|
Sida 112 av 173
|
|
|---|---|
|
@BMW-DJ - Jag skulle till Kinnekulle igår (bor bara några få mil därifrån) men hamnade på endurohojen istället. Längtar riktigt efter att få ta ut bilen på banan! Vet du om det var många som kom långväga ifrån? Har änsålänge inte sett en enda M2 i mina trakter. |
|
|
Tips till er med DCT-låda (vet ej om det gäller manuella också): Länk Testa det om ni vill och inte har gjort det redan, rätt häftigt tyckte jag när man släpper på gasen så låter det mer från avgassystemet ;-) Jag testade även Sportläge + traction mode, vilket är min favoritinställning när bilen är varmkörd. |
|
|
Men sätter inte bilen tillbaka allt till comfort om man är i sport och sätter bilen i MDM-läge? Vill man ha köra MDM med snabbare gasrespons + styrning så är det väl sport+ som gäller? Tipset ovan funkar också på manuella bilar. |
|
Verdi |
Nån som kört i Tierp? Jag har ju bara drygt 5 mil dit och det känns betydligt smidigare än andra banor som i princip kräver övernattning innan för att man ska hinna på morgonen... Länk Finns en klubb där som har trackdays ibland (bland annat i lördags, saknas dock nya datum än men det är på väg). Jag tar gärna emot tips på overall, hjälm osv. Gärna inte alltför dyrt för jag vet ju inte hur ofta jag får möjlighet att utnyttja grejerna. Bavariaracing har ju inte ett enda event som passar mig förutom möjligen Mantorp i oktober. Gelleråsen i juli hade funkat men då ska jag på bröllop... |
| Mc-hjälm, jeans, långärmad t-shirt funkar, sen är det nog krav med handskar av ngt slag (mina heter sparco), de ger rätt bra grepp på ny m2-ratt. | |
Verdi |
Så egentligen behöver man inte overall? Hittade förresten klubbens hemsida. Länk "FÖRARE SKALL VARA UTRUSTAD MED HJÄLM, HELTÄCKANDE OVERALL, LÄDERHANDSKAR OCH LÄDERSKOR." Vad gäller hjälm har jag läst nånstans att en öppen jet-hjälm är att föredra. Mindre vikt, bättre sikt? Och så detta med gränsen på 95 db. På Mantorp hade M Experience en manuell M3 med M Performance systemet. Den fick man inte köra med på banan enligt dem eftersom den överskred bullergränsen även i comfort-läget. Nu har jag originalsystemet så det är inga bekymmer men om man nu skulle bli sugen på nåt annat så måste man ju tänka på det här? Eller? |
| Kan någon förklara hur man kommer åt BMW apps i Navin? | |
|
Verdi: det brukar funka med heltäckande kläder av bomull. En integralhjälm skyddar mycket bättre om något skulle hända, men en öppen är mycket skönare. Gokart handskar är rätt så sköna. Låter konstigt att man inte klarar 95db på en motorbana. Men det brukar vara så att det finns gränser och sedan finns det olika sätt att mäta. |
|
|
Stilren, låter det lika som när du har sport+ eller är det snäppet värre? |
|
|
Var ute och testade stilrens tips. Det ska alltså vara Comfort + snabbt tryck traction Off. Helt annat gurgel när man släpper gasen vid 3000-4000rpm. Varning vanebildande. |
|
Verdi |
Det blir väl alltid comfort om man gör så? Funkade faktiskt bättre än jag minns. |
|
Vad är det för typ av ljud? Samma som ZCP på en M3/M4? |
|
|
Vissa banor lär ha automatisk mätningsutrusting mot buller. Just 95db kan bli svårt om det inte finns möjlighet att stänga av systemet. Annars vet jag inte hur högt BMWs system låter. Ferrari brukar tex klara sig OK med sina V8:or på bana medans Porsches GT-modeller lätt överstiger 95db med råge... Verkar vara skillnad på ljud och ljud tydligen... |
|
| Någon som vet vilken motorolja BMW använder för M-bilar? | |
|
Official Photos of BMW M2 LCI Facelift Länk Sjukt tråkig LCI, men det var ju väntat då LCI på F-serien generellt har varit väldigt konservativa. |
|
|
Ja, den var riktigt lam tycker jag.. Utvändigt ser jag endast skillnad på fram- och bakljus, och skillnaden är omöjlig för ett otränat öga att se. Invändigt verkar mittkonsolen vara i ett stycke och "kanterna" försvinner. Noterar även andra mätare (hastighet och varvräknaren) och dessa ser snygga ut. Missar jag något ? |
|
| Jag hade iaf velat se fler/andra färger, i övrigt så väntar jag på CS | |
| Aerobat: 0w-30 stod det på papperet när jag lämnade in på service imorse | |
|
Bra med uppdaterad instrumentering, tycker läsbarheten på den nuvarande är ganska kass. Annars inte mycket att skriva hem om. |
|
| Inte mycket att vänta på iaf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.