|
Sida 106 av 173
|
|
|---|---|
Verdi |
Den bländar av helt ibland. Typ när man åker inne i stan och det är ljus överallt. |
| Men har någon annan lagt märke till "skuggorna"? | |
|
aerobat: Dom är fällbara och det går att få med sidoairbags, värme och i några olika standardkombinationer när det gäller material och färg. Vill man förädla stolarna vidare med loggor eller som jag tittat på kontrastsömmar så blir det snabbt ganska dyrt. Har inte offerten framför mig men tror dom börjar på ca 12 000 per stol eller så. |
|
| Acey: Vem köper du stolarna via? Originalstolarna är ok, men betydligt sämre än de jag hade i min M3:a. | |
| Som komfortstolar är de riktigt bra för mig (178/75), men som racestol är det för lite sidostöd. Problemet är alltid hur långt men vill gå i en bil av denna typ. Jag har kört GoKart och där krävdes sidosupport på allvar... | |
|
@aerobat Jag harclagt märke till det, det är vanligt och så dom funkar. Fick ha en 330e en vecka innan jag fick M2an som hade samma funktion på strålkastarna och fick samma skuggor med den! |
|
| Re: Schmiedmann. Ja, stolarna i M3:an är bättre, men räckte inte heller till på bana. Har man vant sig vid skalstolar så är det svårt att gå tillval till vanliga "sportstolar". | |
| Då var 70 fina mil avverkade (efter 4 dagar). Snart dags att boka inkörningsservice. | |
|
Fick följande mail från min säljare förra veckan: "Denna ligger inplanerad I maj. Så volymplaneringsteamet kommer att dra in denna order i produktion under nästa vecka." Har tyvärr inte lyckats få tag på säljaren så ni som fått era bilar levererade kanske kan svara. Levereras bilen i maj eller produceras den då? Milan Klacar |
|
|
Låter som den går i prod nu. Med lite tur kan du få den i början av maj. |
|
|
Lite ny info om M2: Länk •January 2018: M2 CS ordering process starts •March 2018: M2 CS goes into production | S55 engine | 410 hp | no limited edition •March 2019: M2 GTS goes into production | S55 engine | 450 hp | limited edition/production (the '999' figure has been heard, but could change) |
|
|
Pepp! Stämmer "no limited edition" så är det guld. |
|
|
Denna förklarar hur det funkar: Riktigt najs teknik, ångrar lite att jag inte kryssade för dom på F11:an (iof så måste man dra gränsen någonstans). |
|
|
Pedagogisk video! |
|
|
Bara jag som funderar på att beställa så man får en LCI men som blir reggad innan 1a juli 2018 om nu bonus-malus förslaget går igenom tills dess? Skillnaden i skatt blir 2296:-/år till 9725:-/år med dagens utsläpp, kan även bli högre efter EUs nya körcykel. /Johan |
|
| P-OA: Tack! precis så där är det i verkligheten. Det jag reagerade lite över syns tydligt vid 1:50 i filmen. Men det är verkligen värt pengarna i ett mörkt land som Sverige. | |
Verdi |
salis, Kommer inte bonus/malus slå retroaktivt? Extra hög skatt de första tre åren och sen bara högre skatt än tidigare. Kommer en ny M2 kosta 10 tusen per år i skatt så lär ju de begagnade bli åtminstone lite mer eftertraktade. :) |
| Jag tänker ändå att man står ut ett par år, när det sen kommer prisvärda bilar med hybriddrift i segmentet så har jag inga problem med att byta. | |
Pelsen |
Bonus Malus ska enl förslaget INTE slå retroaktivt! |
|
Nej precis bonus-malus kommer inte slå retroaktivt och gäller dom första 3åren. Så det är nybilsköparna som får ta den största smällen, men det skulle ju vara surt att få reg datum 2 juli tex + att man kan ha roligare för ~7500:-/år tex M-performance delar, soppa osv :) /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.