|
Sida 121 av 173
|
|
|---|---|
|
Liten reserapport från BMW M Experience på Bilster Berg i Tyskland Länk |
|
|
@mattemattee: for what's it worth, I will be taking delivery in 3 weeks and did not hear of any changes in my agreed price. However I should mention that my sales rep is on vacation till last week of august, so that might explain it. I understand that we are entitled for a discount at BMW originalförsakring for the first few months, anyone happen to know what it is? |
|
| Mattemattee: Stå på dig bara så kommer du garanterat få den till det pris ni kom överens om från början. | |
|
mattemattee: Jag skulle inte acceptera att betala 1 kr över vad som står i kontraktet, det är ju inte ditt fel att du har fått vänta 8 månader på att få bilen. Det är ju BMW:s fel och problem att priset på bilen har ökat så mycket i pris. |
|
|
Jag hade stått på mig och hävdat att det avtalade priset ska gälla, just med hänvisning till lång väntetid. Men samtidigt så har du fått en 30k lci för ett väldigt bra pris oavsett :) Regarding insurance. I took the offer given by bmw for 12m. Some negotiating of course but basically no charge first 3m and then similar to all others offers given. I can't see any downside so far. |
|
|
I see the advantage with coverage for BMWSC/CS events, but for me there is one critical disadvantage: it's about 30% over the best offer I got so far. I'm basically paying the same amount as a new driver as I'm a newcomer. Thanks for the info |
|
|
Tack för er feedback. Skönt att fler resonerar som än själv.. småpotatis egentligen, men blir mer en principsak. Möjligt att det står ngt om detta i kontraktet, ska kolla. Dessutom när det är deras långa levtid som är bidragande (även om LcI är positivt) MB: I'll also go for BMW original as you receive a discount for the first year. |
|
|
@M.B. Just nu arrangerar BMWSC inga träffar alls så det går liksom inte att utnyttja försäkringsskyddet på banträffar som det ser ut. Vi får väl se om BMWSC återuppstår i framtiden. BMWCS ska iof vara på Anderstorp den 2 september men arrangemanget är inte deras utan Driver Academy / STCC. Så jag hade nog dubbelkollat extra noga vad som gäller där om jag skulle köra. Så att betala lite extra för BMW Originalförsäkringar för just skyddet på banträffar är fullständigt bortkastade pengar tyvärr. |
|
|
Cheers Magnus for reassuring my thoughts... I won't be making any track day on September 2nd, my Welt delivery is planned for the 8th. I'll be at the ring by the 11th, with Frankfurt auto show to follow. Speaking of track days, anyone attending the forenade bil event? |
|
|
Fick från säljaren idag gällande M2 CS: "Vad jag har hört så har produktionen blivit framflyttad så produktionen startar vad dom har sagt nu till våren sommaren apr-jun. Men jag återkommer om mer info." Bilen åker ju titt som tätt runt någorlunda omaskerad så man tycker ju att lansering borde ligga nära. |
|
|
First LCI on Blocket Länk 19 days left for mine! |
|
| Verkar vara lättare med bilar nu. Var på Novation (bavaria) i veckan och de hade tre nya i hallen för omgående leverans. | |
Verdi |
Nu har min första stått hos samma handlare i snart ett år. Borde inte det vara ovanligt länge? Länk Blir nog en ännu större förlust på den. Tror inte den går att sälja över 530 tusen. Jämför med denna i samma stad. Länk |
| Även 530 låter högt tycker jag. | |
| Står en så pass dyr bil hos en försäljare i mer än ett år så är jag övertygad om att de har den för eget bruk. Borde vara ganska enkelt att se hur långt den gått nu jämfört när de köpte in den. | |
|
Haft min LCI sedan i fredags. Härligt att äntligen få köra runt i den :) Alla tidigare ägare har säkert redan testat funktionen både en och två gånger, men satan vad skönt den gurglar vid gassläpp i "comfort" och med ett tryck på antisladdknappen! Har inte navi i min, men tycker att gränssnittet är riktigt snyggt jämfört med första generationen som finns i pre-lci. Interiören är även märkbart fräschare och känns mer modern. Utsidan är svår att se skillnad på för ett otränat öga. /Mathias |
|
|
Congrats Mathias! Two weeks left for my Welt visit to pick up mine, can't wait! I remember reading here that someone has a set of 513m wheels for sale, but can't find that post again. If someone have a set, drop me a PM. Cheers, /M |
|
|
Thanks! And I hope you'll have a great time driving it home :) You really have something to look forward to! I've driven 300km now. Break in service will be done in april after the winter rest |
|
|
Wow, you're really patient, even more than the rest of us that waited 9 months to get it! I'm picking it up on September 9th, driving to Malmö through the Nurburgring (while keeping break-n guidelines), Frankfurt autoshow, then on the 20th I booked the break in service prior to the Forenadebil track day in the 22nd ;-) Only then she gets to rest |
|
|
M2 CS ryktena rullar på som vanligt, nu vet man iaf med säkerhet att en av testbilarna har klenare S55 från M3/M4: "This confirms the earlier info that the M2 CS gets indeed the S55 engine sporting approx. 410 hp (metric) (302 kW = 410.6 hp (metric) = 405 hp (mechanic)). Thus a 40 hp (metric) power bump compared to the base M2, albeit with a different engine (the S55 instead of the N55)." Verkar även få två nya färger: Body colors: Alpine White, Black Sapphire Metallic, Long Beach Blue Metallic, Sunset Orange (added color) and Hockenheim Silver (added all-new BMW color) (thus no Mineral Grey Metallic available for the M2 CS) Interior: black Dakota leather (LCNL) with choice between Polar Blue stitching and Orange stitching (Kyalami Orange like the 1M ?) - choice between regular leather and perforated leather. Mer info i första i lägget här: BMW M2 CS and M2 GTS: Production / order dates, engine specs, and more info Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.