AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.763

Leverans M2

Sida 140 av 173
Hamnade som sista inlägg på förra sidan så lägger in den igen.

Video på nya M2 CP

Svarta ändrören hade jag gärna haft på min
Daagis: Det kan du redan idag fixa, köp de som sitter på M3/M4 ZCP, de passar rakt av och är billiga.

Phoenix M3: Sitter på jobbet så kan inte kolla, men startar dom upp bilen?
dd88, fungerar dom 😀
Ska kolla upp det👍
Bästa fredagstipset, tackar så mycket 🙏
dd88: De startar dessvärre inte bilen
wo
77
wolfbane1967
Porsche 991.2 Carrera GTS-19
Här är ett litet ljudklipp
Låter som en M3/4

Som sagt, närmar sig 400 ;)

Länk
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Nu rör de sig neråt prismässigt. Känns som det borde gå få accept på 420k för en enkelt utrustad manuell..
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Det är alltid en del som får panik när det kommer en ny modell...

Men om den är "riktig" är det ett bra pris.
Wolfbane: Ja man hör ju definitivt att det är S55
Sp
15
Spoo
M2 -17
328i Touring -13
Har beställt en Lightweight Front Lip till M2an.

Några tips på en verkstad som kan göra ett bra jobb med att få dit den? Tar säkert bara någon timme, men skulle gärna slippa göra det själv. Har inte ett spår av bilmeck i mig :)
Sp
15
Spoo
M2 -17
328i Touring -13
I Stockholmsregionen glömde jag att säga :)
Spoo:
Bil och motorteknik Länk
GW Engineering Länk
Stjärnans bilteknik Länk
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Finns intresse köpa en vit M2 2017 man 1900 mil, tonade rutor, avbländbar backspegel, vinterdäck m-fälg, kanonskick så PMa. Med vänlig hälsning K
Sp
15
Spoo
M2 -17
328i Touring -13
@salis

Tack för tips!
Något nytt gällande M2 Competition?
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Har någon av er stenskottsfoliera M2? Är lite sugen men vet inte om det är värt det lr om det blir snyggt..

/N
Biderman: Beror ju på lite vart man bor och hur man kör.

Bor du i Norrlands inland och möter en bil dagligen så är det främst trösklar, sidor och bakskärmar som behöver folie då bilen är det enda som spottar sten.

Kör du mycket stad eller på bana så brukar man i regel ta hela bilen förutom baklucka om man vill vara på den säkra sidan.

Så länge du kan foliera utan skarvar så syns det inte. Jag har gjort huven på min bil och det går inte att se om man inte går riktigt nära och kikar på kanten och under huven. Måste man skarva så kommer smuts att samlas där förr eller senare, och skarven är synlig om man tittar noga. Men det beror lite på färgen på bilen med. Större delen av bilen är det inga problem, men fronten kan vara lurig, speciellt på M-bilar med rätt aggressiva kanter som kan vara svåra att få till utan skarvar. Och då kan det vara värt att helt enkelt lackera om den istället (ifall du inte har någon superavancerad färg som är svår att få till) eftersom det ändå kostar en slant att foliera.

Så fick jag i alla fall det förklarat för mig och det är därför jag inte tog fronten utan huven och så framför bakskärmen och bakre delen av tröskeln som sticker ut en del. M4:an kommer med en liten bit folie där redan från fabrik vad det verkar.

Hade egentligen inte tänkt foliera, men min 6-serie M-sport tog mycket stryk i fronten och på huven så det kan helt klart vara värt det.
Bi
229
Biderman
BMW M2 LCI -18
BMW 520d -15
Tack för svar.
Kommer lämna in bilen så får dom fixa fronten, huv lite av taket samt baken så får vi ser hur det blir.

En fråga till, är det ngn som har sänkt sin M2 med bara fjädrar, vart det bra?
Har kikat på HR men tycker som sänker för mkt. Har även kikat på Eibach och dom verkar sänka mindre men kan ha fel.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.