|
|
|
|---|---|
|
Vågar man montera en effektbox i bilen? Och då vill jag veta från personer som har eller kör nu med dessa trim och erfarenheter av dessa. Hört blandade meningar på forumet därför jag undrar.. /daniel | |
|
Varför vill du lura DDEn? Du kan komma undan till och med billigare med ett mjukvarutrim. Jag har aldrig haft effektbox på någon av mina bilar men rekommenderar ändå att du inte använder det. Hoppas du får input från någon som kört med box =) Mvh, Björn |
|
|
Först och främst finns ju många olika boxar som skiljer sig i både kvalitet och pris. Däremot påstår jag inte att dom kan inte orsaka någon skada. Jag har kört mina bilar på dieselboxar ( Promotech/Hartge/Schnitzer/Steinbauer),och hade inte det minsta problem, tvärtom bilarna kändes mjukare bättre karaktär smidigare i lådan, bättre gas respons... men det är alltid bättre att göra ett riktigt optimering, men att det är billigare att optimera bilen än att köpa dieselbox är jag tveksam. |
|
|
Ok jag förstår. Vilka företag utför ett "mjukvarutrim" till min bil för ett acceptabelt pris då? Bor i södra Sverige "Småland" så nära som möjligt hade varit bra.. |
|
| Länk | |
|
The Bear det va bra pris synd att dom är långt från Stockholm, men det kanske finns någon i Stockholm med... |
|
|
Jo. Min förra bil passade jag på att få fixad när jag ändå var i Skåne på semester. Skulle jag vilja få trim nu så skulle jag dock inte åka dit, för det är inte särskilt avancerat att plocka ur ECUn själv. Det räcker att skicka den med posten. Mvh Björn |
|
|
Hade gjort en riktig mjukvaruoptimering istället. Här har dom 20% just nu : Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.