AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
6.901

BSR BMW Tuning

Hej
Vill på peka att alla ni som har en BSR tunad BMW 2.0 Liter diesel 2014, 2015, 2016 . 3 serie , 5 serie som inte startar vid minus 15 måste tyvärr vända er till BSR. Lyckas ni dessutom få tag på dem och få dem att uppgradera er bil skall ni känna er väldigt privilegierade. Lyckas ni dessutom att få en uppgradering som fungerar är ni ännu mer privilegierade.
Vi är en stor grupp i småland med just detta problem. Bilarna vill inte starta. uppgradering en fungerar inte , ingen verkar bry sig, ta kö lapp. Vi är rätt trötta på att invänta mildväder eller bärgare.

Det finns även ett annat problem - kick down i 220 så slår motorn av i " limp home" mode.
tydligen inget problem då man inte får köra så fort i sverige.

Som sagt vi är en stor grupp med just dessa problem.

Fråga - är det någon som har tipps på ett ansvarstagande professionellt bolag som har en produkt de tar ansvar för och fungerar samt en uns av kundfokus.
Förslag och tipps tas tacksamt emot.

Har inget svar på din fråga men hade också problem med min programvara från BSR. Slutade med att jag fick byta hela styrboxen och var i och med det utan bil i flera veckor.
Bemötandet från BSR var inte jättekul!
Kommer aldrig lägga in någon annan programvara i fortsättningen. Anser att det inte är värt risken!
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Samma här, men det var några år sedan...
Verdi
Förstår frustrationen. Själv blir det nog aldrig mer chiptrim som inte kommer från tillverkaren själv med bibehållna garantier. Känns som "fultrimning" hörde till 00-talet mera.
Ro
38
Royal84
330D xDrive GT -16
Bra att ni tar upp detta, funderade mellan BSR eller M-performance, men nu är jag säker på att jag väljer det senare alternativet. Läst många trådar nu där folk är besvikna på BSRs bemötande när de klagar på produkten. M-performance med garantin kvar får det bli :) Tack upplysningen :)

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

BSR=svenskt
BMW= tyskt

BSR för volvo ,saab, eu moppar o annat ¤/R/&¤&¤/&
men BMW..
hur tänkte ni?
att svenskarna kan mer BMW än BMW själva:)

off topic,men farsan har Hartges engine conversion kit i sin 535-2011 bensinare..
inga problem ,samt BMW garantierna intakta
Transocean
@Bianca

Kollade just Hartges hemsida, dom är ju dyrare än BMW!
Bi
3.797
Bianca

Transocean

och BÄTTRE..
FATTAR inte hur du kan jämföra bmws performance trim med hartges..hur tänker du där?eller har dom nåt till N55 som jag missat
VAD har bmw till 535 bensinare---?

fixade 50% rabatt på farsans Hartge-trim..

hälften av 2500 eur BLIR ???!!:)))))))))))))

Länk

Länk
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
Vet någon om Hartges trim är godkänt rakt av av BMW. Ex. till 640i som höjer vridmomentet över vad automatlådan är avsedd för
Länk
F06 GC 640i Aut GA8HP45Z
Verdi
Hartge är väl bara en sketen box? Tvivlar på att man kan montera den med intakta garantier från BMW.
Ro
38
Royal84
330D xDrive GT -16
Svaret är NEJ, enligt BMW så drar de in garantin om man låter hartge trimma bilen. Hartge har en box och gör inga ingrepp i ECU enheten.
Verdi
Då skulle jag mycket hellre anlita BSR än Hartge för boxar är rena skiten.q
Ka
585
Kaparn
640i GC -12
OK BSR är ju dessutom mycket billigare. Men frågan är om lådan måste justeras, kylning eller dylikt som måste bättras på. Bilen har dessutom gått 7000 mil nu.
Sl
1.146
Slippy
M3 touring comp 2025

Boxar är skräp...
MU
940
MUC
M340i - 2025
Jag förstår inte jämförelsen (saxat från Bianca):
"hur tänkte ni?
att svenskarna kan mer BMW än BMW själva:)"

Kontra:
"och BÄTTRE..
FATTAR inte hur du kan jämföra bmws performance trim med hartges..hur tänker du"

Borde innebära att ett svenskt företag inte kan optimera en BMW-motor bättre än vad BMW själva kan medan ett motsvarande tyskt tuning-företag med råge överträffar vad än BMW själva kan prestera?

Bara jag som är korkad eller är det andra som tycker logiken haltar?
Bi
3.797
Bianca

och BSR är rena skiten

sen får man tycka vad man vill

tycker niexperter/allvetare att hartge är skräp & skit,så får ni tycka de

skiter mest i vilket
Verdi
Haha. Ja det gör du nog. Men sanningen är att i en box kan du inte påverka så många parametrar. Det blir inte bra helt enkelt. Ger felaktiga värden till automatlådan, färddatorn, regenereringen av partikelfiltret osv osv.
Bi
3.797
Bianca

Haha på DIG själv
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Bianca:
Kul att du är nöjd med din bil.
Jag är nöjd med min bil med men jag skriver inte det så ofta....
Bi
3.797
Bianca

A_Persson

1. Det är inte MIN bil-
2.Jag skriver hur ofta jag vill,,skit du i de
br
53
brocco
740iA -99
Galaxy diesel -08
535i (f10) -10 manuell
Bianca,

Behåller man verkligen garantierna om man installerar Hartge-box i bilen ?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.