|
Sida 124 av 173
|
|
|---|---|
|
Boxster är också fin men jag har ännu inte provat någon av dessa. De enda jag provat är någon Macan och Panamera. Ska jag släppa M2 med andra ord? Svårt att veta hur man ska gå in på en sådan såvida man inte tar en ny? Osmart av mig att ta upp en Porsche i första inlägget. Det slår ju lite högre såklart :) |
|
|
M2 är mer allround tycker jag, och en riktig nackvridare om man vill synas ;-) Mycket bil för pengarna M2. Sen beror det vad man kostar på bilen i efterhand förståss :-) M2an är starkare på mellanregister än både 981 och 718 Porschen, och roligare på småvägar tycker jag. |
|
Verdi |
Behåller du M2:an wolf? Såg att den låg på blocket förut. |
|
Hyrbilen verkar ha blivit såld nu iaf så den hade väl rätt pris ändå.. |
|
|
Nä, Verdi den är tillsalu än ;-) Bra prutmån finns för den som vill ha en fullsmetad M Performance M2 :-) Länk |
|
|
Det är ganska vanligt att företag långtidshyr istället för att leasa. Dyrare men finns andra fördelar. Så det är nog mer troligt att så var fallet här än att den har rullat som en vanlig hyrbil. |
|
|
Jag frågade säljaren och han sa att den gått som hyrbil.. Funderar på att byta upp mig lagom till våren nämligen med något extra roligt :-) |
|
|
Lurar på en M2 men är lite osäker på om jag orkar med stötigheten i längden. Provkörde den som hastigast på"kör för livet - kampanjen" för något år sedan. Då var ett köp inte aktuellt utan jag var mest nyfiken på bilen. Det jag kommer ihåg från den korta svängen var att bilen är riktigt kul men samtidigt väldigt hård (som den ska vara). Jag har tänkt att använda den som daily driver men även komplettera med någon slags elbil. Ni som kör er M2 i ur och skur, upplever ni att det fungerar fint eller kan ni inte vänta att byta till en komfortkryssare? Jag kan inte få tag på någon M2 att provköra just nu så jag tjatar lite här så länge. |
|
| Stötdämpningen är inget problem, däremot är ljudnivån lite jobbig om man har M2:an som ”dayli driver”. Kanske även att bensinförbrukningen är lite tuff om man kör lite dynamiskt - min färddator står på 13.1 efter drygt 700mil. | |
|
MUC, tack för input. 700 mil är väl vad jag egentligen kör på ett år men jobbet gör att jag hamnar närmre 4000 mil. Tanken är att halvera bilåkandet åtminstone och då skulle väl en M2 fungera skapligt men jag har för mig att tanken är ganska liten drygt 50l? Kommer bli en del stopp på macken antar jag. |
|
| Japp, pipett-tank på 52l. Men funkar ändå hyfsat på långkörning då förbrukningen ligger på drygt 1l/milen. | |
|
Är det riktigt dålig väg (tjälskadad norsk landsbygdsväg) då känns det för stötigt. Men i normalfallet tycker jag inte att stötigheten är något problem och jag använder bilen till vardags. Som MUC nämnde så är ljudnivån rätt hög, speciellt om det är grov asfalt. På en långkörning så kom jag ner på 0,7l/mil på en tank, men det var lugn landsvägskörning. Direkt man gasar lite mer så går förbrukningen upp, vilket med den lilla tanken medför att det känns som att man måste tanka hela tiden. Det jag stör mig mest på är att jag har fått massor med små stenskott på bakskärmarna, den lilla folien som sitt monterad från fabrik räcker inte långt. |
|
|
Hög ljudnivå har jag tidigare inte varit speciellt känslig för. Men nu har jag kört drygt 1000 mil med G31 och den är ju bra tyst och har hög komfort överlag, kan bli jobbigt att vänja sig vid en M2. Jag måste nog få fatt på en över ett par dagar helst för att kunna göra en vettig bedömning. |
|
Verdi |
Ska du köra 4000 mil per år så tror jag att du är lyckligare i G31an. |
| Med tanke på var jag bor och vad jag jobbar med så borde jag inte behöva köra bil alls. Tänkte hitta kontrakt i stan till våren så jag borde landa under 1000 mil på året totalt. Bilar bort 10h/veckan i dagsläget så gladare fru blir väl en bonus om jag lyckas kapa bilåkandet. | |
| Stötigheten kan man ha överseende med, ljudnivån är rätt tråkig längre sträckor. I motorvägsfart så överröstar däckljudet en ”normal” ljudnivå på stereon, blir en grötig ljudbild. Med det sagt så tycker jag att du fortfarande ska ha en M2, men räkna med att frugan inte tycker att det är lika kul. | |
| Det finns brusreducerande hörlurar, det blir som att flyga fram när man kör bil :) | |
|
Som "daily driver" skulle jag mycket hellre välja en M140i (xDrive i mitt eget fall...). I nio fall av tio skulle en sådan göra ett bättre jobb för mig. Betydligt lägre kostnader gör ju också att man har pengar kvar att uppdatera och göra den skojigare om man önskar. Men som ren andrabil/sportbil, alltså att ha den som fritidsintresse, så skulle jag älska att ha en M2. |
|
|
M140i är säkert riktigt kul att köra men jag tycker den är riktigt ful så den blir nog aldrig aktuell för mig. Hoppas få prova en Cayman här inom kort, det är ju den jag egentligen vill ha. Men M2 är lite mer praktisk med fler sittplatser och pris förstås. Tufft att närma sig 40 år :) |
|
| Ska bli kul att prova 718 GTS till våren, vanliga S är nog den roligaste bil jag kört på småvägarna kring Göteborg. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.