AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.855

Leverans M2

Sida 11 av 173
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Vet någon om det finns "CSL"-baklucka till 2-serien/M235i någonstans? Typ Länk
BMW Göteborg har ställt ut sin mineralgrå i hallen nu. De levererade en LBB i veckan med.
St
1.200
Stilren

Är inte premiären den 16/4? Hur kan kundbilar rulla ut redan utan att det blir hus i helvete?
Det har börjat levereras bilar i hela världen nu, så är bilarna klara så skeppas de ut nu.
si
470
sirtobbe
Bmw M2 competition - 2019
Bmw 325i touring - 2008
Jag har sett en blå m2 ett par dagar i rad i vessigebro.
Tycker det är rätt löjligt att ha en premiär så långt efter att bilarna har anlänt till handlarna, många återförsäljarna verkar ju ha ett väldigt rymligt samvete för när dom täcker av bilarna. Enligt min säljare finns det strikta regler om att inte visa bilen före premiären.
Tror många handlare plockar fram M2 till helgen för att det är storhelg hos alla handlare med intronför alla plug-in hybrider och det väntas mer folk än vanligt.
Det känns som en väldig hysteri med en bil som ändå ingen mera kan köpa och få i år.

/Anders
Bilarna i hallen kan man fortfarande slåss om! ;)

BMW Göteborgs utställningsbil är fortfarande osåld och kommer erbjudas till folk som står i kö för egna bilar sedan. Vill ingen av dessa ha en mineralgrå t.ex så finns det ju en bil att köpa till sommaren.
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Fuskas en hel del med såna saker hos handlarna. Vet bara hur det är med delar till E46 M3 CSL. Det ska inte gå att köpa delarna som är till csl om man inte själv äger en. Men det fuskas som fan med det ju.

Sen så tror jag att det höga trycket från kunderna när det gäller M2 gör så många handlare väljer att täcka av sina demobilar tidigare
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Flera handlare har osålda demos så det verkar finns alla färger tillgängliga för de som inte orkar vänta ett år på nybeställning även om det senare kan ske ink rabatt.

Mvh
Asken
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Så är det nog. Har också hört av handlare att de sålt sina demo. Så man får nog vara snabb där också för att boka en demobil.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Vem skulle inte vilja ha en M2 direkt?:) Just det, finanser och kapital i andra bilar..

Varje bil i lager kostar x kr per dygn i räntekostnader. Speciellt användbart är den ekvationen om man ska köpa begagnatbil och kollar upp tiden den ägts utav bilhandlaren, 40-80 dagar= bra medgörlighet hos de flesta handlarna på en del extra rabatt och lulllull. Mer än 90 dagar= "kompispris" :) Mer än 180 dagar = under inbytespris.

Mvh
Asken
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Var och kikade på Bilia i Göteborg i dag, där står mycket riktigt en mineralgrå M2. Det största intrycket gjorde nog hjulen som verkligen är brutala jämfört med en "vanlig" M235i.
Leverans "tidigast 1 oktober" på den...
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Lite off men Det där med bilhandlarens medgörlighet på stående bilar är lite lurigt. Ofta brukar jag undra vad som är fel på bilen. Men det resonemanget haltar ju lite på en demo.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Även om de inte lär släppa ut sina demo så lättvindig känns det sådär att köpa en demo. Den lär ju inte köras in enligt rekommendation osv...
St
1.200
Stilren

Tror ni man kan ändra leverans till Tyskland istället? "Om man har vägarna förbi" i sommar, borde ju va billigare för BMW själva?
Och visst kan man göra fri inkörningsservice utomlands inom EU hos aukt. BMW verkstad om det skulle krävas? Är den dags inom ca 250 mil eller säger bilen själv till?
St
1.200
Stilren

Håller med dig DM3. Blev tom erbjuden HEA bilar som vid behov skulle finnas tillgänglig till intressenter för provkörning, vilket inte alls var intressant för min del även om leverans var nu i april/maj, istället för juni-augusti.

Kan tänkas att en del demos lär få smaka duktigt innan inkörningsperioden är fulländad.
Stilren, leverans i Tyskland kostar extra hur sjukt det än låter...
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Idag fick även jag möjlighet att provköra. Fantastiskt trevlig bil. Låg riktigt bra på vägen med ett väl avstämt chassi. Kommunikativ och direkt styrning och rapp motor. Tog det lugnt i och med att den hade gått 2 mil... Men vridet känns. Den låter riktigt bra i sport läget.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.