|
Sida 125 av 173
|
|
|---|---|
|
Caymanen är säkert en superbra och rolig bil men jag kan inte med ljudet från den fyrcylindriga motorn. Låter som en gammal folkvagn om man vill vara stygg eller som en Subaru om man vill vara snäll. Hade hellre köpt en Cayman av förra generationen som hade ett underbart motorljud även om 718 säkerligen är en bättre bil på alla andra punkter. |
|
|
Jag provkörde basmodellen av 718 Boxster 300hk och det är motormässigt fullt tillräckligt för mig. Jag behöver inte ha sinnessjuka mängder hästkrafter eller ett visst ljud utan en bil som känns kul på vägarna. Men många delar din uppfattning kring det där @MUC. Downsizing brukar väl inte uppskattas av bilintresserade. |
|
| Porschen spelar i nästa division men M2 är en fantastik bil som är klart mer prisvärd. | |
|
Passa på att köpa dom grymmaste trackday hjulen för småpengar! Länk |
|
|
Ska nog försöka få tag i en begagnad M2 till våren eller tidigare om rätt exemplar dyker upp. Vad säger experterna här om LCI? Den måste väl vara en av de blygsammaste jag sett eller har jag missat något? Ändå verkar det som att nypriset ökade med 30k? Helst vill jag ta den privat men företagsleasing skulle också fungera. Det som gör det svårt med prisbilden vid privatköp är att de ligger för nära en nybilsbeställning via företag men det kanske rätar ut sig framöver. |
|
|
Tror det finns prutmån på annonserade bilar. 30k för LCI skulle jag inte betala, om det nu inte var så att du kan få en kanondeal via bolaget som gör nybeställning billigare än beg. Jag hade letat nu. Många som vill bli av med bilen innan vintern är här, och möjligheten att göra ett klipp är nog bättre nu än till våren (om inte hela världen kraschar tills dess). |
|
| daagis du har PM | |
|
Gällande LCI och skillnaden mot pre-LCI är skillnaden rätt stor på insidan. Den nya interiören känns mer premium och modern. Bakljusen är även snyggare! Men håller dock med om att utsidan är svår att se skillnad på. Jag hade satsat på LCI, men ska erkänna att jag är partisk eftersom min är en sådan :) finns många till salu så borde gå att få till en bra peng! |
|
|
Personligen så hade jag nöjt mig med en MY17, då får man iaf det halvnya iDrivesystemet. Någon här som kör runt med en guldfolierad M2 i Göteborg? |
|
| Det verkar vara väldigt svårt att sälja dessa bilar nu så det går nog att pruta rätt bra. Bavaria Uppsala har tex två nya i hallen med kraftig rabatt som bara står o står. Klart en beg ska vara betydligt billigare. Tror Lci inte kommer påverka värdet något särskilt när bilarna är några år. | |
|
Jag tror också det är köpläge nu för den som vill ha en M2 lätt begagnad eller lagerbil. Det är ju alltid samma visa med M-bilar att vid denna årstiden är det gott om dem på blocket och intresset lågt, medan intresset vaknar igen framåt våren och rätt prissatta bilar säljs. Jag har själv blivit lite sugen på en LCI om det går att plocka ut en innan eventuellt Bonus malus skattesystem träder i kraft, men tycker priset har dragit iväg ganska mycket jämfört med i början av 2016 när jag beställde den första. Den guldfolierade M2an i Gbg ser man ofta på stan, den var tidigare folierad mattsvart men har nu bytt skepnad BMW CS #5139 |
|
| Har ev. en blå till salu, -17, HK, Navi osv med 250mil. Aldrig sett regn eller snö och står förvarad i varmgarage. | |
| Får pausa sökandet på M2 en stund då offerten på Cayman S dök upp. Betydligt bättre än vad jag räknat med. Får väga lite för och emot under helgen eller bara klippa den som jag vill ha. | |
| Vad fick du för rabatt? | |
| Mellan knappt 6% | |
| Mellan, ha ha. Bra svenska där | |
|
Cayman S - där ser man, hur var det nu med basmodellen och att effekten är fullt tillräcklig? Hehe.. Men tummen upp på det, är väl ytterst ovanligt att man hör någon klaga över för mycket effekt. |
|
|
Ha ha, jo det bjuder ja på 😀 Tänker så här istället: det blir ännu dyrare om jag kommer på i efterhand att det är S jag behöver. Men visst jag försökte intala mig själv annat tills jag satte mig i en. Skulle inte gjort det, kan kosta 100’ till |
|
|
Den här är väl ändå helt ok prissatt, en -17 med bara 29 mil. Lite sugen! Länk |
|
| Peddan har svarat dig | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.