AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.706

Leverans M2

Sida 118 av 173
Utrustning är ju en högst personlig fråga och smaken är ju som baken, och tur är väl det! Tråkigt om alla bilar var exakt likadana. För mig är vikten inte jätteviktig även om jag föredrar en lätt bil framför en tung. Taklucka och elstolar lär knappast påverka varvtider på amatörnivå, jag är 1,70 så får plats ändå ;)

Många anmärker på just däckljudet men är det inte så i alla små sportbilar? Åtminstone dom jag ägt/kört. Brorsans 1M är inte tyst den heller.
I farsans 997 turbo cab hör man knappt stereon i 100+
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Skulle säga att M2an känns som ganska irrelevant när det kommer till utrustningen, då vi har 4 färger att välja på och har alla samma inredning.

Om vi hade haft samma antal färger och inredningar som M4/M3 så hade färgkombon spelat mer roll än all extrautrustning.
lu
34
lurius
M2 -17
M3 E36 -97

Vad kör ni för däcktryck runtom?
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
Till er som bytt chassi: är det någon som kör med annat än Bmw M- performance eller KW-kit? Vad i så fall? Vet nämligen inte vad jag ska välja? Har i Bimmers of Sweden-gruppen på FB blivit rekommenderad att testa ett D2-kit, det som heter Supersport och är ett tvåvägs justerbart. Är det någon här som rentav har erfarenhet från fabrikatet i fråga? Han som rekommenderade det vet vad han snackar om, det märks. Men det är ändå bra med lite input utifrån. Hur det än är så vill naturligtvis en återförsäljare av KW hävda att deras grejer är bäst, och en ÅF av något annat vill gärna pusha för deras grejer.
I bromsväg har jag dock gått för byte av slangar till stålomspunna, Motul RBF 600-vätska och PFC 11 bromsbelägg. Beläggen hat jag blivit rekommenderad från flera håll, plus att en riktigt snabb typ runt Ringen nämnde i en video att han hade dem på sin M2.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag vet att Magnus kör Öhlins, så det är klart att det finns ett antal olika alternativ. Sen är det väl få personer som provkört flera olika kit. Rent generellt så brukar man få vad man betalar för. Fördelen med M-Performance är ju att det är original och går att få monterat direkt hos ÅF. Jag har själv M-Performance-chassit och tycker att det funkar väldigt bra.

Bromsarna kommer funka bra, har i princip samma upplägg men kör 08 runt om. De låter ju endel på gatan, men det gäller egentligen alla aggressiva belägg.
st
125
stubbet
@acey Tackar.
Jo
178
Johisco
BMW M6 -09
Porsche Boxster S 2009
Själv ser jag taklucka som ett minus på en M2. Skulle jag speca om en M2 idag är valet lätt, LBB, nav, H/K och backkamera.
st
125
stubbet
Skulle Magnus som kör Öhlins kunna skriva lite om dessa? Är det enbart för bana eller är det Road and Track? Var har du handlat i så fall? Tacksam för svar.
BM
940
BMW-DJ
335i -08 (E92)
320dA -14 (F31)
Nu ska väl inte jag tala för Magnus, men det är Road & Track.
Du kan läsa allt om hans bil här:
Länk

/DJ
st
125
stubbet
@BMW-DJ - tackar så mycket. Intressant läsning.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Länk

Blir inte mer M2 för den bilen , kan ju hoppas de klarar sig .
ÅF ringde och sa att jag borde ha Augusti produktion, men han har ingen produktionvecka..?
Hoppas det produceras i tid för Welt-leverans som slutar i 30 september. Skulle vara grymt.

*Disclaimer: My Swedish sucks, but I have to start somewhere ;)
Verdi
Han som skrotade sin M2 i England var en 22-årig idiot. Så här såg det ut innan kraschen. Rena turen att ingen oskyldig dog.

Länk

Påkört träd: Länk

st
125
stubbet
Jävla dåre och köra så där. Är roligt att gasa lite extra ibland, men det där. Ska inte säga att nån får skylla sig själv, men på gränsen. Usch
Såg en M3 köra som en idiot kring Järntorget i Göteborg igår, en polis hakade på med blåljus vid färjeterminalen och ut på leden. Vore kul att veta hur det gick.

Men generellt sett så tycker jag att folk i M-bilar sköter sig bra i trafiken.
Th
2
Thobbe71
520d Xdrive-17
Lite olika med däcktrycket men jag körde varma 2,8 bak och 2,6 fram. Var nere och vände på Ringen och det kändes bra från stadskörning ändå upp till 270 (mätarfart) på Autobahn... Nu har jag sålt bilen pga familjeskäl och det känns lite tomt i garaget. Jag har en orginalsats M2 stripes ligger kvar i kartong som minne som tur är ;-)
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ouch.. ;)

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är väl inte så förvånande att en trimmad A45 med mct-låda slår en standard M2 med manuell låda i ett dragrace?
acey: Vem bryr sig, tycker Chris Harris sammanfattar det bäst :)

"Performance" is a function of far more than horsepower and torque.
Haha stillastående blev skillnaden ganska stor, men manuell M2 mot en trimmad A45 känns rätt orättvist.

Är det bara jag som förvånas över att M2 "vinner" race2 med rolling start?
Det är rätt imponerande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.