|
Sida 102 av 173
|
|
|---|---|
| Okej, då får jag höra med dem. Sist blev det Audi för att Bavaria Stockholm var så jobbiga att ha att göra med så får se om det blir enklare om jag prövar Bilia i Nacka istället. Annars blir det nog Audi igen. | |
|
trumpe123 Är din M2 mineralgrå? Såg en när jag var där och kikade på min M2a (en vit). Riktigt snygg i den mineralgråa! Och kul att du äntligen får hämta den! Har inte fått min levererad ännu pga av restad M-perfromance fjädring. Det skulle tydligen dröja till i maj så kommer plocka ut bilen i nästa vecka och invänta fjädringen. Surt att dom höll den så länge som dom gjorde, nu känns det nästan overkligt att den bara är en vecka bort :) |
|
|
Nu längtar man ju ännu mer efter sin Mineralgrå! :D Har någon funderat på M Performancesystemet? Har testat en x4 m40i, den lät mycket mer än min m135 och det är väl samma motor som M2 så det kanske är lite överflödigt med annat avgassystem? |
|
|
@richard88 Kul att se fler mineralgråa! Jag funderade på det men valde att börja med M-performance fjädring så den får lite tajtare markfri gång. Om jag ska skaffa något så blir det Armtytrix system. M-perfromancesystemet låter dock jäkligt gött! |
|
|
viktorhltmn Japp det var den mineralgråa som stod i källaren på Holmgrens, om det var där du tittade på din också? Såg tyvärr aldrig din men var hela tiden i valet eller kvalet med vit eller grå. Inte sett någon vit ännu men de ser nog grymma ut i vilken färg som helst. Har bara haft en Porsche Cayman S -08 innan så har inte så stor erfarenhet av lite mer sportbilar. Alltid vart väldigt intresserad av bilar men vill inte ha något som sticker ut för mycket. M2:an kändes då som den passade perfekt. Kört 80 mil med den nu och det är verkligen en sjuk glädjespridare när man sätter sig bakom ratten! Ska bli intressant hur länge man får behålla sitt körkort bara... Automaten är faen grym (första gången jag har en dubbelkopplingslåda). Tycker bilen är alldeles lagom stötig och ljudet när man startar bilen är bara så gött! Väldigt go direktstyrning som gör att man vill ut på svängiga vägar hela tiden! Ska lätt testa att köra på bana med den och förhoppningsvist lära sig lite sån körning. Tror och hoppas ni andra kommer vara lika nöjda när ni får era bilar! =) |
|
|
@trumpe123 Japp, det var där jag var nere och tittade! Samma här, valde mellan mineralgrå och vit. Absolut! Vad roligt att höra. Ja automaten är grym! Det var också ett svårt val att göra, men manuell blev det för mig, gillar att rycka i spaken (pun intended). Låter hur härligt som helst. Kör du på sommar eller vinterdäck? Jag ska ner till nürburgring i sommar på en långhelg och köra några varv, hoppas på att få se några svenskreggade M2or där också! Hämtar ut min 3e april, då med monterad m-performance fjädring och m-performance ratt i mocka, hoppas gatorna är sopade tills dess! |
|
|
trumpet såg din bil vid OKQ8 vid Jordbron, den mineralgråa färgen är grymfin. Lycka till o grattis till en fin bil |
|
|
Får snart min bil nu:-) Tänkte fråga er som köpt M Performance Chassie; - Har ni kört standard inställningar? - Testat andra inställningar? - När ni installerade, gjorde ni vägning då eller bara hjulinställning? - Hur upplever ni komforten? |
|
Verdi |
Hämtar min till veckan. Sen får den nog tyvärr stå ett tag tills alla gator har blivit sopade. |
|
Verdi Skoj! Sitter det M Performance avgassystem på vid leverans? Skulle vara kul att höra det. |
|
Verdi |
Nope. Det blev inget MPE till sist. Min säljare hade räknat fel. Iofs stod det (för) låga priset i min offert och jag antar att jag hade kunnat framhärda och kräva att de gör det som står i offerten men det är inte min stil riktigt. Jag spar pengarna till nåt annat istället. Tycker M2:an låter rätt bra som den gör i original också. |
| Är det någon med M2'a som lyckats få upp SMS i telefonen på bilens skärm? (har Android) | |
|
Verdi Sålde inte du nyss en grå M2 , eller hade du beställt 2 ? |
|
|
Dyker upp en och annan på gatorna nu.. :) Såg en grå häromdagen på Östermalm och en fin svart utan plåt fram i Nacka... den färgen var inte dum :) |
|
|
Nu blir min M3 e46 ersatt av en mineralgrå manuell M2! Leverans i slutet av juni. Detta har säkert tagits upp i denna tråd tidigare men passar M3 e46 hjul på M2? |
|
|
Adonis: Det är lita andra ET på E46 M3 så troligen passar det inte, men om du har koll på bredd och ET på dina fälgar så är det lättare att spekulera i vad som passar till M2an. /DJ |
|
|
Intressant..... Länk |
|
| Så, CS med S55, vanlig facelift med B58. Om det stämmer så lär motoravdelningen ha att göra. | |
| Kommer det en CSL version av M2 , så börjar det bli riktigt intressant :) | |
|
Är det någon mer än jag som har problemet med grus som hela tiden fastnar i bromsar bak? Trodde att problemet skulle försvinna när jag bytte till sommarhjul, men det har blivit mycket värre. Vart jag än åker nu låter det som att bilen är trasig och det känns inte jättekul. Har aldrig haft så mycket problem med detta förut. Det räcker att jag parkerar på en grusig ica-parkering så får jag problem med gnissel och skrapljud i flera dagar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.