|
Sida 113 av 173
|
|
|---|---|
|
Hej, jag bokade av min M2 igår då den skulle levererats Juni men nu har produktion augusti. Om någon är sugen så testa ringa Bilia Nacka och se om den finns kvar, oklart om specen går att ändra men den har det här: Mineralgrå, DCT, Glastak, H/K, Navi Professional, genomlastning mm. |
|
| Ser ut att komma en prishöjning i Tyskland på 2000€ för LCI. | |
|
Har fått ytterligare försening av min M2a, denna veckan (lev v27) Dålig ordning på byggnationerna hos BMW En försening till, och M2 går till historien som ett oavslutat projekt. |
|
|
Hur ser begagnatförsäljningen ut just nu? Säljs alla eller är det främst de med bra pris alternativt "nylevererade men ångrat sig" som blir sålda? "Frågar åt en kompis" och jag har haft dålig koll senaste veckorna pga bygglovskompletteringar. |
|
Verdi |
Jag försökte hålla koll men sen orkade jag inte. :) Är nog de med bäst pris som säljs eftersom specarna är relativt lika. Finns bara fyra färger och en inredning så det finns ju ingen som riktigt sticker ut. Själv tog jag och frugan M2:an på en liten roadtrip i helgen. 75 mil. Den funkade faktiskt lite bättre än förväntat men om vi ska lyssna på nån podd eller så måste man ha ljudet rätt högt uppskruvat för att höra vad de säger. Särskilt på grov/sliten asfalt. Däremot så var det inte så farligt stötigt. |
|
Kul att höra att fler använder sina M2. Själv har jag passerat 300mil (fick min i början av april). @Verdi: Du kör för långsamt;-) Jag tycker faktisk den går tystare i 180 än i 100-120. Det låter kanske otroligt, men prova. Det är precis som om däcken flyter över grov asfalt i högre hastigheter. |
|
Verdi |
I 180 km/h så kommer det ett högt missljud från passagerarsätet. ;) Men jag känner igen det där. Vet inte om det är en psykologisk grej eller om det verkligen är tystare. Men vi var ändå överens om att när vi nu hade barnvakt över natten för första gången sen vår dotter föddes för drygt ett år sen så ville vi inte förstöra illusionen med XC70:n som ju påminner en del om ungarna. :) |
|
aha:-) Det hade varit intressant att mäta ljudet. Tror jag ska testa med telefonen någon gång. Jag har faktisk undrat över det där också, men det var väldigt påtagligt i M2:an. |
|
|
Tack för info ang. wrap Btw, prövade Comfort och DSC. Snacka om poserläge... Hehe |
|
|
Tänkte ev köra lite bana på Mantorp nästa helg. Har någon svar på vad flamhämmande klädsel innebär? Ska det vara speciella overaller för racing? Är det även speciella handskar och skor inräknat där? |
|
|
Hjälm (bil / mc) och heltäckande klädsel i bomull är det som brukar behövas. Ibland också handskar. Jag har aldrig hört att man ska behöva en overall på en vanlig trackday. |
|
| Räcker med heltäckande klädsel i bomull och hjälm samt handskar. | |
|
Är det så enkelt? Flamhämmande lät som att det innebar mycket mer än bara heltäckande kläder i bomull. Det var ju skönt! Overaller och hjälmar (FIA-godkända) kostade typ 5000 och uppåt... det kändes som att det helt plötsligt skulle bli väldigt dyrt att köra trackdays! Iof något som man kan ha länge. |
|
| Du bör nog kolla exakt vad som gäller med arrangören. Har hört att det åtminstone diskuterats att införa racingoverall som krav på nåt ställe. | |
|
Är det FIA-krav så brukar det stå väldigt tydligt. En overall från kina i nylon för 400 spänn är inte bättre än en polotröja och byxor i ren bomull. Så det löser sig. En bra hjälm kan ju vara värt att investera i dock. |
|
|
Det är klart! Här var kravet SBF godkänd utrustning. Länk |
|
|
M2 Performance Edition, har varken läst eller hört något om den här. Visste ni om att den fanns? Väldigt förenklat utförande, lite mer "trackday" baserad. |
|
|
It's an American market twist. Basically a regular M2 in a similar spec you can get in Sweden. Difference is that in the states buyers are forced to have electric seats and other features, so this "performance edition" gets manual seats, and some other "weight saving" features. Pure local marketing strategy, nothing that you're missing out ;) |
|
Verdi |
Inget speciellt med den. Basutrustad M2 med Performance-delar. Chassi, avgas osv. |
|
Kom ju ut fyra MY17 på Blocket i helgen, två som knappt rullat ut från handlaren (25 och 30 mil!). Anmärkningsvärt att de säljs så kort efter leverans, även intressant att tre av dom är manuella. Hade ju varit betydligt enklare att sälja kontraktet än att plocka ut bilen och direkt lägga upp den på Blocket. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.