|
Sida 110 av 173
|
|
|---|---|
|
Bättre med lite is i magen och försöka hitta en ny lagerbil om man tittar på priserna som begärs nu. |
|
|
Något jag noterat är att knappt någon M2 är utrustad med performance delar. Väldigt många av M2:orna är högt utrustade men ser rätt trista ut. Svart grill och spoilern bak är ett måste för mig. Ser för snäll ut annars. Jag har lagt in en del performance-delar på min order iaf :) Vad tycker ni? |
|
|
Jag kör m-perf fjädring, njurar och ratt i alcantara! Helgrym känsla med lite sånt lull-lull :) |
|
|
Hittade en video på youtube där dom körde en grym wrap på en M2. Är inte mycket för när det är för extremt men detta var riktigt häftigt! |
|
|
Hum... är det snyggt med njurar i alcantara? :) /Jonas |
|
|
Alcantara-ratt då... alltid är det något! |
|
| Haha njurar i alcantara..! Vilken ratt valde du? Finns väl två va? | |
|
Råkade skicka innan jag var klar. Har funderingar på performance fjädringen också, har du möjlighet att skicka en bild? :) |
|
|
Här är lite bilder: Länk |
|
|
Riktigt snygg bild snett framifrån. Sänkningen gör originalfälgarna rättvisa. Kan tänka mig att den ligger skönt på vägen också. Inväntar offert på systemet och fjädringen :) Tack för bilderna! |
|
|
acey och dd88 har ni gjort det hos respektive själva? Vill ha skydd men inte så det syns... ;kr |
|
|
viktorhltmn: står den på lutande underlag på bild 10? Ser rätt låg ut där? Justerade du ner den absolut max? |
|
|
aerobat: Något ynka lut framåt. Den är i bott annars ja. Den ser lite "nigande" ut i stancen om man kollar på den i verkligheten! |
|
|
Min har lite mer luft fram än bak, men lutar fortfarande något framåt (den är nog 1cm lägre fram mätt vid bakre delen av hjulhuset). Jag är otroligt nöjd med Performance chassiet, tycker inte den är speciellt obekväm. Mycket snyggare och stabilare i högre farter. |
|
| Jag har upptäckt en skum grej, när bilen har stått lite längre tid ca:1vecka och man startar upp den och börjar köra så startar idriven om sig efter ca:30sec! Jag har idrive5. Någon som har upplevt samma sak, | |
|
@aerobat: Hmm, låter konstigt att den har mer luft i fram än bak... har du valt det själv eller fick du bilen inställd så? @N-L: är det den senaste idriven? Har inte upptäckt något på min. Å andra sidan så har jag kört 470 mil på en månad nu så den har inte fått stå så länge än. Är det förresten någon annan som ska på BOS träffen i slutet av månaden? Hade varit kul att se era pärlor och sluta upp bredvid varandra inne på området. |
|
| Bra viktorhltmn - skönt att höra att du använder den ordentligt. Hur känns M-performance-chassit i jämförelse med original? Har du kunnat jämföra? Jag vill byta och velar främst mellan KW V3 och M-performance. Har kollat JRZ också, men de flesta pratar ju KW lr M-performance. Jag skulle gärna känna på en som har bytt till annan fjädring. | |
|
Fler som fått produktionsmånad en månad senare än planerat. Bekräftat i april att prod är maj, men nu ändrat till juni. Orsak okänd. |
|
|
stubbet: Precis som aerobat skrev, stabilare i höga hastigheter och framförallt extremt mycket tajtare på kurviga vägar. Komforten ÄR hårdare och lite obekvämare, men det är en vanesak, utseendet och handlingen väger upp allt. Har tyvärr ingen erfarenhet av de andra tillverkarna av fjädring, men KW har man väl hört om iallafall.. Du är välkommen att prova min om du har vägarna förbi Skövde-trakten någon dag. |
|
|
viktorhltmn: lite mer mellanrum mellan högsta punkten på däcket och skärmkanten ska det väl vara fram? Annars kommer den att stuka onaturligt mycket (enligt min uppfattning). Ang komforten i M Performance chassiet tycker jag inte det är någon avgörande skillnad med den inställning jag har. Men jag har aldrig provat båda på samma dag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.