|
Sida 123 av 173
|
|
|---|---|
| Är det nån kvar härinne som faktiskt gillar att köra bil och gillar sin M2? Bara massor snack om priser och huruvida "marknaden är mättad". Testa och kör lite. En bil ska användas, speciellt en sådan här. Skulle gå in och fråga lite om optimering? Men meningslöst, samma skit om inget viktigt. Vilket bilforum. | |
|
@stubbet, jag älskar att köra bil och tycker att min M2:a är fantastisk. För min del beställde och köpte jag bilen med tanken att ha den i många år och bryr mig egentligen inte om hur marknaden ser ut. Men det är ett intressant fenomen att det finns så pass många bilar till salu, det är trots allt en bil som har en väldigt begränsad kundkrets. Därav min kommentar att marknaden är mättad. |
|
|
"Winter is coming" + lite osäkra tider = många bilar till salu. Dessutom är ju en hel del av bilarna tillsalu nya bilar hos handlare, dvs bilar som kanske beställdes när hypen var som stört och som nu har lite svårare att hitta ägare. Det finns inget som tyder på att M2:orna är mer utsatta än andra sportbilar, men vissa omständigheter gör att det ser ut så. Stubbet: Har du kört en M2 än? Jag skulle inte säga att bristen på effekt är bilens största "fel". Hade hellre tittat på ett M-performance-chassit, bättre bromsar och bättre stolar om du vill köra mer inspirerat. |
|
|
Acey, kan du specificera vad du menar med "men vissa omständigheter gör att det ser ut så" Av eget intresse enbart! Mvh Peter |
|
|
Burne: Jag menar att tar man bort lagerbilarna så är det inte så överdrivet många bilar till salu, om man tar in det faktum att det är höst och att nyhetens behag lagt sig. Jag tror att många handlare räknat med fortsatt stark efterfrågan pga långa leveranstider och snabba försäljningar tidigare, men att dom som v e r k l i g e n velat ha en M2 nu fått tag på en. När tillgången nu kanske också för första gången passerat efterfrågan så blir ju följden att bilarna säljs billigare nu än tidigare. Men jag tror också att vi kommer se bilar försvinna i vår igen, lite beroende på vad som händer med kommande CS / CSL. |
|
|
Kan naturligtvis vara ett möjligt scenario. Förr eller senare blir ju alla marknader mättade om tillräckligt med produkter kommer ut, tack för svar. Mvh Peter |
|
|
Billigast hittills? Manuell 2017 för 458 tkr på Bavaria: Länk |
|
| Hade den bara haft nav så hade jag varit sugen på att slå till, sjukt rolig bil för pengarna | |
|
Ja nypriset kan väl bara ha varit drygt 500 som den knappt har någon extrautrustning. Så frågan är om 458 verkligen är ”billigt”. |
|
| Den har dessutom ägts av biluthyrningsföretaget Mabi, inte den tidigare ägaren man helst har i historiken kanske -:) | |
| Nej en Mabi-bil är inget jag hade tittat vidare på | |
Verdi |
Jag fick min för 500' ny. Den ligger ute för 529 999:- nu. Skulle säga att den är för dyr nu. Edit. Den är sänkt till 499' nu. (Grå manuell på ucars) |
|
Vad var listpriset Verdi?, typ 550? |
|
| Ucars bilen känns ju dyr även för 499 med tanke på nypriset då... Dock får man väl jämföra med priset idag för en likvärdig och bara grundpriset är ju höjt med över 40 tusen. | |
|
Kikar efter en lämplig present till 40-årsdagen. Bland alternativen, i tidigt skede dock, har jag t ex Cayman, M2 och Z4. Men jag blir inte klok på begagnatpriserna för en M2. Det verkar ju vara en stor spridning av anledningar jag inte kan förstå. I många fall är priserna nästan vad jag skulle kunna ta en helt ny för dessutom. Ni här som har lite koll, är marknaden för M2 så het eller vad säljs 1-åringarna för egentligen? |
|
Verdi |
Behöver du inget baksäte så är ju en Cayman med gamla sugsexan fin. Inte så våldsamt snabb rakt fram kanske men otroligt fin att köra. Jag körde iofs en GTS men kan tänka mig att en Cayman S duger bra också. |
|
Nix, inget baksäte behövs. Har fått förbud på MC av frun så det är helst bara jag ska vara i den. Visst, Cayman är mest "vill ha", men jag försöker titta lite bredare även om det är svårt. |
|
| Vill du ha lite MC-känsla så kanske en Boxster GTS istället för Cayman? Min förra CGTS är en av bilarna jag varit mest nöjd med. Fantastisk bil på alla sätt. | |
|
Apropå priser. Bavaria säljer nu sin facelift helt nya med ca 10 procent rabatt till alla... Länk |
|
|
Apropå priser. Bavaria säljer nu sin facelift helt nya med ca 10 procent rabatt till alla... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.