AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.701

Leverans M2

Sida 134 av 173
Hi Richard, back in January when I placed my order 6% was possible. Nowadays? Who knows, maybe 8% even?

Shameless self plug, I posted mine on Rejsa for lack of use. If anyone is interested in a manual LCI, fully loaded and with very low mileage- PM me.
Länk
Frågan är om du i inte för bättre pris på en lagerbil. När jag prutade M3 så var det ca 20% för demobil och 12% på nybeställning. Situationen med M2 är ju lite udda med många lagerbilar, så 12%+ på en sådan hade jag siktat på.
Wolfbane: 12% fick jag från början (på allt utom paket, så vi inte snackar äpplen och päron), efter kompensation så fick jag runt 15% (minns inte exakt, men dealen var ett sjukt bra pris på Competition pack) + lånebil från försening till leverans av M3an (är ju valfritt hur man värderar det, men fri f11 20d till franska rivieran och hem var skönt, körde väl cirka 700 mil totalt över sommaren).

Har själv inte diskuterat pris för en M2 med min säljare men med tanke på läget så är det verkligen förhandlingsläge.

Edit: Tog du bort inlägget?
wo
77
wolfbane1967
Porsche 991.2 Carrera GTS-19
Orkar egentligen inte diskutera pris på ett forum, men prova ni och få 12% på en beställning, Då vill jag träffa den handlaren ;-) vi pratar om nybeställning på M2 nu

Det kan man säkert få på en lagerbil nu som dom vill bli av med
15% är nog smärtgränsen vid köp av ny M2.

Inte fullt lika mycket på vissa pkt.

Hälsn Peter
ri
45
richard88
BMW M135i Xdrive-14
Jag har redan beställt min, är såklart medveten om att den kommer sjunka i värde men tror personligen att nya M2 kommer bli ganska mycket dyrare och gillar heller inte s55 motorn...

Jag kommer hämta min inom kort hos handlare och är sjukt nöjd med specen, kommer alltid komma en ny modell som kommer skapa prisdiskussioner, ibland får man nog leva lite i stunden... :D

Har någon nåt bra tips inför leveransen man ska tänka på i dialog med handlaren? Något man kan fråga efter som de ofta kan slänga med? :P
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Dessutom kommer väl malusskatten på alla M2 med S55 motorn, prisskillnaden + extraskatten lär göra en hel del!
St
54
Stelunex
BMW M5 -95 Avusblå
Är inte anledningen till att det finns mycket lagerbilar just för att bemöta malus som införs l juli?
Nya M2kommer med stor sannolikhet sticka upp i pris samt malus på det. Vad landar skatten på de första 3åren?

teoretiskt sätt borde andrahandsvärdet på fina bilar kunna stå sig. Eller?
Isåfall får folk börja handla nu om den teorin ska stämma.
Verdi
Det är ju fortfarande vinter. Kanske blir en jäkla skjuts sen? Framförallt när det blir för sent att beställa ny.
Så kan det absolut vara. Jag jobbar i branschen och det vi ser är att de populäraste modellerna säljer slut och vissa modeller är inte säkert de hinner trilla in innan 1/7 så om M2 nu vore så populär så kan jag tycka att man borde sett det nu på försäljningen. Säsongen börjar ju ändå om några veckor.

Jag kan dock ha fel, det är en riktigt fin bil iaf.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Utbudet på lagerbilar är större än efterfrågan idag. Handlarna trodde väl på fortsatt hype och beställde allt för många bilar.

Jag vet inte hur mycket man kan lita på siffror från car.info, men om man ska tro statistiken så finns det 275 M2:or registrerade. Det ska jämföras med ca 400 totalt av samtliga övriga 2-serie. M2:an är alltså den överlägset vanligaste varianten av 2-serien, och jag vet inte hur många entusiaster det finns till dom här bilarna? 115 st 1M finns, 190 st M4 inkl GTS. 110 st A45 AMG, 161 RS3 (inkl Sportback). M2 har sålt bra, och det kanske är så att marknaden är hyfsat mättad fram till att det kommer en ny modellvariant.
Äntligen dumpar BMW de fula originalspeglarna:

BMW M2 Competition Gets M Mirrors (Spotted)! Länk
Kollade på en live idag, fet minst sagt. Stör mig dock på att den upplevs ganska "hög", dvs taket. Den ser liksom hoptryck ut.

Hade även föredragit andra M-stolar och kolfibertak samt speglarna då.

Det finns ändå ett klart habegär :)
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Det är för att den är hög. Tycker det är obegripligt man kör M2 original. Jag sänkte min direkt. Kommer den ner ett par cm ser den helt annorlunda ut.
Phoenix: såg du en M2 cs live?

Sänkt min med HR, ser mycket bättre ut och komforten påverkades inte nämnvärt samtidigt som det inte är några problem o ta sig över farthinder vilket var mina kriterier. Kan lätt rekommendera dem. Vill man dock ha det lägsta stuket får man gå på coilovers.

"Performance" is a function of far more than horsepower and torque.
Nej kollade på en vanlig.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Skulle inte vilja sänka den från original.. kul att skrapa stötfångare och underrede vid gupp och kanter..
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Jag har M Performance Chassiet som är ca 25mm lägre. Jag tycker inte den är speciellt låg, inga problem med fartbulor eller annat.
su
8
sussudio
BMW M2 -18
Hämtade min m2 igår, riktigt imponerad. Trodde inte att skillnaden mot m135 skulle vara så stor. Min är en LCI så en del nyheter, var skeptiskt till instrumentklustret men ser snyggt ut.

Känner att det släpper lite väl lätt, har Continentaldäcken. Kanske mest nu iom att det är kallt men vill kunna köra i Sport+ utan att riskera allt för mkt... Har någon tips på andra däck? Kan det vara vits att köra lite bredare däck än original?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.