AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
649.815

Leverans M2

Sida 10 av 173
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Vit
DKG
Tonade rutor
Shadowline high gloss

Elstolar
Svankstöd
Belysningspaket
Avbländbar innerspegel
Adaptiva kurvljus
Helljusassistent
Extra 12V
Rökarpaket

Navigation Professional
Remote services
ConnectedDrive services
Real time traffic information
Driving Assistant
Speed limit information
Backkamera

Kanske man ska byta backkamera mot yttre avbländbara speglar då. Frågan är om inte backkamera är vettigare. Och rattvärme. Känns rätt onödigt på en liten sommarbil.

Rattvärme är alltid uppskattat, oavsett om bilen används under vintern eller ej.

Själv så förstår jag inte nyttan med backkamera, tycker att PDC hjälper mer.
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Att folk fortfarande lägger stora pengar på OEM navi när de är gamla redan när man får bilen. Därtill kostar det pengar att uppdatera.

Speed limit, Driving assist, Helljusassistent är bara skit.
Betala extra för adaptiva kurvljus, nej.
Backkamera är no-brainer, billigt och skönt att ha.
Harman/Kardon för någorlunda vettigt ljud.
Eluppvärmd ratt kan vara bra när man säljer, troligare att den används året runt i andra led.

me
364
mephisto
M240i/6 -17
Alltid skönt att slänga ett öga på backkameran innan man börjar backa som vanligt för att försäkra sig om att det inte finns något där :)

Mephisto: Navigationspaketet har så otroligt mycket mer än bara navigering. Den dagen man kan få all övrig funktion och stor skärm utan att betala för nav så tror jag att det kommer se annorlunda ut.
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Sant :)

Valde själv navi PRO i i3:an för skärmens skull. standardskärmen förstör interiören i den bilen. I en 1,2,3,4 serie skulle jag kunna leva med den lilla.

Vilka funktioner tycker du är bra i navi PRO?

Verdi
Gammal? Som i gamla kartor eller gammal teknik?

Kartorna kan uppdateras och vad gäller det rent tekniska så tycker jag navin i min F31 gör det jag vill ha av en navi. Ta mig till adresser dit jag inte hittar och varna mig för köer.
me
364
mephisto
M240i/6 -17
Gamla kartor och att man måste in till BMW och uppdatera för pengar.
En navi-app lär göra samma jobb nästan gratis.

Mephisto: Möjlighet att spara ner musik på hårddisken är nog det jag gillar mest (förutom designen då). Concierge Services (dom lyckades hitta ett rum åt mig på ett hotell som var fullbokat när jag ringde) och Connected Drive är även det väldigt uppskattat (kanske även funkar med den lilla skärmen?). Office-funktionen använder jag mer än jag trodde (för att se över dagens möten), men har lite buggar så litar inte längre på informationen.

Sen så hade HUD varit lite fattigt utan nav.

Nuvarande familjebil har inget av detta, blir en rätt stor tröskel när man är van vid att använda det. Har gått så långt att jag brukar stänga av skärmen.
Rattvärme är grymt, körde med det året runt på min F30 men valde bort det nu till M2:an då M Performance-ratten inte stödjer det så hade varit 2 000kr ner i sjön.
Verdi
Nej vissa småsaker som minne på förarstolen och rattvärme kommer jag aldrig vara utan igen om det inte är en utpräglad sommarbil. Även om det nog kan vara grymt skönt i en cab också i vårt klimat. :)
me
364
mephisto
M240i/6 -17
dd88: Då använder du rätt mycket av funktionerna :) Jag kan uppskatta split window och den analoga klockan i widgets :)

I en M2 kan man nog köpa den utrustning man vill ha utan att misslyckas. Det finns inte så mycket att kryssa plus att den kommer bli eftertraktad och lättsåld som begagnad, skulle jag tro.

Ke
49
Kevsko
Bmw M3 e93 -08
Bmw 330i xdrive -16
Bmw M4 - Competition -16
Då jag inte kan någon italienska så vet jag inte om den går att köpa nu eller det är en bokning man göra?

Ser grymt snygg ut iaf, man blir ju sugen på att sälja M3an och skaffa en M2a! :)

Länk
Någon fejkannons antagligen då bilderna är på en förseriebil som blev fotad tidigare i år.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Lång leveranstid minst sagt, blev lite förvånad när jag läste och hörde det. Finns iaf en LBB med bra spec till salu mig veterligt.

Mvh Asken
me
364
mephisto
M240i/6 -17
navi-PRO skärmen är onekligen snygg att titta på, speciellt 3D-kartorna. En analog klocka är ett måste. IWC och Mercedes, släng er i väggen :)

[url]Länk

me
364
mephisto
M240i/6 -17
Länk

Tråden börjar bli lång.
När får ni era bilar egentligen? :)
Nästa vecka. :)
Mitten på Juni som det låter:(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.