|
Sida 136 av 173
|
|
|---|---|
| Vonne AB i Vellinge har jag pratat med, han var superseriös och kunnig. Tror där var 3 veckors väntetid. Han får bra omdöme på facan osv | |
| Porsche Center Syd i Malmö gör bra folieringsjobb. Min Porsche blev kanon, och bra service med. Ja de tar andra märken med, stod en Lamborghini där senast och en annan M bil. De hade då Hexis Body Fence clear | |
|
Fick gjort min på Vonne i Vellinge häromveckan. Väldigt seriös och jag är väldigt nöjd med resultatet. Framför allt nöjd med diskussionen kring vad som skulle göras, hur det skulle bli och vad kostnaden landade på. Deras keramiska lackskydd verkar också bra. Har bara kört med det ett par veckor men bilen är i det närmaste vattenavvisande. Hur länge det håller återstår att se, men än så länge känns det riktigt bra. |
|
| +salleballe Vad är det för säljare? Vilket skitsnack. Byt säljare till nästa gång. | |
| LEAK: M2 competition pics Länk | |
| Mycket kul info, men krävs mer för att den ska bli intressant, på pappret verkar den vara lika snabb som vanilla M2. | |
|
Alltså klart bättre än originalet, men det känns lite som att bilen nu är som den borde varit vid release. Man förstår ju varför den bara ersätter "vanliga" M2:an och inte en "specialmodell". Ska bli intressant att se hur den prissätts. |
|
|
Ja jag håller med fullständigt. När det kom rykten om en M2 CS så kändes det som den perfekta M-bilen, men denna saknar något för att den ska kännas speciell. Skulle vilja se BMW våga mer. |
|
|
Jag tycker nog att den uppfyller mina krav och vad jag anser saknas i vanliga modellen. Ny motor, mer hk och andra stolar gör den unik vs standard M2. BMW vill väl undvika att den blir "häftigare" än en M3/M4 som är bra mkt dyrare.. Håller dock med er om att BMW generellt blivit lite fega och borde släppa en ny CSL, men då möjligen på M3 och inte en GTS för två miljoner, då köper man hellre Porsche. Nu ligger nog förmodligen M2 Competition utanför min budget ändå så får nöja mig med nuvarande. Jag tror att en M2 competition hamnar på över 700k och med rabatt blir det nog svårt att komma under 650k ändå.. (ca 150 mer än vad många gav för en standard M2 när det begav sig..) |
|
| Ja, ur M2:an var ett "kap" rent prismässigt innan prishöjningar och LCI. Om priset är +150 000 upp från en "vanlig" M2 så lär köerna inte ringla lika långa som när vanliga M2 släpptes. | |
|
Efter många turer fram och tillbaka till olika bilhandlare, testat både M3, M4 och M2 så vart det till slut en M2 igår :) Nu längtar man ju bara tills man får hämta den! |
|
|
Stort grattis! Vilken blev det? Spec? |
|
|
Tackar Phoenix! Det var inte lätt att välja färg kan jag säga. Eftersom jag hade grå på min M235 så valde jag bort den färgen. Så det stod mellan svart lr blå. Men efter att sett båda live så vart det LBB till slut :) Spec: Det var nästan allt förutom taklucka. |
|
|
Grattis till bilen! Men färgen är ju en no brainer LBB är ju supersnygg 😀 Det där andra färgerna är ju inget kul att titta på. |
|
| DCT/Manuell? | |
|
Grattis till fet bil : ) : ) En fråga till alla gurus. Dessa 3.0L motorer som finns i M135, M1, M2, M3. Vad är det för skillnader i själva motorn och vad skiljer åt på dessa automatlådor? |
|
|
Daagis: Tackar! Ja den var faktiskt riktigt snygg live! Jag tog DCT, finns inge annat ;) Baslilika: Tackar :) |
|
Verdi |
Basilika, Det är egentligen 4 olika motorer trots likheterna på "rak sexa på 3 liter". Det är tre generationer av "vanliga" motorer, N54, N55 och B58, och så en prestandamotor S55. Äldre x35i har N54. Nyare x35i har N55 x40i har B58 (förutom X3/X4 M40i av förra generationen som har N55) 1M har N54 M2 har N55 med S55-delar (kolvar, smörjning...). M3 & M4 har S55 M2 CS kommer få en något nedtrimmad S55. N54 har 2 fysiska turbos. De andra har twinscroll turbo. Dvs "två turbo i en". |
|
Verdi: Även S55 har två fysiska turbos. Annars är jag med dig ;) /DJ |
|
Verdi |
Attans. :) Glömde även svara på växellådsfrågan. Vad gäller automatlådor så har M2, M3, M4 dubbelkopplingslådor (DCT på engelska, DKG på tyska). De växlar snabbare än den vanliga 8-växlade automaten som finns i alla andra modeller. Förutom de riktigt gamla x35i som har den ännu långsammare 6-växlade "sliromaten". M2 har även bromsar, hjul och chassidelar från storasyskonen M3 o M4. Stadigare grejer än i M135i och liknande. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.