|
|
|
|---|---|
thekinglives |
Hej! Är intresserad av denna Länk Vad är era synpunkter om den, samt allmänt om modellen? Har ingen erfarenhet från 7serie. Som jag ser det har den den viktigaste utrustningen, den saknar visserligen rattvärme, nightvision, stora ljudpaketet och säkert något mera. Priset känns ok, men finns inte mycket att jämföra med?? De flesta verkar vara xdrive, funderingar kring detta? Tacksam för synpunkter |
| Det är ju en 740d? | |
thekinglives |
kane: förlåt....menade 740d men skrev 730d....har även kollat på 730d.... |
thekinglives |
Inga synpunkter? om man jämför med denna då? Länk Största frågeställningen är Xdrive eller inte? |
| Den tyska ser trevlig ut men behövs xDrive? Jag som kör mest i Sthlm skulle skippat det i alla fall. | |
thekinglives |
Ja..det är xdrive som förbryllar mig en del..och om den blir svårsåld utan... Mörka lackerna är ju läckra, men jag ska ha den som pendlarbil och tycker silver, grå, eller ljusa färger kan vara en fördel då... I sverige finns ju inga objekt att jämföra med....... |
| Stora bilar är snyggast mörklackade men kräver sin skötsel. Jag har silvergrå metallic nu och den är lagom lättskött. | |
|
Jag hade en 730d m-sport -11 under 18 månader. Totalt sett den bästa bilen jag ägt, men idag skulle jag välja en 740d x-drive om jag skulle köpa en f01 igen. Motorn i 730d (245hk) är precis lagom för biltypen....varken förstark eller klen. Bränsleförbrukningen låg för mig runt 0,8 blandad körning. På vintern var den lömsk med dubbfria vinterhjul, skulle satsa på x-drive. Vilken utrusning som är "must have" är personligt, men jag uppskattade komfortstolarna, soft close, keyless go, taklucka i glas, navi med streaming möjligheter. Mest saknade jag adaptiv farhållare och rattvärme. |
|
thekinglives |
Marin: Tack för bra synpunkter. Xdrive med höga mil eller utan med låga mil, det är vad som ryms i min budget:( mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.