AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.836

Leverans M2

Sida 132 av 173
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Bilen i Eslöv har väl inte den historiken man helst ser på en M2. Första ägaren hade bilen en månad, sen har den vandrat runt bland fyra olika handlare och varit stulen en sväng om man ska tro car.info.
Förutom stölden då så är det väl en ganska vanlig historik på M2? Var ju många som skulle göra sig pengar på bilarna i början och sålde omgående.
Grelle, jag tror ingenting utan undrade bara då säljaren som sålde bilen var lite otydlig i sin kommunikation. Jag misstänkte olja och diff, men var osäker på om växellådsoljan också byts.

Sen var jag nyfiken på om BMW byter avgas som inte är köpt hos dom eller är akra.
Men det är bara ett samtal bort så tar väl den frågan med verkstan när jag ställer på bilen i april.

Trevlig helg
Mathias
Det är väl ingen som är förvånad över att priserna sjunker på beg bilar oavsett om det är en M2, inget konstigt i det...eller!?

Hälsn Peter
Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Löjligt högt andrahandsvärde på m2, gissar att vi ser priser ner mot 400 i år nu när hypen lagt sig.
Tur att man inte köpte en M2 som en ekonomisk investering :)

"Performance" is a function of far more than horsepower and torque.
Nu
13
Nurburgking
BMW M2 LCI - 18
BMW M3 E36 (Ringtool) - 93
Hej allesammans!

Ny på autopower som användare men läst här till och från under en längre tid.
Ser att det cirkulerar mycket frågor kring försäljning och hur saker fungerar m.m. hos ÅF och tänkte att jag kan hjälpa till att svara så gott det går. Men främst är jag här som en vanlig BMW entusiast som äger en ombygg E36 M3 och en M2 som håller på att få nya fjädrar, topplagringar och 18" med Michelin CUP2. Har gjort man test med riktigt loggningsutrustning med standard bil på continentaldäck så kommer även försöka redovisa vad förändringarna gör i grepp/acceleration och varvtid :)

7.34 BTG (E46 M3)
Kul! Du har inga videos när du kör?
Nu
13
Nurburgking
BMW M2 LCI - 18
Hej,

Jodå, finns lite olika på mitt Youtubekonto: Länk

7.34 BTG (E46 M3)
MU
940
MUC
M340i - 2025
@Nurburgking, det ska bli väldigt intressant att se vilka skillnader du får fram när du har modifierat M2:an.

Även jag kör lite track days med min M2:a men kan bara konstatera att man är amatör på lägsta nivån jämfört med din körning.
Jag var med på höst-Scuderian men har en lång väg kvar till 186 poäng om man säger så. I stort sett 2 poäng mer på varje ”bewertungspunkt” krävs😅

Angående dina modifieringar - du ska köra med orginal krängningshämmare?
Det jag upplevde som största problemet med M2:an på bana var ”body roll”, bytte krängare fram och bak till H&R och det blev en enorm skillnad.
Nu
13
Nurburgking
BMW M2 LCI - 18
@MUC , Vad roligt! Vilken grupp körde du i? Kommer du köra iår med?
Jag sätter på fjädrar från HR till att börja med för att ner bilen och hoppas på lite mindre roll. Jag trivs med bilen i lågfart och medelsnabba partier men i högfarts lastväxlingar från sida till sida gör sig bodyroll'en påmind på ett sämre sätt. Jag börjar som sagt med fjädrar och camberplattor samt går ner till 18" och kör 265 breda Cup2 runt om! Förhoppningsvis premiär på Ljungbyhed i slutet av Mars redan:)!
MU
940
MUC
M340i - 2025
@Nurburgking, grupp 8 var jag med i och jag är anmäld till hösten -18 också!

Det ser ut dom att du funderar på en identisk setup som jag har på min bil.
Jag kör med 265/35/18 Cup2 runt om, BMW sportbremsbeläge, Millway topplagringar, H&R fjädrar och H&R krängningshämmare.Max negativ camber bak (2.2 - 2.3 någonting) och har för mig att vi satte -2.8 fram.
Nu
13
Nurburgking
BMW M2 LCI - 18
@MUC Okej, men då ses vi där i höst. Låter som en mycket trevlig setup du fått till! Ska bli skoj att redovisa för vilka tider förbättringarna för med sig :)!

7.34 BTG (E46 M3)
Någon som vet vilka dimensioner på Pirelli Trofeo-R som går in i hjulhusen? De är ju mycket bredare än andra märken i samma dimensioner vilket gör det hela till ett vågspel vad man ska beställa för storlekar. Jag har mer camber än fabriksinställningar både fram o bak vilket såklart hjälper lite.
Nu
13
Nurburgking
BMW M2 LCI - 18
@magnusT - Jag har en bekant som har kört 265/35-18 trofeo R på M2. 18x10" fälg med et35 runt om och 12mm spacer fram. Självklart med mer camber än standard! Trofeo är brett men det är bra på det sättet att sidan inte är så "bullig" utan mer rak kontra ett Cup2 t.ex.

7.34 BTG (E46 M3)
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Kul att höra och se era planer. Jag var själv med på höstkursen och ska åka i höst igen, men med min 991 gts.
MU
940
MUC
M340i - 2025
Vad kul Dm3, vi får bilda en egen liten Autopower-grupp i höst!
Vilken grupp körde du i, Porsche då med?
Hade du lika löjligt höga poäng som Nurburgking?
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Undrar om v inte talades vid. Jag talade med en kille med M2 oC hberättade att jag haft en. Hursomhelst, jag är novis på ringen, dvs inga höga poäng här inte...
Tack G. Jag är inte så förtjust i hur MPSC2 går mellan släpp o grepp. Synd för de är najs på gatan om man som jag inte byter till gatdäck mellan träffarna. Därav nyfiken att köra Trofeo-R i år. Orolig att jag kör slut på dom på knixig svensk bana på två träffar bara...
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
MagnusT: Tänk på att fjäderbenen kan ge olika mycket utrymme också. Med coilovers typ Öhlins R&T (som du kör va?) så brukar fjädern gå ner vid däcket och ta plats där. Medan originalfjädrar ofta hamnar ovanför däcket så att det finns mer plats in mot fjäderbenet.

/DJ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.