AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.857

Leverans M2

Sida 131 av 173
MU
940
MUC
M340i - 2025
Jag är 189 och det funkar faktiskt med hjälm, jag har stolar utan el.
Det är precis så att det inte tar i taket, men det är klart att vi har alla olika längd på över/underkropp så det är ingen garanti att det inte tar i för en annan person med ungefär samma längd.

Ursprungligen hade jag som plan att slänga i skalstolar men måste säga att man sitter hyfsat stilla i originalstolarna vid bankörning – dock ej optimalt. Funderar fortfarande och om jag bestämmer mig så blir det Recaro Pole Position.
Pe
60
Peo.K
M4 G82 2022 6MT Tracktool
I min bil kommer det installeras Recaro Pole Position i tyg/läder.
Pris monterat o klart landar på cirka 25.000:-
Jag trivs inte alls i originalstolarna då jag sitter för högt i dem.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
En liten bit av kommande CS: Länk

Kul med lite mer info, kommer ju förhoppningsvis mer läcker inom kort.

Tråkigt med större njurar, men det får man väl lära sig att leva med. Resten är väl allmänt känt vid det här laget. Ska bli intressant att se hur den låter, det är mitt största frågetecken.
St
25
Straker
335iA M-sport E92 -08
Funderar starkt på att leasa en M2:a och köra den året runt.
Hur stum är M2:an i fjädringen egentligen? Är den värre än M-sportfjädringen på e92?

Har inte tillgång till garage och bor i Sthlm, någon som har sin bil stående på gatan och råkat ut för skadegörelse? Jag siktar på en LBB och jag kan tänka mig att folk inte kan hålla fingrarna borta.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är ju en risk man tar om man parkerar på gatan, även rattar och annat är ju, tyvärr, populärt.

Tycker inte fjädringen är speciellt styv, däremot är bilen bullrig med högt vägljud som skulle störa mig mer i längden.
Bm
338
Bmwkillen1
Bmw x1 28i x-drive
BMW i4 M50 (G26) 2022
Någon mer än jag som upplever att det över ojämnheter ”skallrar” lätt diffust från bakvagnen? Något som blivit mer markant nu vid 1500 mil. Jag undrar om ljudet kan uppstå från avgassystemets komponenter som reglerar så det smattrande ljudet uppstår dvs avgasknallarna? För det är väl en mekanisk anordning som ”sitter löst” i systemet? Störande ljud..
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Avgasknallarna är bränsle som detonerar i dämparen, det är inte mekaniskt.

Om fjädringen är styv eller inte beror ju på vad man jämför med. Den är avsevärt hårdare än min Audi med S-Line chassie.
Jag har iofs M Performance chassie på min som kanska är lite styvare än original.
Men jag skulle inte vilja ha M2.an som daglig bil, det hade nog varit tröttande. Inte minst för vägljudet på svenska vägar i lagliga farter.
Min ska in på inkörningsservice i april när vintern passerat.
Någon som kan redogöra för exakt vad som görs? Byts samtliga oljor/vätskor? Mer?

Tänkte även låta Bilia installera mitt inköpta Fabspeed axle-back avgas. Någon som vet om dom monterar icke originalprylar?

Gärna inga spekulationer utan svara endast om du vet :)

Mvh
Mathias
Enbart olja/filter motor samt olja diff.

Hälsn Peter
Verdi
M2 -17 på 600 mil för 464 500:- Länk

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
mattemattee, inte kan du väl vänta dig att samtliga vätskor och oljor byts vid en inkörningsservice? Det handlar väl på om att byta motorolja och några kontrollpunkter.

Bromsvätska, kylarvätska, växellådsolja och diffolja byts såklart inte så tidigt.
"95% Ränta!" Dyr rackare ;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Vem beställer en svart M2 med kromade lister?
da
280
damaen
M135i xDrive
Kanske en mercedesfantast? Mercedes har väl kromade lister som standard på många AMG modeller
Verdi
Eller Audi?

Här passar kromet om möjligt ännu sämre, på en VO 1M.
Länk
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja annars ser den fin ut med en del extra utrustning, lucka o elstolar är ganska ovanligt, får man den för 440-450 så borde det väl va en hyfsad affär..
MU
940
MUC
M340i - 2025
Tror att väldigt många som köper en M2:a absolut inte vill ha varje sig taklucka eller elstolar så - ja det är nog väldigt ovanliga tillbehör men knappast i positiv mening. Sen är som nämnt kromade lister inte heller något positivt.

Att den sen har manuell låda gör det ännu lite underligare – vi puritister som gillar manuella lådor gillar absolut inte krom, elstolar och andra ”lyxprylar” på vår räser.

Skulle nästan gissa att bilen är beställd som demo/lagerbil och att personen hos återförsäljaren inte hade någon vidare ”fingerspitzengefühl”.
Verdi
Den här då? Ingen navi men bara 190 mil... Länk

Poängen jag försökte göra var att priserna nu brakat genom 500' vallen med besked.
Verdi: Då var även just den V.O 1M:en testbil/pressbil i Sverige, konstig spec för ändamålet.

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.