|
Sida 142 av 173
|
|
|---|---|
Verdi |
Ja, eller så köper man den med DCT-lådan! :) |
| Någon som beställt en Competition? Vad har ni för produktionsvecka? Jag har vecka 45. :-( | |
|
Varför inte vänta till senare beställning om det ändå blir så sent som v45 i byggstart, då kommer den ju i december. Bättre å avvakta skulle jag säga med beställning och plocka ut den i våren -19 ;-) Fick du någon rabatt Hörde också runt v45 av några av mina kunder |
|
|
Wolfbane: Bra bilval! Grattis. Jag hade preliminär produktionsvecka v36 innan jag hoppade av, så låter rimligt att det runnit iväg lite nu på ett par veckor. |
|
|
That's around the time I got as well, but like Acey I hopped out for now. I don't want to get yet another car just before Swedish winter, plus I'd like to see the Mperformance prices for a possible "custom" GTS ;-) |
|
|
Hej! Vad har ni lyckats få i rabatt på M2 Competition? |
|
| Normalt för en privatare skulle jag tro är 6-7%! | |
|
Har M2 marknaden börjat bli mättad nu? Det finns 66st bilar på blocket. Måste väl vara rekord? Och följer man annonserna lite så sälj inte alltför många av bilarna och vissa dyker upp igen. Billigaste bilen börjar nu på 444k, en manuell 2017 med en bit över 1000mil på mätaren. Inget stort värdetapp i prisklassen men ändå en bit under listpris minus rabatt. Finns även en del nya handlarbilar utannonserade med 10% rabatt på listpriset. Det gäller väl för BMW att täcka upp produktionsplatserna innan Competiotion kommer efter sommaren. |
|
|
Jag tror att säljarna lite lever kvar i hur det var första året efter den släpptes då man kunde sälja sin bil för samma som man köpt den för, eller mer. Vissa har nog trott att det varar för "evigt", men det gör det ju inte när bilen inte längre är en bristvara. 2-serien börjar ju dessutom bli lite till åren och det påverkar ju även lusten att köpa en snart utgående modell nu. Som jämförelse finns det M235i Coupe - 5 st -14-15 och 299-349' M240i Coupe - 1 st -17 och 359' Så om det finns 66 stycken M2 så ligger nog många på en nivå där de inte säljs på samma vis som det kan vara svårt att få ut 299' för en 4-5 år gammal M235i som kan ha gått närmare 10 000 mil. (Endast en med så höga miltal). |
|
|
Handlarna har tagit in alldeles för många ”lagerbilar”. Det är väldigt många årsmodell -18 till salu, många är helt nya bilar utan tidigare ägare. T ex 13 st. Black Shadow, de blir definitivt inte lättsålda till de priserna. |
|
|
Handlarna har väl säkert fått ytterliggare stöd på dessa sista bilarna innan Competition. Om Competitionen demobilarna kommer efter sommaren/tidig höst så har vi nog inte sett de sista prissänkningarna på de bilarna om de inte springer iväg nu. Tror som du skriver Grelle att det är fortfarande en del som lever kvar i att man skall göra väldigt liten förlust(eller vinst...?!) på dessa bilar, men de tiderna är nog förbi nu. Det finns nu gott om bilar, modellen har några år på nacken nu, och Competition är i antågande för de som vill byta upp sig. 66st på blocket var lite väl bra, det var en del borttagna annonser i det antalet, men en ca 55st är det allt. |
|
Verdi |
De har nog plockat på sig lite extra många lagerbilar för att ha bilar att erbjuda framöver som det inte är malus-skatt på. BMW M2 DCT: "Efter 1 juli 2018 blir skatten 8 865 kronor per år de första tre åren jämfört med nuvarande skatteregler då skatten skulle vara 1988 kronor per år" För övrigt finns det 66 st M4 och 23 st M3 F80 på blocket också. Iofs är det några fler årsmodeller men ändå. Jag tror det är mindre sug efter sportbilar rent generellt. |
|
Av 61 bilar just nu så har 22 stycken gått 200 mil eller lägre. Av de Black Shadow som finns så har 6 stycken gått mer än 0 mil men lägre än 400 mil. Är det handlarna som släpper sin "nya M2" till provkörningar plus att de använder de själva litegrann som handlare brukar göra? Fattar inte att en stor andel av bilarna är så extremt lågmilade. Vem kör under 200 mil o säljer sen bilen? |
|
|
De som levde i tron att de kunna köra 400 mil och sedan sälja med vinst? Nä, men de flesta är nog demobilar som du säger. |
|
|
Black Shadow bilarna med 2-400mil angivet är väl helt säkert demo. Med tanke på att de ligger på 650-700k så är det väl en vettig idé att låta dom rulla några månader för att kunna skriva ner dom lite och förhoppningsvis bli av med dom efter sommaren med bra rabatt från listpriset. Har svårt att se att de bilarna kommer vara så lockande i bilhallarna när det står en Competition jämte. Lite nyfiken på utvecklingen till hösten, blandningen av black shadow, competition och privatpersoner som inte blivit av med sina bilar. |
|
| Är det värt att köpa M2 DCT -16 med lite mil för runt 480 eller en nästan helt ny DCT -18 för 520? Vad tycker ni? | |
| 2 årsmodeller nyare + facelift måste väl vara värt 40' för dig? | |
Verdi |
40 tusen för 2 årsmodeller nyare bil. Ja vad tror du? |
| Ja ni har rätt. Men skiljer endast 800 mil samt lite mer extrautrustning på den äldre. Känns som att det inte finns några köpare på M2 marknaden just nu då det står typ helt stilla. | |
| Hur lätt som helst att sälja M2 bara priset är rätt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.