|
Sida 14 av 173
|
|
|---|---|
| Wolf, menar du leverans just nu? Det kan bli svårt om du vill ha svensksåld. Det finns en i Tyskland annars och finns en till salu i Malmö med leverans i augusti. | |
|
Jag tänkte på en ev demo eller någon som ska sälja. Den i Malmö är överprisad och ej aktuell. En demo för överpris är ej aktuell. |
|
|
Med tanke på att det är i vart fall 18 månaders väntetid på en bil har jag svårt att se att någon skulle sälja en bil till ordinarie pris. Den här kom ut idag. Länk |
|
| Ingen i Sverige är väl korkad nog att betala 150k extra dock... | |
| Det beror väl på hur gärna man vill ha en bil. Utbud efterfrågan. Jag hade inte gjort det, men om man tittar på Cayman gt4 gör ju folk det gladeligen för att inte tala om gt3 RS där folk betalar uppemot 500 kkr extra. | |
|
Lycksökare kallar jag det. Ingen panik då vi har en M4a också. Jag kan beställa en via vår BMW handlare, då får jag den i januari -17 och med rabatt. Det där med 18 månader vänte tid är bara en skröna. Har kontaktat 3 handlare som kan leverera i jan- mars 2017 |
|
|
wolfbane1967: Min säljare säger Augusti -17... |
|
| Wolfbane blev lovad juni och nu lutar det mot december. Handlarna har ingen vidare koll. | |
| När jag talade med BMW på elmia sa de då att ca 70 bilar kommer till Sverige 2016 och över 200 är beställda. Om inte väldigt många avbokat sina bilar låter 18 månader sannolikt. | |
|
Wolfbane, det är helt klart "säljarnas marknad" i år om du vill ha bilen just nu. Det är inte riktigt att jämföra med januari-mars 2017. Jag har själv beställt en bil och har snackat med flera ÅF under tiden som alla hävdar leverans juli-augusti 2017. Så det kanske är du själv som är en lycksökare, om du resonerar så? :) Njut av M4an isf och plocka ut en bil nästa sommar. För jag tror begmarknaden lär få se bruttopriser kommande 12 månader åtminstone. |
|
|
Idag kom det ut en till. Bilia i Sthlm. 749... Tips: "BMW M2 DCT Nav Harman/Kardon [370Hk]" Länk |
|
| Skulle precis tillägga "bruttopriser eller mer"...... | |
| Det är vad jag ger för min m3 med betydligt mer utrustning. | |
| Länk | |
|
Över pris så det skriker om det ! Men visst , det är bara att gratulera er som får en nu i sommar för ett rabatterat pris, inget fel i det heller ;-) |
|
|
Länk Oj Oj en som försöker göra ett riktigt klipp! |
|
Verdi |
wolfbane1967, Vad är det med M2 som gör att du vill ha en sån också när du redan har en M4? Vore lite intressant att höra resonemanget. För övrigt har ni länkat till den i Kalmar 2 ggr. Tror inte det är 150 tusen över listpris direkt. Kanske hälften. Bästa köpet bland de fyra som finns på blocket är det iaf. En demo i Malmö för 699', ett kontrakt i Gbg för 50' och en för 749' på Bilia i Sthlm är de andra tre. |
|
Då har även jag bokat upp mig på en M2-a. Det blir leverans i mitten på juli. Spännande! /Anders |
|
| Verdi, har du fått din bil nu. Nöjd?! | |
| Anders, kul. Grattis. Är det en demo/hea-bil du kommit över? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.