|
Sida 147 av 173
|
|
|---|---|
|
Bara vänta, ni som tror att era -16 ska betinga samms värde som de kostade nya kommer bli besvikna. Nästa är så kommer det finnas m2 för 260-300k. Bara gratulera de som fått köra 1 år utan värdeminskning, den tiden är förbi. |
|
|
Acey: Syftar du på mitt inlägg ang tre ägare så förstår jag inte kritiken, en drygt två år gammal bil på 3000mil med totalt 5 privata ägare. Ingen bil som hade lockat en entusiast i alla fall? Tobiass: Vilken värld lever du i som tror att en m2 kommer kosta likt en 4-5år gammal m135i nästa år? |
|
| Du är galen Tobiass.. | |
| Helt obegripligt att inte alla här inne är bilhandlare... | |
| Haha ja Tobias lever i en drömvärld, möjligen kan det komma närmare dem priserna om vi får en finanskris med större kraft än 2008. Men då är det inte kraftiga värdetapp isolerat till m2 utan alla bilar. Det finns många bilar som är mer utsatta i en sån situation. M2 kommer i mina ögon ha ett starkt 2a handsvärde kontra andra bilar. | |
|
Manuell -17 1400 mil för 419, tips om någon letar bil: Länk |
|
| Känns som de ska ner till ca 400 för att säljas nu.. | |
|
Det har gått inflation i detta och det har börjat plana ut sen länge men vissa förstår inte det. Moderna bilar kommer aldrig ta inflation som klassiska bilarna gjorde och inte en M2 heller, säger som Tobiass att vi lär få se priser runt 300 inom några år. |
|
|
Billigaste på blocket är nere på ett pris som börjar på en 3:a redan nu, dessa byggs ju enligt efterfrågan, så det är ingen begränsad serie som ex 1M, de kommer sjunka, under 350 nästa höst garanterat, finns ju 70st att välja på redan nu på blocket och en hel del till relativt vettiga priser, samt det faktum att M2C kommer nu kommer inte göra andrahandsvärdet för en vanlig M2 några fördelar direkt. Bra för mej som funderar på en :D |
|
|
Att det skulle finnas bilar för under 300k nästa år kan jag inte tänka mig, däremot tror jag nog säkert att det kommer att gå att köpa en för runt 350k. Men visst, kommer konjunkturdippen inom kort så vet man inte hur lågt priserna kan gå :D Det verkar vara relativt vanligt med många ägare på kort tid på M2, bilarna gick väl runt en del när folk ville casha in... |
|
|
Men vad är problemet? I princip alla bilar sjunker i värde och varför skulle M2 vara ett undantag? /Anders |
|
| Problemet är att folk dagdrömmer om att få en M2 utan att behöva betala något. | |
| Burne: Problemet är snarare att folk tror att de ska få igen vad de gav för bilen ny efter 2 år ;) | |
|
Har sett att flera M2 till salu nu ofta bara ägts nån månad eller två. Kan det va så att modellen helt enkelt inte är så fantastisk så folk tröttnar? |
|
|
Skulle snarare gissa på att det är en fantastiskt rolig bil, men ganska liten och opraktisk. Testade M2 förra helgen och tyckte den var sjukt rolig att köra, den är så pass mycket tamare än M4 att den går att pressa på ett helt annat sätt under mer kontrollerade former (man är helt enkelt inte lika nära att flyga av vägen om man stampar på gasen). Men den är ju också rätt mycket mindre vilket är kul när man kör men mindre kul rent praktiskt. Sen är den i och för sig rätt prisvärd, men man får väldigt mycket familjekryssare för pengarna. Så det är nog en del som har försökt ha den som andrabil eller rentav förstabil bara för att inse att det är en kul tredjebil om man inte är en riktig entusiast som är beredd att få det att funka. I de fallen landar den nog rätt fort i hallen igen. Jag håller med Anders, svårt att se att M2 ska hålla värdet så mycket bättre än någon annan bil. Det enda som talar för M-bilar är väl att de ofta går lite mindre mil och är mer sällsynta än standardmodellen. Så 20% per år är oftast att ta i, men utöver det bör den ju ha samma värdeutveckling som alla andra bilar, det vill säga stadigt neråt tills den blir så sällsynt att den blir eftertraktad. Med M2C kommande in och de första bilarna tickande upp mot 3-årsstrecket så lär de bli billigare över tid. Sanningen borde väl ligga någonstans mellan de som tror att den ska sjunka som en sten och de som tror att de ska få orimligt högt betalt? Att säljare och köpare (i båda fall önsketänkare) befinner sig på varsin sida om rätt nivå är väl ingen nyhet, gäller väl för i princip alla begagnade varor... |
|
|
Att en M2 skulle vara beskedligare än en M4 när det gäller uppträdande vet jag inte var du fått ifrån. Ställer du av alla system är det snarare M2an du får parera... |
|
|
Det var min uppfattning i alla fall. Jag hade inte möjlighet att stänga av allt, men M2:an kändes det helt ok med fullgas i lägen (blöta kurvor) där jag inte övervägt det i min M4. Var jag fått det ifrån, tja jag körde M2 under en dag och har kört M4 i ett halvår. M4:an är klart brutalare enligt min mening, det känns som det krävs mindre gas för att bilen ska släppa. Du får gärna ha en annan uppfattning men du behöver ju inte vara dryg för det. |
|
|
I okt tror jag vi kommer se ganska många bilar under 400, till våren kan man nog fiska upp ett fint exemplar för runt 350k. Som sagt, för en -16 som köpts ny för runt 500ingen efter rabatt är det ju bra betalt att få igen 350 efter 3 år. Bör snart även se de första m140 under 300. |
|
|
Marcus72: Kan bara säga att jag är så sjukt nöjd med min M2, helt klart den roligaste m-bilen jag har haft. Vad alla tjatar om att den kommer gå ner i pris, gör inte alla bilar det? Sen att den kommer vara under 300 till nästa sommar kommer nog bli svårt. |
|
|
Jag såg två st M2 på den korta sträckan jag körde idag till Strängnäs vilket bekräftar vilken dussinbil det blivit. Om jag var er skulle jag titta på en M3 Competition istället, underbar bil och vuxen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.