AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.872

Leverans M2

Sida 100 av 173
Tack Isty och Verdi, tror ni har övertygat mig.
ts
414
tsint
Polestar 2 -23
Finns väl ingen BMW-modell idag som kräver att man använder nyckeln för att starta bilen, detta oavsett om man ha comfort access eller ej.

Comfort access innebär att man kan låsa och låsa upp bilen utan trycka på fjärrkontrollen, på vissa modeller kan man även öppna bakluckan med en kick.
ri
45
richard88
BMW M135i Xdrive-14
Hade keyless på förra bilen men inte på min m135, stör mig i princip varje dag på det så valet var givet när jag specade M2an! Verkar vara väldigt många M2 på blocket just nu, känns lite oroväckande? Eller kan det vara att många köpte som en investering och vill cash hem...

Har någon hört om Michelin Pilot 4s kommer till M2? Sett på michelins hemsida men ett flertal på blocket och andra säljkanaler står med Continentaldäck.
st
125
stubbet
M135 xdrive, väntar på M2.
@richard88 Varför är det oroväckande om det är några M2 på blocket? Blir bilen sämre av det? Den är ju helt fantastisk. Kör och njut.
Hörde ifrån min handlare idag och nu är min bil levererad. Bara att vänta på sol och värme innan jag hämtar hem bilen. Några veckor hit eller dit gör inte så mycket i det stora hela (beställde i okt/nov).

Som svar på tidigare fråga så är det Continental och inte Michelin som gäller på bilen och jag gissar att det är samma för alla nya. Tyvärr...

Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
Angående Keyless hade jag gärna haft det, men valde bort p gr av att 9 av 10 stulna bilar där jag bor är nya bilar med Keyless. M2 kan bli stöldbegärlig och jag har ingen lust att vänta på en ny igen...

Är det fler som fått Conti däck? Någon som fått Michelin nyligen?
Visa användare
51
viktorhltmn
BMW M2 -17
BMW 325i -09
@M.B

I also spoke to my dealer about taking delivery at Welt (wich I gladly would pay 12k extra for), but they said it depended on how many slots were open for deivery at the time when the car was finished. And that they never had a customer that had got their car delivered in Münich (but a few requests), possibly due to the priority of American and Canadian BMW customers, and the popularity of doing this thing.

All in all, both my dealer (Holmgrens) and BMW Sverige did not have that much experience of Welt delivery and I did not get the help that I hoped regarding this. I was redirected several times. Now that I got my car earlier than expected, Welt delivery was not even possible until after May according to Holmgrens.

I hope your dealer can help you better than mine! If you hear anything regarding this I would love to read about it here.
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
Michelin här!
Visa användare
871
aerobat
Porsche 718 Spyder
@_pancho_: När fick du din?
_p
656
_pancho_
BMW M2 -17
BMW M2 Competition -19
BMW M3 SMG -02
BMW M3 Coupe -07
MB GLE350DE -21
aerobat: tillv. 2 januari, hämtade v5 i Uppsala
@viktorhltmn- Yes, it does depend on the slots available for Welt delivery. However, my dealer seemed to have some experience around it already.
As soon as you get the estimate PW the dealer can put in the request for Welt delivery. In this case there shouldn't be a problem as there's enough time to plan for it.

I'll keep all of you posted, and hopefully if this becomes a reality I'll also post a delivery journal.
Visa användare
51
viktorhltmn
BMW M2 -17
BMW 325i -09
@M.B

Sounds good! Looking forward to it!
En liten fågel viskade i mitt öra att M2 CS kommer ligga 60-80.000 över grundpriset för en vanilla M2, men då med lite annan utrustning som standard.

Stämmer det så är det verkligen lovande.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
dd88, viskade fågeln något om vad som kommer skilja mot M2?

Högre effekt? Lättare vikt? Halvbur, skalstolar, sportavgas eller dylikt som utrustning eller valbar utrustning?

Med 60-80' i prisskillnad så är det väl modesta förändringar det handlar om.
Verdi
Med det nästan obefintliga påslaget lär det väl knappat bli nån S55-motor.

Herregud. För 80 tusen får du inte ens full M-performance utrustning på en vanlig M2. (Avgas, njurar, vinge, backspeglar, coils...)

Jag tror en ÄKTA CS börjar på drygt 700 tkr. Allt annat vore ytterst ofint mot oss som precis köpt en vanlig.
Grelle: Fick ingen mer info, sakerna du undrar över var ungefär det jag frågade om. Tror personen i fråga har fått sin uppgifter från interna roadmaps/prislistor snarare än några tekniska dokument.

Verdi: För 60-80.000 så lär man få en annan motor, men frågan är vad mer som får plats.

Jag har iaf plats 5 i kön här i Göteborg, vet ett par andra M2-ägare som är före mig.
Verdi
När ska det komma nåt officiellt?
Is
157
Isty
M3 e46 -02
Volvo V40 T5 Carbon Edition -16
M2 juli/aug
Snart får man hoppas. Sitter o glor på tok för mycket på bimmerpost ang. uppdateringar.
MU
940
MUC
M340i - 2025
För 60-80k i tillägg känns det mer troligt att det är ett "competition package" än en CS-variant.
Ja jag är med rädd för det, vi vet ju inte med säkerhet att S55 hamnar i CS, även om alla rykten pekar på det.

Risken finns ju att S55 sparas till en GTS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.