|
Sida 105 av 173
|
|
|---|---|
| acey: Grattis till den kommande M2:an! Har du lagt ned Porscheplanerna för den här säsongen? Eller det ena kanske inte utesluter det andra... | |
|
Kristoffer: Det kommer något ganska kul nästa sommar ;) |
|
Verdi |
Vad får ni för däck till era M2:or? Jag fick Continental den här gången. Verkar vara Continental SportContact 3 enligt RealOEM. (ska kolla närmare på däcken när jag kommer hem) Varför är det SportContact 3 när det numera finns SportContact 6 som verkar vara bra? Finns de nyare inte i rätt dimensioner? Länk Det som står i artikeln jag länkar till verkar dock stämma även för SC3. De är tystare och går inte lika hårt över ojämnheter men lite av "gokart-känslan" går förlorad. |
|
Skulle vilja påstå att det är betydligt större skillnad mellan MPSS och CS6 (till Michelins fördel). Continental har ju släppt ExtremeContact Sport som ska vara en direkt konkurrent till MPSS. Finns ett vettigt test här: Länk |
|
|
Jag fick Michelin PSS på min, sjukt nöjd! |
|
|
Jag vet att de flesta får rabatt på bilarna. Nån som vill delge hur mycket? Nån som jagat runt hos flera ÅF och benchat? |
|
|
Fick ungefär 10% rabatt, var på tre olika anläggningar, Holmgrens var bäst för mig. Tog en offert med den utrustning jag ville ha och åkte till respektive handlare och bad dom speca en likadan och ge mig så bra pris som möjligt, kunde dom inte ge mig bättre pris så så åkte jag bara vidare! (Visade dom aldrig första offerten). |
|
| Jag fick Michelin PSS. Verkar bra även om jag bara kört lugnt i ca 5-10graders ute temp ännu. | |
|
Acey: Finns det modellspecifikt monteringskit eller får du tillverka det själv? /Tobbe |
|
| Recaro ska ha skenor som passar rakt av till M2:an. De är inte framtagna specifikt för M2:an men ska funka ändå. | |
|
Fick också Michelin men hade föredragit Continental som är väldigt mkt tystare däck tycker jag. /Anders |
|
| 10% låter som väldigt bra om man är privatperson. Har fått 12% två ggr som företagskund men privat bara 7%. | |
| Acey: ok tack. Ska testa med org. Stolarna först i slutet av månaden på Mantorp så får vi se hur det känns | |
|
Pancho Vilken körning är det? Var där i måndags :) Sjukt kompetent bil för att vara original 👍 "Performance" is a function of far more than horsepower and torque. |
|
|
Kul! :) Hondaklubben är det |
|
|
Vad kostade Recaro CS stolarna? Kan man få dem med M Performance logga? Värme? fällbara? |
|
|
Någon som vet hur Adaptivt ljus funkar? Ljusen är väldigt bra, men igår kväll var jag ute en runda och det såg ut som det var mörka "fläckar" i synfältet. Lyser den speciellt upp vissa delar? Tror det var på halvljuset. Sedan verkar den köra väldigt länge på helljus innan avbländning. Eller bländar den av i steg? Jag jämför med min Mercedes E-klass som bländar av tidigare. |
|
Verdi |
Den bländar inte av helt så ofta utan vinklar om ljuset så det inte ska blända. Bland annat så lyser den i princip alltid upp vägrenen. Ligger man bakom en bil så lyser den till vänster och höger om den osv. |
|
Ok, det verkar smart. Man lär ju märka om folk blir irriterade. |
|
|
Har också adaptiva strålkastare, tycker nästan att dom borde kallas för "aktiva strålkastare". Visst är helljusen på hela tiden? Dom riktas bara bort från mötande eller framförvarande bil? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.