AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
321.909

Hur undvika stöld av navi och ratt?

Sida 76 av 79
no
217
nogren
X3 30d -19
Det finns exempel på G01, och det är ju samma tekniska plattform som G30, så om det inte nämnts här, så har det nog hänt det också.
Förmodligen är efterfrågan lägre, eftersom de ofta har garantier/försäkringar, så att beställningsjobben från krock-verkstäderna i öst inte efterfrågar så mycket sådant. Än.
mi
321
millerone
BMW X3 G01 -19
Min G01 blev rensad på skärm, instrumentkluster m.m. Dock inget m-paket så fick iaf behålla ratten.
P.
148
P.T
440ix GranCoupe -16
520xd Touring -20
Vilken storlek är det som gäller på disklok? Jag antar att det är small?
co
30
coefws
330i Xdrive Touring -16
@P.T: Jag har har small till min sportratt. Känns som helt rätt storlek.
fi
325
fiske & bilar
330e Xdrive touring
Ligan härjar för fullt i Stockholms län södra delar, neråt Södertälje just nu

Så håll koll!
De är fortfarande igång ner mot Södertälje, håll ögonen öppna! En drös rattar och annat stulet under natten.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Verkar inte bättre. Såg en länsad F10 M5 i söndags.
Natten mellan söndag-måndag blev minst två BMW drabbade i Sävedalen strax utanför Göteborg. Ena bara ratten och andra även navi.
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Hur är det med nuvarande generation av X3? Är den också drabbad av stölder av ratt, navi etc? Jag funder eventuellt på att köpa en iX3 framöver.

no
217
nogren
X3 30d -19
Ja, G01 och G30 (samma elektroniska plattform), är drabbad också.
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Dat var synd, men inte oväntat kanske.

Två nätter i rad (24-25 mars) i Huskvarna/Jönköping inbrott i flera BMW bilar. :(
mp
12
mp-ark
520d -14
Ratttjuvarna är igång i norra Lund inatt. Ringde polisen nyss och de kom på tre minuter men de hade hunnit iväg. Min ratt är fastkedjat. De är kvar där ute och spanar efter andra bilar.
@mp-ark, fick du skadad bil trots fastkedjad ratt? Syntes det inte utifrån, kanske?
mp
12
mp-ark
520d -14
@bmw21 ingen skada på min bil. De tittade in genom glasrutan och gick iväg efter att de såg kedjan. Även en lampa bredvid bilen som tänds med rörelse har säkert bidragit. Samma två killar som stal min ratt i höstas. Det är tredje gången de kommer på besök och jag har alla tre förloppen filmade men det hjälper tyvärr inte så mycket utan en misstänkt. Men polisen var riktigt nära inatt. Håll utkik i Lund och omgivningen. Det verkar som att de agerar ett par nätter i rad i samma område.
mp
12
mp-ark
520d -14
Det är glädjande nyheter. Mitt hemmabyggda larm varnade, jag ringde 112 och poliserna var på plats 4 minuter efter inbrottsförsöket. Fick brev idag att två killar kunde gripas med skruvmejslar och diverse andra verktyg i jackfickorna. Bilder och video från förra inbrottet kommer att hjälpa vidare som bevis.
Det är i alla fall ett steg i rätt riktning. :-)
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Bra jobbat!
Bra agerat mp-ark!

Hur har du fäst kedjan? I stolsfästet?
no
217
nogren
X3 30d -19
En F15 40D TUF980 försvann i Spånga, Stockholm, natten till torsdag.
GPS Trackern stängdes av 02:21 ..

mp
12
mp-ark
520d -14
@Klaus jag har lagt en vajer runt stolfästen. Den har öglor i både änderna som gag kopplar till kedjan. Det finns andra bra lösningar med rattkrycka eller rattskiva men jag hade en kedja för en mc liggande och det gick lika bra.
De två grabbarna som polisen tog friades. Bilderna var inte tillräcklig bra för att fastställa att det var dem när inbrottet skedde och denna gången gjorde de ingen skada.
Om inte annat finns de med i registret nu. Hoppas att de åker fast nästa gång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.