|
Sida 104 av 173
|
|
|---|---|
|
Någon som har tankar kring den här inkörningsperioden som BMW rekommenderar? Kommer bilen inte vara sig själv om man inte kör superstrikt, inte över 4000 varv, inte maxa hastigheten osv? Hämtade min M2 i helgen och har än sålänge tyglat mig från att varva till stoppet! |
|
|
200 mil går snabbt, ett par långkörningar så är det klart. Felaktig inkörning drabbar knappast första ägaren (om man inte planerar att behålla den ett tag), så frågan är hur pass solidarisk man är mot kommande ägare. För mig känns det bra att "göra rätt", annars så hade jag faktiskt skitit i det då riskerna att något ska gå snett är låg. |
|
|
We're really making Sweden look like a village on bimmerpost lol Länk That said, how many of us are based in Stockholm? Anyone in for an M2 get together? |
|
|
Enligt instruktions boken är det 2000km max 5500rpm och 170km/h, drygt men ok. Jag får min bil imorgon:-) och räknar med att bränna av det under april. Sedan tror jag inte motorn skär om man passerar 6000 varv någon gång. Men jag tänker var noga med att varmköra helt varje gång. |
|
Verdi |
M.B., I've been to the BMW Club Schweden get togethers at Brostugan a couple of times. It's nice because you get to see a lot of different BMW:s. Both old and new. Länk But of course. Would be nice with an exclusive M2 event as well. :) aerobat, Då är vi två! Hämtar min kl 17.00 imorgon. :) Jag kommer köra in min bil som man ska och undvika att varva när den är kall även fortsättningsvis. Det känns helt enkelt bättre så. |
| Jag hämtar min veckan efter påsk! | |
|
Jag fick hem min idag :-) /Anders |
|
| @viktorhltmn Kollar du manualen ser du att du måste inte krypköra, utan man känner vilken fantastisk bil det är ändå. Det finns på Car Throttle en bra video varför inkörningen är viktig. O 200 mil - tog mig 1 månad - i november... så det bör inte vara så jobbigt. Kör hårt o gratulerar igen. | |
|
Första provturen idag. M2-an klart roligare manuell än med automat tycker jag. Mera körglädje. /Anders |
|
|
@dd88 @aerobat @stubbet Bra invändningar, tack! Kollade på videon på Car Throttle och allt kändes än mer logiskt. Just nu 85 mil på mätaren sen i lördags, det går som tidigare sagt snabbare än vad man tror. Det får bli några tjänsteresor också för att skynda på lite! |
|
| @med känsla: DCT gör sig klart bäst när man kan dra växlarna fullt ut. Men vilken som är roligast är så klart en smaksak. | |
| Grattis till er alla som får leverans. Extra roligt är det att se att det är flera som nu får leverans av sin andra M2a. Jag tycker själv att manuell passar bra på M2an, men att det beror på hur man ska använda den. På 70 vägar blir den roligare med manuell, men inte på bana där jag saknade dct. | |
|
Äntligen! Vilken skön känsla att få köra ut den. Performance Chassiet kändes inte speciellt stötigt, men man känner begränsningen i stolarna... Jobbigt att inte kunna få ge järnet bara. |
|
|
aerobat: Hur menar du begränsningen i stolarna? Vilka stolar har du? Adonis: Jag skulle inte köpa en med Chrome Line, passar inte biltypen. Svart högglans funkar :) Men alla har sin smak. /DJ |
|
|
@aerobat Har du också fått direktiven att köra 10-15 mil och sedan utföra en hjulinställning? Eller pratar du om m-performance fjädring? |
|
|
@BMW-DJ: stolarna är jättesköna, men vid hård kurvtagning skulle jag villja sitta tightare. Jag är iofs rätt liten, men ändå. @viktorhltmn: Jag fick monterat M Perf Chassie direkt. BMW har varit grymt juste, bra rabatt på bilen, rabatt på chassiet + fri montering. Men hjulinställningen får jag göra själv. Känns rätt ok. |
|
|
@aerobat Finns funktionen att klämma ihop "sidorna" på stolen om man inte har elektriska säten? Tycker att mina kan bli riktigt tajta om man trycker åt på knapparna. Jaså? Kul och skönt att det gick så smidigt! Fick reda på att mitt chassie var restat t.o.m maj, men det kom tidigare än väntat, vilket var lättande. Dom nämnde inget om att jag skulle stå för hjulinställning, kanske får utgå från att jag måste pröjsa för den? I vilket fall så blir bilen grymt mycket tajtare med det! |
|
|
Alla M2 har pneumatiska stolar "Performance" is a function of far more than horsepower and torque. |
|
| Tack! Kollade precis manualen. Såg inställning för ryggbredd. Super! | |
| Jag har beställt Recaro Sportster CS-stolar till min. Rekommenderar verkligen dom om man vill ha mer support! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.