|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag trycker på gubben med pratbubblan på ratten och enligt instruktionsboken ska det aktivera röststyrning men det händer inget? Är det någon extrautrustning eller? Hittar inget på bmw.se. 328 / F31 / 2013 / NAS512 Tack på förhand | |
| Om du har svenska inställt som språk så fungerar inte röststyrning, men om du byter till engelska så fungerar det. Vet inte om utrustningen är standard, men testa att byt språk och se om det fungerar. | |
|
Jag har också den knappen, men händer inget här heller när man trycker. Annars brukar "döda" knappar vara stum och obrukbar, så det borde finnas någon tanke med denna. F31 318d 2015 |
|
| Jag har redan testat på engelska men det funkar inte heller :( | |
| Googlade lite, verkar hänga ihop med navigationen möjligen.. Att röstkontroll kräver något av navigationspaketen. Det kanske stämmer..? | |
| Det är väl Bluetooth Professional som krävs? | |
|
Jag har telefon med handsfree som funkar bra. Men (som "Jore"?) knäpptyst när man trycker på gubben med pratbubbla. Enligt boken ska man ställa in språk men har provat engelska/svenska samt "kort"/"standard". |
|
|
Har testat nu med olika språk utan resultat. Kollade i BMWs instruktionsboks-app och där finns inte ens knappen med som info-punkt. Se bilden Länk Om jag däremot bytte instruktionsbok till en fullutrustad F30 fick jag detta: Länk Det borde alltså vara ett paket man behöver, säkert Bluetooth Prof som Weiman skrev. Jag kryssade inte det eftersom bluetooth media+tele var standard när jag beställde bilen. |
|
| Jag har det i min men använt det max två gånger, vet inte om min svengelska inte duger men väldigt svårt att få till det rätt. Svenska namn i telefonboken måste uttalas med engelskt uttal för att systemet ska förstå. Inget jag hade saknat om jag inte haft det. | |
| dd88, då har du 6NS Bluetooth Professional? | |
| Jag använder den också sparsamt, ibland kör jag "screen off" vid nattkörning och "stop guidance" om jag vill avbryta navigationen. Men att göra mer avancerade saker, såsom att mata in navigationsmål eller ringa en kontakt (vilket väl går i teorin), brukar jag låta bli. Som ett komplement till snabbvalen 1-8 funkar det dock helt ok, korta kommandon funkar ("radio fm", "trip computer", osv). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.