|
Sida 103 av 173
|
|
|---|---|
|
Har haft min MG nån vecka nu. Löjligt rolig att köra. Försöker få de 200 milen avklarade så fort som möjligt nu bara. Någon som fick både tyg- och gummimattor vid leverans? Jag fick bara tyg. |
|
|
Hs01jowe: lägg i backen, kör några meter och pulsera med bromsen så brukar de släppa direkt. Till M3/M4 finns det uppdaterade plåtar, vet inte om det även finns till M2? |
|
| @hs01jowe Min erfarenhet är att det blir bättre med tiden. Nu fastnar det nästan aldrig i min. Men när den var ny fastnade det hela tiden. Det är som att det blir lite större utrymme med tiden. Men som sagt: backa och bromsa lite så släpper iaf stenen. Men det låter för jävligt. Usch | |
| Om det är någon som känner till en DCT M2 som finns "liggande" någonstans till bra pris får ni gärna skicka PM. Färg / utrustning spelar ingen större roll då det ska byggas banbil. | |
|
" Om det är någon som känner till en DCT M2 som finns "liggande" någonstans till bra pris får ni gärna skicka PM. Färg / utrustning spelar ingen större roll då det ska byggas banbil. " Acey har du inte en bra banbil redan :-) |
|
| Den är inte till mig 😀 | |
|
M2 "CS" har hittat ut på nürburgring nu: Länk Låter som en S55, blir det S55 + DKG only så får man behålla sin manuella N55 beställning tyvärr! |
|
|
Nu är M2 CS ute och rullar igen. S55, LCI-uppdateringar från 2-serien och m4-avgas. Länk (sista sidan) |
|
| dd88 Ganska gamla nyheter nu va? ;) | |
|
Varmgaraget har stått redo i 2 år nu och det börjar bli dags att fylla ut det. Det här kommer inte bli en "daily driver" utan en ren entusiastbil. Livet tar alltid andra vändningar än man tänkt sig men min ambition är att rulla i snitt 300 mil per år. Jag har inte tänkt köra till och från jobbet utan bara köra när det är torra vägar och givetvis ingen nederbörd i sikte. Ambitionen är alltså att köpa och behålla länge... Vore tacksam för input på följande spec: M2 Manuell C16 LBB 3AG Backkamera 3AP Vindruta med gråtonad överkant 493 Förvaringspaket 563 Belysningspaket 609 Navigation system Professional Detta ger ett listpris på 546 400 kr enligt prislistan och 561 500 kr enligt konfiguratorn. Några grejer jag funderar över är: 430 Automatiskt avbländbara inner- och ytterspeglar 4500 465 Genomlastningssystem 1900 430: Tänker mig att bilen är relativt låg, bör man därför ha "430" för att slippa bli bländad av bakomvarande bilar? Har idag bara avbländbar innerbackspegel men inte heller lika låg bil. 465: Om man inte väljer "465", vad får man då? Är det en stansad plåt typ med fast baksäte = styvare bil? Tacksam för input! Så ska jag fortsätta brottas mellan om det är LBB eller MG som gäller, för det är det svåraste valet! |
|
|
Harman Kardon bör du ha tycker jag. Även 430. Det tillhör en modern bil. 465 kan vara bra för framtiden. Även i en liten bil kan det behövas få hem något från IKEA eller dyl. Men ingen no brainer. Minns inte om PDC är standard? /Anders |
|
|
Dumpa navigation och backkamera. Vad skall man med det till? |
|
| Navin höjer interiören något grymt med den stora skärmen. Den andra känns så klumpig, billig och som man flyttats 12 år bakåt i tiden... | |
|
@starbringe: 465 Genomlastningssystem är 3-delat baksäte, standard är 2-delat 60/40. Annars i och med du har valt en ganska "basic" utrustad skulle jag ta bort back kamera och lägga på tonade rutor, grymt snyggt. Svankstöd är ett måste för mig. Färgen är en smaksak, jag valde LBB. Tycker den är helt grym. Men jag såg MG för första gången idag, mötte en i morse. Riktigt nice. Vit är tråkigast tycker jag. |
|
| Är det någon som vet om man behöver någon speciell utrustning på bilen för att eftermontera M Performance-ratten med shiftlights + display? Enligt en säljare så krävs det att bilen har antingen SA430 eller SA459 har svårt att se varför, och kan inte heller se det nämnas någon annanstans. Jag vet att den behöver kodas in, men ser inte varför avsaknad avbländande backspeglar eller minnespaket till stolarna skulle vara ett hinder? | |
| Svåra frågor här i livet, jag har några fler dagar på mig att bestämma utrustningen på bilen som byggs i maj. Chrome line? Söker bilder på nätet men inte hittat, någon som har eller har sett? Min tanke är att bilen ska se lite vuxnare ut eftersom man inte är 22 år längre.. | |
|
Hur har du sökt? :) Länk |
|
Verdi |
Länk Länk Vuxet? Kanske. Tråkigt? Absolut. :) Jag är inte heller 22 år men det finns ju en anledning till att 99% av M2:orna INTE har Chrome Line. |
| Tack! Jodå, jag har sökt. , tycker den svarta ser bra ut med chrome, nu har jag beställt en MG och det var framförallt i grå som jag har letat efter. | |
| Black chrome är snyggt med MG, vanlig chrome tycker jag inte passar en M2, finns inget "elegant" med bilen (vilket jag ser som en fördel) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.