|
Sida 128 av 173
|
|
|---|---|
|
Fick avboka min Cayman, lite synd ändå. Kommer säkert bli en M2 till våren istället. Finns ganska mycket att välja på just nu i hallarna så förhandlingsläget är gott. |
|
Verdi |
HK är mycket sämre i 1- och 2-serien än i de större modellerna. Jag är tveksam till att det är värt så mycket i en så bullrig bil också. |
| Håller med Verdi, det du kommer höra är lite resonans från avgaset och däckljud. | |
|
Jag lyssnar aldrig på radio ändå med performance avgassystemt ;-) Bra tid att köpa bil nu annars ;-) |
|
| Jag beställde en ny M2 i Måndags, kommer byggas om till en Trackdaybil med mycket fina delar! Så min -17 är fortfarande till salu:-) | |
Verdi |
Med S55 motor då? Eller varför gör du så annars? |
|
N55 funkar för mig:-) Fick en bra deal samt att bilen kommer lagom till våren. Hoppas nu bilen motsvarar mina förväntningar när den är klar. |
|
| Peo, vad blir det för godis på bilen? | |
| 3-vägs KW clubsport, Ledlager, Toe-Kit, stumma bussningar, Halvbur, Recaros, Cae spakställ, GTS vinge, Laptimer Frontläpp, Bromskylning, En del performancedelar, 18” hjul, bromsar, Milltek från Turbo, IC, Downpipe och en hel del annat! | |
| Peo: Fick du sålt din andra M2? Varför inte bygga på den? | |
|
Vill helt enkelt bygga på en -18! |
|
|
@Peo.K: jag ser fram emot när du är klar med bilen, dina byggen har alltid varit TopNotch i mina ögon 😊👍. Jag fick också en bra deal så jag valde att beställa en M2 LCI DCT LBB som kommer lagom till våren :-) |
|
|
När vi snackar bra deal, vad får ni ungefär för rabatter (i procent)? /DJ |
|
| Jag blev erbjuden 9% som bäst för privatköp när jag begärde in offerter från 3 olika handlare. | |
Verdi |
Jag fick 12% (företagsköp). |
|
Japp, brukar bli bra:-) Jag kör main stream o valde svart metallic utan ett enda tillbehör, mindre och riva ur när man får för sig och totalrensa:-) BMW-DJ: Jag väljer och inte gå ut med priset jag fått! |
|
|
Bmw-DJ: jag har lovat att inte gå ut med rabatten som jag har fått. Men jag är riktigt nöjd med det och bilen är specat precis efter mina önskemål :-) |
|
Verdi |
Ursäkt men det här tramset med rabatter hit och dit blir jag så sjukt trött på. Att hela tiden gå och undra om man kunde fått ett bättre pris eller inte är bara irriterande. Varför sänker de inte priset för alla så man vet vad som gäller? |
|
Jag tänker som så att om du inte får 12% som privatperson så är du lurad ;) Tror även säljarna är lite trötta på det, märkte av det när jag jagade offerter. Men en vacker dag så kommer det in en person och köper utan att ens diskutera priset, just den dagen är det väl troligtvis värt att ha ett rabattsystem istället för fasta lägre priser. |
|
Verdi |
Dd88, Din kommentar gör att jag känner mig förbannad. Varken mer eller mindre. Inte på dig men på alla ljugande skitstövlar till försäljare... Min skulle ge mig 8% privat för Företagarnas avtal gav 4% sa han. Och så får han det att låta som att vi är kompisar och gör mig en tjänst. När han i själva verket försöker få mig att betala mer än jag behöver. Jag fattar att det är spelets regler men det är så falskt. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.