AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.740

E36 m50b20 Trim (vanos 1994)

Ro
12
RobiE36
E36 320
Hej!
Nybliven 320 ägare här som älskar m50 sexan. Idag har jag ingen möjlighet eller ork till att byta till m50b25 motor vilket igentligen är ett prisvärdare alternativ till trim istället för att sugtrimma, eller bygga turbo. Jag är ute efter det pyttelilla extra.
Snart ska jag ta bort det mesta viktmässigt utan att riva bort mattor dvs: reservdäck , baksäten för att få lite mindre vikt och bättre flås i rackarn.

Jag har kikat runt på internet efter trim chip men hittar för det mesta endast till m50b20, min motor med vanos heter väl m50tub20?. Jag undrar också om det ger något att chippa?
Orginal chipped från fabrik har ju många punkter i anseende dvs bränsleförbrukning, skatt, utsläpp osv.. eftermarknadschip är väl för det mesta endast optimerat för effekt?. Vilka ska man väsa sig till för att chippa bilen, någon som har tips/erfarenhet?.

Undrar även om ett extraktorgrenrör från tex mr tuning eller valfri trimmar ger någon märkbar skillnad?. Ska jag istället gå på kamaxlar?

Jag har även ett 2x3" DTM slutpipa som ska på, tror ni ljudet blir alldeles för pruttigt/blöddrigt för en liten 2L 6cyl? Det är bara slutdämparen som jag har tänkt att byta.

Tacksam för svar och jag vet att 320 igentligen inte är något att trimma. Billigare att byta bil osvosv,men jag lever en gång och vill testa och se.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.