AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.906

Leverans M2

Sida 114 av 173
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Kanske svårt att motstå frestelsen, fast man "borde"...? ;)
Verdi
Den uppmärksamme känner igen 3 av de sen tidigare. Två förnyade och en nygammal annons. :)

Det gör ju saken ännu ner intressant, är det privatpersoner som sålt till handlare som lagt ut bilen på nytt? Eller har dom stått osålda så pass länge?

Tyder ju isf på att marknaden är mättad.
Verdi
Nu hänger jag inte riktigt med. Jag menar att annonsen är förnyad bara. Samma säljare som tidigare Det kan man ju göra på blocket. Man kan till och med få ny annons en gång i veckan automatiskt genom "veckoförnyelse" :)

Vill inte peka ut nån mot deras vilja men minst två av de där bilarna säljs av välkända autopower-profiler. :)

Antalet till salu på blocket är ganska stabilt mellan 15 och 20. 17 st just nu tror jag.
De har alltså stått osålda så pass länge så att det har varit lönt att förnya annonsen, och därför drar jag slutsatsen att marknaden är mättad då de inte sålts under årets bästa månader för att sälja bil.
Verdi
Just nu finns det inte köpare till alla till de priserna som begärs, nej. Men det försvinner nån då och då faktiskt. Men så är det för de flesta bilmodeller. Finns t ex 20 st M3 F80 och 32 st M4 F82 på blocket också.
Kommer det någon ny exteriörfärg till M2 med facelift?
Verdi: Skulle tro att M3/M4 är ännu svårare att bli av med, M2 har ju blivit en "folklig" M-bil och har fler potentiella köpare.

VGN: Nej, samma som tidigare (vilket är sjukt jävla snålt av BMW)
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag är övertygad om att marknaden inte är mättad, men sanningen är väl den att samtliga M2or som ligger på blocket just nu begärs det rejäla överpriser för.
Billigast på blocket är ju en manuell med 0 mil för 519.000 kr helt utan tillval, den har väl det inte betalats i närheten av de pengarna för när den plockades ut med företagsrabatt.
Sedan finns det ju ett antal 16 års modeller som nu börjar bli ett år gamla och det fortfarande begärs mer än nypris netto för och det är klart det inte är lättsålt då.

Jag har nu sålt båda mina M2or och det via kontakter utan annonsering så svårsålt har det inte varit, värdeminskningen på båda har i sammanhanget varit småpengar

BMW CS #5139
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Om någon är sugen på en M2 med lite performance-godis på så kommer min strax vara ute till försäljning. -17, Mineralgrå, avdragbar moms och 200 mil. PM för mer info.
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Har följt den här tråden sen den var ny och man har följt hur glada ni vart när ni beställt och hur ivriga ni vart under väntetiden osv men ändå är det så många av er som säljer av bilen efter några hundra mil.

Hur kommer detta sig? Är den inte rolig eller är alla sugna på att gå plus minus noll på sitt bilköp?

st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
Nicklas_A - det undrar jag också? Känns som att majoriteten - nåja, många hursomhelst - köper bilen, kör den knappt så de lär känna den och så säljer. Jag blir lika glad varje dag jag hoppar in i min - den är fantastisk. Är också nyfiken.
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Ingen är väl sugen på att förlora pengar, kan de avverka ett antal hundra mil gratis , och gå med +/- noll , så gör nog flertalet det .

Är det många M2 till salu nu, vänta till sensommaren / hösten , då blir det fler.

Var likadant med 1M, men skillnaden är 1M är speciell och antalet var inte lika många som det finns M2.

Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Så har man tagit örsta svängen nere på Tyska Autobahn. M2:an går riktigt stabilt och fint ända upp i toppfart, Men jag skulle inte vilja vara utan M Perf Chassiet i de farterna. Lite seg är den över 230, men annars känns den rapp.
Kan rekommendera en tur i norra Tyskland, massor med fri fart. Om man väljer tid så går det att köra fort också.
PS. Skorpionen. Jag har nog passerat din mätarställning på 2 månader.
DS.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
För egen del hade jag nog inte sålt efter ett år och 1000 mil om jag inte fått igen pengarna. Jag brukar ha en bil ca två år. Jag gillade verkligen bilen, men den är ju inte så unik så att man inte kan ha något annat roligt istället. Men visst var man ivrig att få bilen, så pass att jag skapade den här tråden :)

Jag körde till hastighetsbegränsningen i Tyskland med min och även på nurburgring och när man använde den så tycker jag den var för mjuk i chassit. Den manuella lådan hängde inte riktigt med heller tycker jag.

Bilen är dock svårslagen för priset. Nu har jag svårt att tro att man får några överpriser längre när antalet tillverkade bilar hela tiden ökar.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Men är det värt att köpa en bil för spekulation när eventuell vinst är så pass låg? Risken är ju klart större än att tjäna några tusenlappar. Köper man i spekulation så ska väl vinsten åtminstone vara 100 000+ för att det ska vara värt det. För egen del så var M2:an ett spontanköp, men där det nu dykt upp ett annat objekt som är mer intressant. Räknar inte med att få igen alla pengar, men någon kommer åtminstone inte behöva lägga tid och pengar på att få M2:an som den borde varit från fabrik ;)
Verdi
Vi är nog rätt många som gillar att byta ofta. Nu idag vill jag t ex ha en cab istället. Till hösten kanske jag får en annan idé. Men det viktiga här är att det är MINA pengar och MITT beslut. Tycker det är rätt många som tycker att de har rätt att lägga sig i och tycka till. Det har ni inte. Inte så länge jag inte startar en tråd och frågar er. ;-)

st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
Var och en blir salig på sin egen tro, själv gillar jag att köra bil för mycket för att tänka på att "gå plus minus noll."
Visa användare
51
viktorhltmn
BMW M2 -17
BMW 325i -09
Bortsett från allt begagnat och andrahandsvärde hot och dit tycker jag att vi borde uppskatta hur den här fantastiska maskinen fungerar på bana! Jösses vilken rolig dag jag hade på Mantorp med tre/fyra andra M2 ägare (mestadels mineralgråa), och en LBB. Nackdelen är väl att det tuggar däck, men jag hade en minst lika bra resa hem som dit, ett större leende hem då såklart!

MU
940
MUC
M340i - 2025
+1 på Stubbet, bilar är till för att köra och ha roligt med inte att spekulera i.

Trist som t ex Porsche håller på med att släppa ett begränsat antal bilar av GT-serien och som BMW till viss del håller på med (M4 GTS/DTM och kanske M2 Cs).

Borde vara mer lönsamt för tillverkarna att tillverka det antal bilar som det finns kunder till. Eller det kanske är det som är grejen - genom att släppa limiterade serier eller ha orimligt långa leveranstider så skapas en efterfrågan som inte funnits annars?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.