfrågan, då blir priset på varan hur högt som helst?

Det är en självreglerande process. Priset landar precis där säljare och köpare kommer överens.

/Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.