AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

4-Serien
3.087

Vad är efficientdynamics?

an
35
andas
BMW 428i -14
BMW M4 -15
Hej, är ganska ny inom BMW då jag har köpt en BMW 428 nyligen, det jag undrar då är vad är efficientdynamics? Vad gör den, och hur kan man aktivera den osv? Är det bra eller dåligt att ha det? lite information om det hade hjälpt mig. Tack på förhand
Mvh
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Jag tror att BMW började bygga in detta hösten 2007 på 2008 års modeller. Bl a ingår bromskraftsåtervinning och att generatorn bara körs när batteriet behöver laddas och inte alltid.

Det är bara ett samlingsnamn för allt BMW gör för att få så mycket prestanda som möjligt med så lite påverkan på miljön/föbrukning som möjligt.

Länk
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Det är precis som imolarot skriver; det är en företagskultur inom BMW som går ut på att modellerna hela tiden skall dra lite mindre drivmedel och ge högre effekt som BMW sedan packat in i ett snyggt och klatschigt namn; nämligen EfficientDynamics. Dessutom omfattar det miljövänligare tillverkning med mera med mera.

BMW CS klubbtidning Bayerisches Blatt har haft två stora reportage om ED-tänket, och det kommer ytterligare ett stort reportage om detta i nästa nummer av BB.
an
35
andas
BMW 428i -14
BMW M4 -15
Jag ser att det står efficientdynamics i instrumentbrädan, hur får man dit den? Vart behöver jag gå in för att aktivera det.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.