AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.829

Leverans M2

Sida 141 av 173
Sänkt min med HR, nöjd med resultatet kontra kostnaden. Kan inte påstå att den är nämnvärt stötigare, skrapar inte i över fartgupp.

Stenskottsfolierat allt framför a-stolpe samt speglar o ilastningsskydd. Ångrar att jag inte folierade skärmarna bak, skyddet som sitter original är för litet. Taket har klarat sig hittills, kör inte på vintern o håller avstånd till bilen framför.

"Performance" is a function of far more than horsepower and torque.
Hade problem att bilen la av. Nu är bränslepumpen bytt så får vi se om det är löst eller om det är ett konstruktionsfel. Men ett tips är att fylla i några liter soppa till om bilen lägger av. ÄVEN om det finns soppa i tanken!

Länk
Har sålt min bil så har lite saker över om någon vill ha...

437M originalfälgar med vinterdäck Michelin Pilot Alpin 4 (245/35 - 265/35)..
Liten kantstötning på en fälg. 17 500 kr, måste hämtas i Göteborg.

Svart insats för att ersätta reflexerna i bakstötfångaren. Helt nya i kartong.
Kan skickas, 500 kr.

Original M ratt från M2an, utan knappsatser då de sitter på M Performance ratten.
Kan skickas, 3000 kr.
Visa användare
51
viktorhltmn
BMW M2 -17
BMW 325i -09
@imolarot

Jag köper gärna de svarta insatserna, tack! Kan vi ta kontakt via PM här på något vis?

/Viktor

Skrev ett PM till dig. :)
Är på jakt efter två extra original bakfälgar om någon snubblar över sådana någonstans :-)
Visa användare
51
viktorhltmn
BMW M2 -17
BMW 325i -09
@MagnusT

Har sett två annonser med kompletta originalhjul till salu på blocket;

Länk
Länk

Testa!

Tack!

Tveksamt om någon vill sitta kvar med två framhjul bara :-) Men som du säger, man kan ju fråga!
Bra att veta:

Jag fick bromsoken utbytta på garanti pga att de missfärgats till bruna/mörkgröna.

Tyvärr blir de väl bruna igen men jag ska sätta dit ordentlig kylning så de kanske klarar sig.
Vilka olika IC finns på markaden, finns någon solklar vinnare eller är det skit samma vilken man väljer?
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Jag valde Wagner competition evo2, enligt vad jag läst så skulle de vara det tryggaste valet.. evo1 är mindre Vilket bör skapa ngt mindre lag och räcker egentligen till våra effekter, men Stertman rekommenderade ändå 2’an
MU
940
MUC
M340i - 2025
Precis som Pancho hade jag också tänkt mig Wagner Evo 2 competition.
Competition-varianterna rekommenderas när man kör mycket bana.
Sen beror det lite på vad man har för planer i övrigt, standard/steg 1 mjukvara, steg 2, etc.
Här finns en liten tråd över vad man ska tänka på och vad skillnaderna är mellan olika typer av IC:
Länk

Som sagt så hade jag hade själv tänkt mig Evo2 och beställde faktiskt i helgen men tji fick jag, visade sig att den är restnoterad. Har även kollat runt lite på andra ställen men ingen har någon i lager.
Därför började Googla runt lite och hittade CSF High Performance Intercooler och slag faktiskt till på en sådan idag.
Länk
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Jag kör CSF. Är nöjd, men har inte bänkat.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
MagnusT:
Satsa på ett kvalitetsmärke när det gäller IC. Viktigt att den håller tätt, ger bra flöde och bra kylning.

Har bara hört gott om Wagner, kör det själv på min 335a

/DJ
Tack för alla tips! Nu står valet mellan IC eller lägga de pengarna på däck-o-soppabudgeten :-D
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Till alla som kör manuella m2or: känner ni av att bilen tar en paus mellan uppväxlingar? Man varvar upp > växlar > går på gasen > bilen tar en 0.5sec paus > SEN går det framåt.
Förstår att bilen förlorar lite boost vid växlingar men det går inte att köra bilen med ett flow, utan de där jävla pauserna gör det himla ryckigt och tråkigt..

Pe
60
Peo.K
M4 G82 2022 6MT Tracktool
Isty: Växla snabbare så slipper du det problemet:-)!!
Verdi
Att den manuella tappar turbotrycket vid växlingar är ju en känd nackdel.
Pe
60
Peo.K
Gör man en snabb växling tappar den inget märkbart laddtryck!
En vanlig sportig växling så tappar den ladd och får därmed kännbart turbolagg vid ny växel.
Så var lite brutal vid växlingarna så får fart på bitarna:-)
Pe
60
Peo.K
Så får du fart på bitarna skulle det stå...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.