|
Sida 144 av 173
|
|
|---|---|
|
Ett tips till er som kör M2. När bilen var helt ny så fick jag monterat skyddsfoliering på hela fronten, backspeglar, huv, bakre kofångare med mera men jag lät original skyddsfoliering vara kvar på bakskärmarna. Gör inte det är mitt tips! Nu har jag passerat 5000 mil med bilen och tyvärr har det blivit lite prickigt runtomkring den alldeles för lilla originalskyddsfolien. Men goda nyheter!!!! Jag var förbi WrapZone på Värmdö och fick bytt till nya större foliebitar på bakskärmarna och helt otroligt så syns inte de små prickarna nu! Ser helt nytt ut. Fortfarande skitsynd att jag inte valde att foliera större direkt från början men jag "ville ha den original" när den var så fin och helt ny... Tips nummer två: Foliera även trösklarna, där de svänger ut precis framför bakhjulet blästras det helt kopiöst elakt... |
|
|
MagnusT vad är de för typ av skyddsfoliering du pratar om? Transparent historia? Undra om dom kan göra det i Tyskland när man hämtar ut den på Bmw Welt. Ska ju ut på en eurotrip direkt vid leverans så vore kanon om man kunde få på nå skydd :) |
|
| @Davajn: the answer is 100% no. I did the welt delivery in September and they declined the request. I solved it with some trakktape, though. Doesn't look so great but a good temporary solution. | |
|
M.B. Måste väl finnas någon i München som klarar att installera en skyddsfolie? Då kan man ju boka in att köra bilen direkt dit efter leveransen på Bmw Welt. Ska kolla upp det! |
|
| Leta efter en återförsäljare för Xpel i munchen-området. Det är ett tips. Dyrt men bra! Jag själv kommer göra front/huv/skärmar/breddarna bak ner över tröskeln. Blir nog Hexis folie för mig dock. | |
|
Yes, absolutely possible. I meant the Welt guys won't do it. For me the local xpel dealer was excluded as well as they all wanted at least two days for a full wrap, which was out of the question in the trip schedule. |
|
| Jag vet inte vilken folie Wrapzone använder men den tål mycket mer än de som sitter original på bakskärmarna. Händer ju att jag touchar en kon i slalom ibland så jag vet :-) | |
| Bra tips! Vet du eller någon vem som fixarar sådant i Skåne/Halland? | |
|
Vonne i Vellinge Skåne gör skyddsfoliering bra Räkna med att de har bilen minst 2 dagar. Tänker på dig som vill göra det i Tyskland. Tänk också på att det är jobbigt att reklamera om det blir knas när du är tillbaka i Sverige . Långt å köra tillbaka ;-) |
|
|
Vonne är erkänt bra. Sen har vi det nystartade Bilskadecentralen i Vellinge. Vi var där med BMWCS och blev imponerade av vad vi fick se och höra. :0 |
|
|
Finishing department på Autoropa gör också i Skåne. Även Porsche Center Malmö (som tagit folk från Vonne), oklart om de gör andra bilar än Porsche dock. |
|
|
Cirka 80 st. M2 nu till salu på Blocket. Ännu inte sommaren slut... /Anders |
|
|
Är det inte typ 200 sålda? Så runt 40 % av en hel modell ligger på Blocket samtidigt... Sålde min i rätt tid då i alla fall. |
|
|
Tror att det är närmare 300 sålda. Senast jag kollade med Trafikverket så fanns ca 260 i deras register och det var i mars/april. Om någon har ett baksäte till m2 liggande så är jag intresserad av sittdynan. Fick ett litet märke tackvare en oförsiktig individ och så kan man inte ha det. Skicka pm |
|
|
Läste att det vart mellan 270-280 för några veckor sedan på car.info Colorglo löser små skador skitsnyggt utan att du kan se det efteråt. Fick ett par märken lagade på min gamla Cayman R kunde inte se märkena alls. För övrigt kommer jag ha allrisk/drulle på min bil ifall någon drar ett hack i sidostödet eller liknande :) |
|
|
Beemer1981 Länk |
|
| OK, fortfarande extremt många bilar till salu med tanke på antalet bilar som finns... | |
|
Manuell 2017 med 1000 mil för 429’: Länk |
|
| Det är väl inte så långt ifrån nettopriset efter rabatt för en manuell bil utan någon utrustning? | |
| 350 för en M2 snart ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.