AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.671

Köpråd E60 535D

ro
80
robinostrom
Bmw e34
sedan 525i -94
Som rubriken lyder så vill jag köpa en e60 2008 535d med m-paket som gått 12.000mil och vill veta allt dåligt/bra om den! :) priset på bilen är 170.000

Är helt okunnig i denna sortens bil och vill veta vad jag ger mig in på! :)
ze
247
zeg
535d E61 -08
745i E23 -81
535i E34 -88
Kia Picanto SE2 -16
Länk

Det som brukar krångla på dom är elprylar.
Drivlinan brukar sällan krångla om den är skött. Vet inte om BMW ändrat sig men från början har dom satt livstid på oljebyte i lådan vilket inte stämmer. Kommer inte ihåg exakt men har för mig att det är kring 10000 mil som växellådstillverkaren rekommenderar.
Flärparna i insuget är nog en minimal risk men är relativt lätta att ta bort men det påverkar bottendraget men så pass lite att jag tycker det är knappt märkbart. Vet int ens om det hänt på en 535d... bara hört om 530d som råkat ut för det men är inte så påläst.
Det enda som krånglat på min hittills är att den klagar på att klämskyddet på en elhiss bak inte funkar.

Priset är lite svårt på sånna där bilar men verkar väl ligga ungefär rätt tycker jag.

Annars riktigt fin att åka å köra =)
rsarits
Kolla att bromsskivorna och beläggen är friska, de är DYRA till 535:an
Du kan räkna med minst 3000:- för bara skivorna fram (och då är det eftermarknads, original ligger på nästan 2000:- styck)
Beläggen fram kostar 1500-2000:-
Annars är de ok, jag har iofs en -06, men både enligt mig själv och bilprovningen, är detta en problemfri bil, de rostar inte och om framvagnen är frisk och OBD felkoder saknas, så brukar bilprovningen sällan hitta några fel
Min går som en klocka och har just passerat 33600mil

Micke BMWCS#08121
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.