|
|
|
|---|---|
|
Skulle vlija ha blåtand för främst musik men även för att kunna spela musik i min 523 E60 -07. Bilen har hi-fi paketet (bussines?) och aux ingång. Det verkar finnas lite olika tillverkare att välja bland typ Denison och Parrot. Vilken är att föredra och får man en någorlunda schysst integration med display och knappar? Använder Andoid telefon om det gör nån skillnad. | |
|
Köp en sån här Länk sen köper du en sån här Länk sedan köper du en sån här Länk allt under 250kr lycka till. jag kör så köp en bra aux kabel för bätter ljud kvalite.. lycka till BMWCS medlem nr. 08105 |
|
|
Fungerar bluetooth dongeln i usb uttaget i bilen? Kan man styra Iphone med knapparna på ratten då? Menar du att AUX kablen ger bättre ljud än om man skickar ljudet via bluetooth? |
|
|
Iofs en smart ovh billig lösning men jag vill helst inte ha en massa kablar hängande plus en ciggpropp utstickande ur uttagen bak. Det är som gjort för trubbel och sparka av. Jag kan nog tänka mig att lägga en peng på en snygg osynlig installation och få till både handsfree och streaming. Dessutom tycker jag att det blir dålig effekt ut från aux och cd i denna bilen, radion ger mest tryck. Kändes förresten ganska angeläget nu då man ersatt Banditrock med Lungna favoriter här i Linköping. |
|
|
Jag kan nog leva med bara aux kabeln om man får upp volymen. Någon som provat en DAC/hörlursförstärkare emellan typ denna. Länk 1,4 volt till hörlurarna plus en 2,25 volts linjeutgång borde väl ge ett bättre ljudtryck. Tyvärr funkar just denna inte med min Samsung S4 enligt netonnet.... |
|
|
Har iPod-kitet (original Alpine) i min -05:a. Till den har jag anslutit en sådan här [Länk i kabeln i handskfacket och har iPhonen i fickan eller sittande i Snap_in adaptern mellan stolarna, fungerar klockrent med iDriven. Även med appar som Spotify där funkar dessvärre inte rattknaparna som det gör om jag spelar från telefonens bibliotek. Har även original Blåtand för telefonen och den funkar parallellt utan problem. Tune2airen läggs till som en ytterligare enhet i luren för musiken ihop med bilens blåtand för tel. När det ringer pausas muciken som sig bör. Har man modernare bil så finns modernare tune2air. /Uffe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.