|
Sida 115 av 173
|
|
|---|---|
| MUC, tackar. Vet inte hur tillverkarna tänker. Men för mig är det så att när jag har en bil kör jag den så pass mycket att jag verkligen börjar tycka om den. M2:an har jag och grabben väntat på sedan 2014, så när vi nu fått den är det klart vi använder den. Han övningskör och i sommar blir det 900-milaresa ner till Budapest för F1 och sedan genom Alperna till Monaco och upp genom Tyskland förbi Ringen bland annat. Så min möjlighet att spekulera är sedan länge borta, och än värre efter sommaren då den närmar sig 3500 mil. Men vilka mil. | |
|
Kul att se att du använder prylarna Stubbet, Ringen är ett måste med en M2:a! Skall själv ner till Ringen i slutet på september, 1 dags uppvärmning på turistkörningen och sedan ett 3-dagars track day event så då om inte förr lär M2:an få visa vad den går för. |
|
Verdi |
Helt enig. Grejerna är gjorda för att användas. Jag körde 800 mil med den förra M2an och har snart 300 på den här. Tycker att ju fler mil desto lägre milkostnad. :-) |
|
Valuta för pengarna är mycket kul bakom ratten. Kul att höra att andra faktisk änvänder sina bilar. Stubbet: 900mil, inte illa. vilken tur tar du då? jag ha kört ett par turer i europa som jag tyckt var rejäla, men det har sällan blivit mer än 500mil |
|
| aerobat Detta år blir det: Budapest, Grossglockner, ner till Modena och Paganifabriken för en rundtur, sedan till Monaco, därefter lite kringelikrokar mot Tyskland och Nurburgring. Där är de fasta punkterna, men däremellan blir det att åka fina vägar vi kommer över, bl andra Col de Turini och "Red Rock road" (Gorges de Dalulis) och en del farande fram och tillbaka. Förra året gjorde vi en liknande resa och då landade mätaren på 825 mil. Men denna blir längre, så runt 900 mil på 14-16 dagar. Fantastiskt roligt, 7:e året i rad nu jag och grabben åker, första gången var med en e87 118d som var lite uppskrämd. Fantastisk tradition. | |
| Låter guld. Tipsa gärna om riktigt fina vägar i alperna. | |
|
De långa resorna i Europa, hur bor ni...hotell, vandrarhem, vad är mest praktiskt? Mvh Peter |
|
Verdi |
Låter helt fantastiskt stubbet. Bokar ni alla hotell innan avfärd eller tar ni det som det kommer? Dvs att rutten är förhandlingsbar och ni åker lite dit ni känner? Just det lockar mig lite extra. Frihetskänslan! ps. För den som bryr sig om det så är antalet M2 på blocket nere på 12 st igen. En rätt avsevärd minskning bara på en vecka. |
|
Vi brukar boka en del hemifrån, men hålla en del längs rutten öppet. Det är aldrig några problem att hitta hotell. |
|
|
Med booking.com och hotels.com -apparna så är det väldigt enkelt att hitta bra hotell. Vi har bilat ner till franska rivieran under flera år och det har alltid löst sig. Skönt att kunna ta en avstickare om man hittar en rolig väg eller något annat som lockar. Hotellen har rätt så mycket avbokningar dagarna innan så vi går inte heller miste om de bra hotellen, har väl hänt att vi har fått byta hotell någon dag tidigare än vad vi velat då det har varit fullbokat efter ett par dagar men då dra vi oftast bara vidare. Min sambo brukar ligga ett par dagar i förväg med bokningar, ofta i olika städer, och avbokar hotellen vi inte åker till (ser även till att boka rum utan avbokningsavgift). Vi brukar begränsa sökningarna till fyrstjärnigt och snittpris på 2000 per natt, St Tropez drar ju upp priserna medans landsbygden kring Hyeres (sjukt fina sandstränder!) dra ner dom. Så mellan 1000-3000 per natt beroende på vart man beger sig. Att kunna ta sig med bil är fantastiskt, har vänner som flyger ner och hyr ett hus en vecka. Jag hade dött av tristess, utbytet av miljöer är en upplevelse i sig. Åk! Inspiration: Länk Länk Länk Länk |
|
Verdi |
Vi ska nog iväg på en lite mindre tur ner mot Holland i år. Får se hur det går! Känns som vi landat i det här med att vara småbarnsföräldrar nu. Stora killen (6 år) blir mer och mer självgående och lilltjejen (1 år) är världens snällaste. Synd att vi tydligen ska packa allt vi äger och har... Allting mindre än XC70 är otänkbart för oss. :) |
|
Det är ju resan till destinationen som kan vara påfrestande för barnen, många mil som ska avklaras "innan semestern börjar", samma sak när man ska hem. På plats så är det oftast kortare resor och då kan en ipad och lite musik lösa den värsta tristessen (eller löfte om glass och bad) |
|
| Vi tar det som det kommer. En del hotell är förbokat, en del tar vi på vägen och så bor vi i bilen. Detta år har vi hotell i Budapest för F1:en och för 1 långhelg i Monaco. Resten löser sig. | |
| Redan dags att sälja din andra M2 Verdi?! | |
Verdi |
Jaså du har din bevakning kvar? ;) Japp, stämmer. Vi ska vara bortresta typ hela juli och sen ska jag vara pappaledig fram till november. Intresse och tid räcker inte för att motivera kostnaden helt enkelt. Hade det gått att köra bana med bra försäkringsskydd så hade det varit ett annat läge. Det är liksom där det stupar för min del. |
| Japp. Kul att följa M2... men inte aka du åka Volvo när du är föräldraledig. Då har man ju all tid i världen för att åka roliga bilar 😉. Körde själv Porsche 996 senast det begav sig. | |
|
Någon som kört sin M2 på vintern? Hur fungerar det? Går det att sätta en takbox på den? :) Börjar bli dags att tänka på vad nästa bil kan bli för nått och då har M2 ploppat upp, men eftersom vi kör 1000-1500 mil per år är det inte lönt att ha 2 bilar så då vore det bra att kunna ta bilen till fjällen :). |
|
| Kul med så många M2or på Mantorp i lördags. Hoppas bilen som fick smaka lekakulor klarade sig :-) | |
|
Takbox borde fungera! Det finns några slags fästen på taket, som små luckor man kan öppna. Har sett några som kör sina på vintern, så det borde ju fungera! Kan tänka mig att den är ganska nervös på fjällvägarna dock. Personligen köper jag en andra bil på höstkanten, förmodligen en 3 serie touring. |
|
|
Klart bilarna ska användas: Länk Måste säga att jag är väldigt imponerad av M2:an som med relativt små medel går att åka ordentligt fort med. Nu hann jag tyvärr bara 3 pass på Mantorp senast, men redan första passet körde jag lika snabbt som jag gjorde med min Cayman GTS (som hade R-däck, Pagid R29 och setup hos Levin) och ca 2,5 sekunder långsammare än jag gjorde med GT4:an. Ingen understyrning och otrolig 50/50 balans i chassit. Med PFC-beläggen så upplevde jag ingen fade, annars är ju just bromsarna M-bilarnas svaghet. M-Performancechassi + Cup2 = win! Höll samma slutfart på rakan med M2:an som med GT4:an. Mer effekt behövs inte! Riktigt kul! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.