AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.919

Ta steget upp till 5 serie eller 3 serie igen?

Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Har en 320d 09 välutrustad touring, jag gillar bilen man sitter som gjuten i sätena pigg i förhållande till effekten men dåligt bagage och så är bilen väldigt låg att kliva i och ur samt opraktisk vintertid och på vägarna vid stugan.

Alt 1 en 3 serie igen fyrhjulsdrift och inte mig emot med större motor.
Alt 2 en 5 serie E61 större bekvämare man kanske lite tråkig? Framförallt 520d som jag haft tidigare känns mycket slö med automat. 320d manuellt känns pigg vid vardagskörning. Hur är 520d manuell? Sen säger många att E91 är en mycket bättre bil än E61 kanske därav dumt att köpa? Jag är ju inte tvungen ännu till en större bil men det vore ett plus.

Vad hade ni gjort?

js
1.928
jsn
i5 m60 -24
Alt 3 en 3GT? Lite högre och större än en vanlig 3-serie
...och kostar ungefär dubbelt så mycket som en E91 eller E61 :)

Omöjligt att svara på vad som passar för dina behov.
Provkör några olika bilar för att se vad du gillar bäst.

Personligen hade jag valt 3-serien om valet står mellan dessa.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Om vi snackar e61 hade jag valt trean, men om du funderar på f11 är den riktigt fin. Då är valet inte lika enkelt. Jag har haft åtskilliga treor, men måste säga att nya femman är riktigt trevlig. Beror på vad du är ute efter. Men talar vi liten diesel är femman trevligare. Stor motor, trean...
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Har lagt ut på annons nu får se om någon seriös dyker upp.

Blir inte minsta motorn segt på 5 serien? Tycker min E61 med automat var riktigt tråkig. Frågan är hur den känns manuell..

Köper att man skall ha stor motor i 3 serien som är så optimerad för aktiv körning. Har sneglat på några 335 Coupe men de har tyvärr känts för slitna.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Jag är förvånad över hur bra en 520d funkar i vanlig körning. Hänger med bra i trafikrytmen. Även om den är klart snabbare än en gammal porsche 944 tex är det givetvis ingen raket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.