|
|
|
|---|---|
|
Hej har upptäckt ett jobbigt fel på min 530i E61 touring 2006 2 dioder på bromsljuset uppe vid vingen på baklukan lyser. Det är de 2 högra. Hitta lite vatten i reservhjulet, torka ur allt ink. Boxar, kablar. Fann några stift som erjat på en box. Har även precis fått felet: "Trailer tow bar electrics" fast att jag inte har elektroniskt drag (har ett avtagbart). Kopplade ur en vit liten box tilk vänster i reservhjulsbaljan, då halverades ljusstyrkan på bromsljuset. Imorse hade ljuset slocknat efter att ha lyst i timmar. Dock larmade nu bilen om dåligt batteri, så det äter ju batteri :( Vad göra? Tänkte försöka felsöka med Inpa ikväll. | |
|
Har du koll på kabelstammarna till bakluckan? Felkoden för dragkroken avser boxen till elen. |
|
| Nja har i tråd ovan försökt hitta någon som kan utföra elbytet för mig, men hat inte fått något svar. Misstänker kabelbrott, då min shoppingruta gett upp! | |
|
dåligt av BMW att inte kunna lära sig av ett känt standardfel (E39 Touring) och fixa det på nästkommande generation. (kabelstam) svindyrt o fixa på BMW verkstan dessutom. |
|
|
löst nu. mechanum bytte höger sida kablar =5400kr tyvärr hitta de fler fel på vägen... bakrutans kablar hade erjat av =ny ruta (1500 beg.) antennförstärkaren erjat / dålig = 1500 beg. felsökning =1600kr osv. slutnota på runt 12.000 men nu är bilen i alla fall fin och jag kan öppna min shoppingruta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.