|
Sida 120 av 173
|
|
|---|---|
| Vet inte hur det är med M2, men N54 har iaf oljekylare i högra och en extra vattenkylare i vänstra hjulhus fram. Kan inte de påverka den tempen? | |
| Är folk överlag missnöjda med sina M2? eller hur kommer det sig att det kommer ut så väldans många "nästan nya" på blocket? ser ständigt bilar som knappt är inkörda komma ut. | |
| 8.9 at the Welt, woop! | |
|
Richie: Gissar på att folk försöker sälja för samma pris som de gav eller lite mer, kört en M2a några 100 mil gratis är väl inte så dåligt? M.B. GRAAAATS :D |
|
|
Någon som har testat detta? Länk Jag har skaffat listerna och tänkte prova. |
|
|
Har funderingar på att koppla ur ASD men söker någon som har kompetens mm i Göteborg med omnejd för att lösa det. Min M2 är en MY17 så det ska inte vara några problem att gå via mjukvaran. Är det någon som känner till en lämplig person eller som har tillgång till instruktioner etc för att göra det själv? Tack/Per |
|
|
Beemer1981: Jag köpte bara appen Bimmercode (iOS) och en Wifi-dongel för OBD och programmerade själv. Du kan ändra det mesta i appen genom att bara välja av/på men finns även avancerat läge där man ändrar parametrar på riktigt om man behöver det. Allt som allt gick det på under 400 kr och jag kan ändra när jag vill samt återställa allt när/om ÅF uppdaterar programvara på bilen. |
|
|
@Imolarot - tack för svar. Jag har en ELM327 OBD Wifi som jag hoppas ska funka med Bimmercode. /Per |
|
|
Första M2:an under 500' ? Länk |
|
| Nja inte första, men en av en knapp handfull som passerat under 500k. Fler lär det väl bli... | |
| Beror säkert delvis på att LCI-bilarna snart dyker upp på begagnatmarknaden. Brukar alltid bli en liten dipp på "pre facelift" oavsett märke och modell. M2 har även funnits på marknaden ett tag nu och när konkurrenter som RS3 och A45 AMG trillar ner under 500 följer M2 naturligt med i samma bana | |
| Alltså en M2 kan ju skilja 150 000 i inköpspris också beroende på utrustning. En manuell tomhylsa med några mil under 500 000 är väl inga konstigheter? Typ den i Helsingborg. | |
|
Är nu tillbaka efter ca 200 mil semester genom Norge och Sverige. Definitivt godkänt betyg till M2-an, både med avseende på prestanda och komfort. Tjejen är lika nöjd som jag och det brukar vara svårt att uppnå. Hörde av nyfikenhet av mig till Transportstyrelsen för att få veta hur många M2-or som registrerats i Sverige och enligt dem så är det nu 280 stycken. Det känns som att intresset har mattats av lite vilket både är positivt och negativt. Färre bilar på marknaden = relativt högre andrahandsvärde. Färre intresserade = lägre pris. |
|
| Var på BMW Segeltorp idag och pratade med en säljare. Såg då prislappen på 544.000 i grundpris, har de höjt så mycket? Mig veterligen började den på 509.000 när jag först la beställning! (April 2016). | |
|
Har en uppsättning 19 vinterhjul till salu om nån är intresserad. Gått ca 200mil och inköpta iår. "Performance" is a function of far more than horsepower and torque. |
|
|
M4 GTS har ju minst sagt haft det tufft. Vad vågar man hoppas på gällande M2 GTS? Kommer det bli en grym bil eller kommer BMW göra om misstaget? Potentialen finns ju där men BMW verkar inte kunna förmå sig att lyssna på vad marknaden vill ha. Jag tror att de kopierar M4 GTS-konceptet och applicerar det på en M2, utan att ta åt sig av den kritik som framförts då M4 GTS ändå "sålt bra". Skulle inte heller förvåna mig om de gör samma sak med M2 CS. |
|
|
Beemer1981: Har väl inte med att intresset mattats av utan har väl med hur många bilar vi får till Sverige? Vi har ju väldigt lång väntetid här.. |
|
| Det är nog en kombination. Pratade med min handlare förra veckan och han hade inga beställningar under 2017. Nu är han kanske inte representativ för populationen M-handlare så det är eventuellt för tidigt att dra alltför långtgående slutsatser. De långa väntetiderna i Sverige är märkliga när man samtidigt i USA får sin bil 2-3 månader efter order. Men det har förmodligen att göra med kvotering. Fick förövrigt höra att bmw har problem att få fram rattar till våra bilar som konsekvens av ökad M-försäljning samt stölder av rattar mm i europa. | |
|
Äntligen är det dags! Bilen står i södra Sverige och levereras inom 2-3 veckor. Det är en facelift, vilket känns roligt :) Nu till frågan.. jag beställde i december 2016 när grundpriset var 509. Nu säger min säljare att eftersom priset på bilen har gått upp och det är en facelift osv osv så kommer jag att behöver betala lite mer än vad vi redan kommit överens om. Kan dom göra så här? Priset är upp 30k men BMW och ÅF tar "största smällen" men påstår att jag måste betala en liten del, typ 5k. Liten summa i sammanhanget men är det så här det fungerar? Jag blev förstås förvånad och lite irriterad. |
|
| Läs kontraktet, har för mig de har reserverat sig för prisökningar. 5k låter lite jämfört med hur mycket priset har gått upp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.