AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.758

Leverans M2

Sida 129 av 173
Vad har de stora återförsäljarna för lönemodell? Är det provisionsbaserad eller fast?

Skulle ändå säga att vi har det bättre än i USA där man får betala mer än MSRP/listpris om det är en populär modell.
Verdi
Den amerikanska bil jag köpte var helt befriad från prutning. Alla betalar lika mycket. Faktiskt väldigt skönt att slippa den biten.

Dock prutade jag på den begagnade via Shiftgear. Gick lite väl lätt så antagligen betalade jag för mycket igen... :-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag skulle säga att de flesta stora ÅF har en lön som består av en fast del och sedan en provisionsmodell, och provisionen kan komma från flera håll, exempelvis förmedling av finans eller försäkring. Någon som jobbar i branschen kan säkert berätta mer. Många har också ganska så tuffa säljkrav, så säljer du inte så blir du inte långvarig. Men det är inte heller speciellt svårt att tjäna bra med pengar, företagssäljare är väl dessutom mer ordermottagare i bra tider än faktiska säljare...

Sa
61
Salleballe
330e m-performance -20
M2 -18
318d m-paket -18
118i m-paket -18
116i m-paket -16
118i m-paket- 18
118i m-paket -17
vw polo -18
V70 2.5 FT -11
S60 2.4
Peo vad är det för färg på din-17? Mil utrusning? Går det att Leasa den? Tänkte ta den på mitt företag!!

SH
Verdi: Du ska vara glad att du inte köpte en M2 i USA när den var som hetast: Länk

”2 allocation slots for the new m2 coupe. With projected delivery in about 3-4 months. Price will be $10,000.00 over the MSRP. Need a $5000.00 deposit to get the order placed.
Bilförsäljare...finns det ens någon som kan titulera sig det idag!?

Senaste åren har väl vilken idiot som helst haft möjlighet och sälja mycket bilar. Märks i varje bilhall man besöker dessutom.

Ordermottagare eller administratör vore ett bättre namn.

De flesta idag är väl mer eller mindre avsaknad av både kommersiell och teknisk kompetens.
Blev en M2 här också och precis som alla andra fick jag en bra deal.
Den här gången lämnade jag ett erbjudande på både bil och finans till säljaren istället för tvärtom.
En klar fördel tycker jag själv att börja serva så att säga.

Det jag ska försöka lösa är svarta pipor, vill ju inte ha carbon eller chrome.
Konstigt att det inte finns som tillval kan jag tycka men går säkert att lösa på något annat sätt.
Verdi
dd88, Konstigt nog tycker jag det är mer ok att ta överpriser om det är begränsad tillgång. Det tycker jag inte är så konstigt. Är ju konstigare att sälja till ett lägre pris än man har köpare på.

Det är just detta att om Sven och Sune går in på samma återförsäljare och pratar med samma försäljare så kan Sven få bilen 25 tusen billigare. För att han är mindre lättlurad än Sune? För att han är bättre på att förhandla? För att han har bättre förkunskaper?

Jag hävdar att säljarna medvetet försöker lura de kunder som inte vet vad man kan förvänta sig i form av rabatt eller inte kan snacka för sig. Det kanske fortfarande kan kallas "kapitalism" men det är en oärlig form av kapitalism i så fall.
Daagis: Vill minnas att competition pack-slutrören från M3/M4 ska passa på M2, de är glossy black så kan vara värt att kolla upp.

Leebmann24.de: Länk
@dd88, Tack för tipset. Ska kolla upp det skulle fungera.
da
280
damaen
M135i xDrive
Om det är samma svartchrome som på M135i så blir dom dock ljusprickiga efter några månader :(
wo
77
wolfbane1967
Porsche 991.2 Carrera GTS-19
Jag hade dom svarta innan jag köpte Performance avg, dom passar kanon på original.

Bara tvätta dom ofta så håller dom sig
Sa
61
Salleballe
330e m-performance -20
M2 -18
318d m-paket -18
118i m-paket -18
116i m-paket -16
118i m-paket- 18
118i m-paket -17
vw polo -18
V70 2.5 FT -11
S60 2.4
Daagis grattis till din nya bil :)

Jag har skickat mail till min bmw handlare får se hur många procent man kan få, hur många fick du o ni andra som har köpt m2 ? Har ni köpt demo för dom kan man få rätt bra pris på. Tog ni privat eller på företag? Bra om vi kan jämföra med varandra för man får verkligen olika priser överallt :( eller har ni någon försäljare som ni kan rekommendera ? Tacksam för svar innan köpet !!

SH
Sa
61
Salleballe
330e m-performance -20
M2 -18
318d m-paket -18
118i m-paket -18
116i m-paket -16
118i m-paket- 18
118i m-paket -17
vw polo -18
V70 2.5 FT -11
S60 2.4
Samt vad har ni lyckats med för ränta?

SH
Vet inte varför folk är så hemliga med vilka rabatter man fått. Privat ger väl i regel lägre rabatt än om man köper som företag. Jag fick 9% vilket verkar vara vad många andra fått. Sedan är väl 9 eller 10% skitsamma då det rör sig om typ 5k på M2... Jag tror personligen att väldigt få lyckas få över 10% som privatperson utan att känna någon på BMW.

/Mathias
14% på företagarnas avtal.

Mvh Peter
Någon som cashat sin M2, ny el begagnad? Vad är rimlig prutmån vid kontant köp anser ni?
Verdi
Kontant köp ger väl sämre rabatt då de har kickback på finansieringen?!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Kickbacken till säljaren är försumbar så jsg tvivlar på att det skulle påverka rabatten. Och om det är avhängt finans så kan du alltid lösa den dagen efter.
De får betalt då de lägger upp en ny finans. Hur mycket vet jag inte.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.