|
Sida 116 av 173
|
|
|---|---|
|
acey; tack för härligt inlägg. En M2 med lite justeringar verkar absolut ha tillräckliga prestanda för att det ska vara förarens kompetens som är mest avgörande för varvtiderna. M2 är en både rolig, användbar och en tillräckligt konkurrenskraftig bil, särskilt i förhållande till pris. En god förare i en M2 spöar t ex alltid en vanlig förare i en M3/M4... |
|
Verdi |
M2 vs M4 är ganska jämna på bana. I Tyska AMS Supertest så ligger M2 några tiondelar snabbare än M4 runt korta slingan på Hockenheim t ex. Däremot så är M2 några sekunder långsammare runt Nordschleife men enligt testarna så beror det på att M2:ans chassi inte är idealiskt för just den banan och så hade de problem just vid deras test då banan bara var helt torr under ett varv och det var även lite oljigt i nån kurva. Egentligen konstigt för det skiljer inte så mycket i vikt och allt väsentligt är de rätt lika också. |
| M2:an är mer lättkörd än M4:an, åtminstone utan CP. | |
|
Ulf530: Intressant sätt att jämföra... Förarens kompetens är väl alltid avgörande? Det är väl rätt ointressant att jämföra en kass förare i in bil med Hamilton i en annan? Speciellt om de kör olika bilar. |
|
| Acey, vad blev det för varvtider på Mantorp? Nyfiken! | |
|
aerobat; jag tolkar det som att vi är överens. (Trots att vi egentligen är överens om själva poängen så får du försöka såga mitt inlägg om du känner för det. Det är ditt val) Dock vet väl både du och jag att det finns rätt många som tror att bilen är avgörande? Hur ofta har vi inte hört att dåliga varvtider beror på bilen, eller på något annat som t ex däck eller fjädring... Jag undviker dock att uttala mig om kassa förare respektive Hamilton. Jag väljer också att inte försöka såga ditt inlägg eller att komma med någon nedlåtande kommentar. Då väljer jag hellre konstatera att vi verkar vara överens om själva poängen. |
|
| Ulf530: Om du uppfattade det som en sågning, sorry. Det är möjligt att jag missade poängen i ditt inlägg. | |
| MagnusT: Låg hela tiden mellan 30.5 och 31 blankt med ett varv på 30.3. | |
|
Är ute efter att kolla på ett set däck och har fått ruggit bra priser på Hankook Ventus S1 Evo, vad säger ni om det? Kan det komma i närheten av Michelin PS kvalitetsmässigt? |
|
| Viktorhltmn: Vad fick du för priser på resp däck? Hur många mil kom du på originalen? :-) | |
|
984:- st fram och 1384:- st bak! Har mönster kvar på mina Michelin men med kommande trackdays så kan det vara bra att ha ett extra set liggandes. Har kört 765 mil totalt + en trackday och mönstret är fortfarande bra! |
|
| Nej dom är långt ifrån pss | |
|
@lurius Kunde tänka mig det. Vad är det billigaste ni hittat för PSS? |
|
| Kolla demontweeks i uk | |
|
Någon som kört på Ring Knutstorp ännu med sin M2a och fått lite varvtider? Skriv gärna vilket däck ni använde också såklart :D |
|
|
Jag var där och körde med min M2:a i början på april, helt orginal förutom fälgar o däck (Cup2). Körde några varv med Harrys LapTimer och låg konsekvent på strax över 1.10. Jag skrev i en annan tråd att bilen gick suveränt för att vara original och det gör den också men det behövs bättre bett i bromsarna (både skivor och belägg gick åt pepparn) och sen är den lite väl mjuk (chassi roll) så grövre krängningshämmare är välbehövligt. |
|
Verdi |
Första M2:an med annonspris under 500'? Länk |
| Rickard is a sales rep at forenade Malmö. Would have been nice to read a "full disclosure". | |
|
Verdi: Borde väl vara det, intressant bild man valt också! Halvtaskig mobilbild där bilen står på biltransport... |
|
| Men samtidigt är det den sämst utrustade som lagts ut på blocket 😉 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.