|
|
|
|---|---|
|
Hej! har alltid tittat på den elektroniska mätaren via iDriven, har inte funderat så mycket mer. Men idag såg jag att jag hade en oljesticka när jag fyllde på spolarvätska. Trodde man hade det ena eller det andra? Hur som helst: I iDriven är oljenivån på max. När jag tittat på Stickan var den strax under halv. Någon som har input ang detta? | |
|
Du måste vänta minst en 5 min efterkörning så att oljan sjukner er i tråget sedan kan du kolla nivån.. Jag tror inte Idriven mäter exakt ml mängd utan har sin gräns på 1liter sedan kommer den att indikera på att det saknas olja. BMWCS medlem nr. 08105 |
|
| Säker på att det inte är Stickan till automatlådan ? | |
| Nu när du säger det, den för motoroljenivån brukar väl vara röd? Den jag såg nu var svart! Är det växellådan? Men den satt som precis till höger om motorn (framifrån sett), där oljestickan brukar sitta... | |
| Nej automatlådan har ingen sticka. Det är motoroljan du har mätsticka till. Har likadant på min 525d. Stickan försvann helt på bensinmotorerna men hängde kvar ett tag på dieselmotorerna. | |
|
Ok, dÅ vet jag. När det ändå kommer på tal. Finns det något enkelt sätt att kontrollera oljenivån i växellådan? |
|
| Nej inte helt lätt att kolla. Finns en nivåplugg och det är inget man gör bara för att. Mer om det läcker eller så man kollar/fyller på. | |
|
Wheelie82, oljestickan finns fortfarande kvar på dieslar. Iaf min- 2016. Vill gärna känna på oljan. Mvh Jonas B Helt rätt att vänta en stund så oljan rinner ner. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.