AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
655.812

Leverans M2

Sida 135 av 173
Verdi
Kör du sommardäck nu så lär det ju släppa väldigt lätt. Även om vägarna är bara så är det ju rejält kallt vilket inte sommardäcken tycker om.
Kan bara hålla med Verdi, sommardäck nu är ett bra recept på katastrof för vilken bil som helst och ännu mer för en M-bil om man vill nyttja bilens resurser.

Jag hade inte tänkt lägga på några vinterdäck när jag hämtade ut min bil häromveckan då jag inte har TPMS monterat på de fälgar/däck jag redan har men det blev till att tänka om snabbt. Får leva med TPMS-varningen ett par veckor tills vädret blir bättre. Och då bor jag ändå i södra Skåne. Men även med vinterdäck och begränsning av varv osv vid inkörning så är det tendens till släpp då och då.

Bredare däck lär väl dessutom göra det ännu värre om något.
Sa
61
Salleballe
330e m-performance -20
M2 -18
318d m-paket -18
118i m-paket -18
116i m-paket -16
118i m-paket- 18
118i m-paket -17
vw polo -18
V70 2.5 FT -11
S60 2.4
Sussudio jag får min på Torsdag nästa vecka o jag ber till gudsrna att den inte kommer med Continental utan med Michelin pilot super sport däcken.
Det är lite 50/50 chans ..
Den dagen jag ska byta däck så blir det Michelin pilot sport 4s!!
Jag fick min M2 LCI igår och det satt Continental däck på :)

När jag var på M Experience på Bilster Berg förra sommaren så körde vi M2 med Michelin och M4 med Continental. Det gav inte Continental några pluspoäng om jag säger så... Tyvärr.
Sa
61
Salleballe
330e m-performance -20
M2 -18
318d m-paket -18
118i m-paket -18
116i m-paket -16
118i m-paket- 18
118i m-paket -17
vw polo -18
V70 2.5 FT -11
S60 2.4
Ni som har M2 i vilket försäkringsbolag har ni försäkrat, o hur mycket ligger försäkringen på egentligen? Vet att det är lite olika, men typ 40 års åldern , eget garage, hus ,på landet.
Tacksam för svar

SH
su
8
sussudio
BMW M2 -18
Jag har fått 800:-/mån för halvförsäkring hos länsförsäkringar.

Angående däcken så börjar greppet sitta lite tre för varje mil på mina continental. Vad jag har läst mig till så slits de ganska snabbt så kommer bli ett set 4s 265 och 295, läst att bredare gör bra skillnad på greppet.
Lämnar in min på wrapzone i veckan för stenskottsfoliering.
Sa
61
Salleballe
330e m-performance -20
M2 -18
318d m-paket -18
118i m-paket -18
116i m-paket -16
118i m-paket- 18
118i m-paket -17
vw polo -18
V70 2.5 FT -11
S60 2.4
Jäklar får man verkligen plats med 265 fram o 295 bak på 19” original fälgarna? 25 eller 30 profil då? Stenskottfolering ska jag nog också satsa på !!

SH
lu
34
lurius
M2 -17
M3 E36 -97

Nej.. du lär behöva en massa camber.
su
8
sussudio
BMW M2 -18
ja det funkar på helt original, finns flera trådar på bimmerpost, bla:

Länk
Länk

Pinsamt nog har jag redan efter 9 mil repat höger bakfälg, har extremt tight garage...
Bredare däck är mao välkommet för att skydda fälgen lite extra som en bonus.
Nu
13
Nurburgking
BMW M2 LCI - 18
BMW M3 E36 (Ringtool) - 93
Hej,

Jag skulle nog inte gå på bredare däck om du inte ändrar fälgar till bredare med.
BMW har designat den för att ha en liten stretch och på så sätt få en stabil däcksida med en väldigt direkt känsla som resultat.. Jag har satt på 18x10 fälgar runt om, alltså samma bred som original bak men runt om. Det får plats med 265 fram men behöver bortåt 3grader camber.. Det har jag löst med millway topplagringar.

/Gabriel
Visa användare
51
viktorhltmn
BMW M2 -17
BMW 325i -09
@salleballe: Länsförsäkringar, hus på landet m garage, 26 år, 6300: -/år halvförsäkring. Tokbilligt tycker jag!

Gällande däck. Vad är att rekommendera för dimensioner till originalfälgarna? Har idag MSP2 245/265. Vill gärna ha lite bredare men vill helst inte justera camber, eller är det en omöjlighet?
Verdi
Det är ju smalare däck på M2:an än på M4:an trots att fälgarna är identiska. Jag har hört att anledningen är att de inte fick plats med samma däckdimensioner som på M4:an.
su
8
sussudio
BMW M2 -18
Hämtade bilen från Wrapzone idag, de har stenskottsfolierat och blev riktigt nöjd med resultatet!

Har nyligen gått över till Android & Spotify från Apple och Apple Music, måste säga att integrationen mellan android 6 Spotify med Idrive är riktigt bra, lite smålagg bara. Har någon koll du hur jag får Androids motsvarighet på Siri kopplad till röstkommando på ratten?
sussudio: Hur mkt folierade du? Ca kostnad?

Hälsn Peter
su
8
sussudio
BMW M2 -18
Gjorde hela fronten, huven, lyktor, framskärmar, backspeglar, A-stolpar, hela taket och hela bakstötfångaren, gick på ca 18k.
Lite overkill kanske men planerar att ha takräcke till min mtb och vill slippa tvätta av innan jag slänger upp den samt att den står utomhus på sommarn och fåglarna är skoningslösa mot BMW :)

Ett tips till er med helt nya som ska stenskotts skydda är att även skydda bakskärmarna. Vill man inte skydda hela skärmen så borde man åtminstone byta ut originalskyddet till en som är 20cm högre. Tyvärr kastar framhjulen upp skit där vilket resulterar i att lacken blästras.

Min är som ny i fronten då jag folierade den direkt efter leverans men skärmarna är skadade. Kört 1500mil nu.

"Performance" is a function of far more than horsepower and torque.
Sa
61
Salleballe
330e m-performance -20
M2 -18
318d m-paket -18
118i m-paket -18
116i m-paket -16
118i m-paket- 18
118i m-paket -17
vw polo -18
V70 2.5 FT -11
S60 2.4
Måste bara beklaga mig lite.. skulle få min m2 vecka 13 , min säljare säger att det har blivit strul med transporten i Halmstad. Detta va 2 veckor sedan, jag tänkte ska det ta sån jäkla tid att flytta bilen ca 13 mil till Malmö?? Skickade nytt mail o får svar han har inte hört något!! Asså seriöst är detta något skämt eller !!
Idag så skickade jag mail till Transport i Halmstad vad är det som händer??
Då får jag ett surt mail från min säljare !!

Hej Salle,

Ser att du mailat transportbolaget Axess nu också.
Snälla invänta svar ifrån mig istället för att dra igång något.
De har inte mer information är vad vi har. . Jag fick information igår att det är flera transporter som är stoppade av BMW GA, (BMW Tyskland) de vill att de skall kontrollera samtliga bilar igen innan de skickar ut dem till oss ÅF.

Som jag sagt till er tidigare så gör jag vad jag kan för att få ut bilarna som fastnat i Halmstad

Vad hände med det där att det va strul med transporten???
Det har inget med transporten att göra utan bara något han sa..

Har någon varit med om något liknande??
Man får ingen information eller något utan man måste hela tiden fråga , har bara varit strul sen dag 1 :(

Har 4 bmw körskolebilar som jag bytar vart 2år o dom har tappat mig som kund där nu kan jag säga ,sista gången jag köper bil från bmw i Malmö
pe
629
pellepirat
BMW X3 M40i -2018
MHD steg 2+
MHD Flexfuel
200 cells DP
Störigt att få sådana svar !

De får agera mer proffsigt. Framförallt ge dig ett svar på mail inom rimlig tid. Svar överlag på mail är oftast ganska dålig. Folk läser säkert mailen men svarar inte dirket...de bara ligger där och hopar sig i en stor hög. Tråkigt i vilket fall som helst !

Jag väntar också på min som troligtvis står i Halmstad , ca 2-3 veckor kvar enligt planen på min bil..dock ingen M2.
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Någon som vet var man kan foliera i nordvästra/västra Skåne?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.