|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har försökt få dessa rostbubblor på min baklucka åtgärdat på garantin men det går lite trögt kan man säga. Läser man här på forumet verkar det ju vara ett ganska vanligt problem som brukar gå på rostskyddsgarantin? Bmw vill dock inte fixa min lucka utan tuggar mest tuggummi bakom disken och "beklagar" att lackgarantin gick ut för 2 månader sedan. Ni som fått eran rost åtgärdat hur har era skador sett ut? Försöker länka några bilder här hoppas det funkar! Med vänlig hälsning /Patrik Länk Länk Länk Länk | |
| Oj det var rejäla bubblor! Har oxå på ett ställe bak fast som en knappnål typ, hade jag varit dig så hade jag åkt till nån mer BMW verkstad o hört, så ska man väl inte behöva ha sin baklucka på en premiumbil! | |
| Trodde man hade 12-års rostskyddsgaranti? Fick en ny bagagelucka bytt efter 4år. Dock rostade den nya inom 1år igen. Rosten på min bil satt på insidan på luckan dock. | |
|
Ja inte är det vackert inte :( Alla 3 bmw handlare här i närheten har samma ägare tyvärr men det kanske är värt ett försök att testa någon annan av dessa. Rostskyddsgarantin är 12år och lackgaranti 3 år. De vill alltså ha det till att det är lacken som är problemet och bubblar. I mina ögon är korrosion inifrån rost men jag kanske har fel. Om jag väntar tills det rostat håll skulle det dock kanske gå på rostskyddsgarantin. Fast då har de naturligtvis bara någon ny ursäkt. |
|
| Hade aldrig accepterat detta. BMW är ruskigt givmilda med roskydsgarantin. Iaf varit. Har fått dörrar baklucka huv utbytta på en E46 jag hade för många år sedan. På min nuvarande E91 så lacka dom om bakrekofångaren. Detta pga ett ytterst litet lacksläpp. Det är inte verkstan som avgör om det går på garantin utan det är BMW Sverige. Verkstan ska ta bilder och skicka dit!! | |
|
Hej. Åk till en annan ÅF. Jag fick nya dörrar och baklucka på min 06a i höstas. Inte minsta gnäll dom bara fixade det. Enda kravet var fullstämplad service bok. Bilen var hos Holmgrens i Kalmar. Med vänlig hälsning Peppe |
|
| Som skrivet innan det är BMW Sverige som avgör! ÅF får betalt av BMW Sverige. Bara stå på sig! | |
| Gaspo: Nu är du ute på djääävligt tjock is. Kofångaren är i plast, tveksamt att den täcks av "rostskyddsgarantin" :D. O det är ovanligt att de lackar om den bakre kofångaren oavsett anledning, iaf på garanti. Just bak är det som minst utsatt.. | |
|
Isen är nog som sagt "tjock" för bilden visar inte någon pil på kofångaren utan på nederdelen av luckan - men den är halvöppen när bilden tas... ;) BMW har som sagt tidigare varit väldigt generösa med good-will-åtaganden utan att de anser att de använder sig av rostskyddsgarantin. Kolla som sagt med annan mer intresserad BMW-verkstad som inte har lika mycket jobb inbokat - för de får som sagt ersättning av BMW Sverige för jobben, men de får troligen lite sämre betalt än om de tar reparationsarbeten från bilägarna direkt. Det kan ju också vara så illa att BMW centralt har börjat bli mindre villiga att ta denna typ av rostskador. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Dawwe:glömde skriva att detta gick på lackgaranti. My bad. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.